איך לאחד תיקים בהוצאה לפועל? מדריך לפי שלבים

לעיתים ניתן להיקלע למצב לא נעים, מצב בו קיים יותר מתיק אחד בהוצאה לפועל.

מצב זה עלול להיגרר ולגרום לחובות גדולים שקשה מאוד להחזיר.

בעקבות המורכבות שבעניין יצרה מדינת ישראל מדיניות אשר מאפשרת למי שבעלי כמה תיקים בהוצאה לפועל לאחד חלק מהם ובכך להקטין את עלות החוב.

אז איך מצליחים להגיע למצב של איחוד תיקים בהוצאה לפועל ? מהם השלבים שיש לנקוט בהם עבור כך ? ומי יכול לעזור לכם לטפל בעניין ?

 

איחוד תיקים בהוצאה לפועל :

איחוד תיקים הינו הליך המאפשר לאחד מספר תיקים בהוצאה לפועל ובכך להקטין את נזקו של החוב הכולל. הקטנת נזקי החובות נעשים באמצעות החזרה של 3% מסכום המחוייב מסך כל החובות המצוינים בכל תיקי ההוצאה לפועל אחת לחודש עד שמסתיימת החזרת החוב.

את השירות ניתן לקבל בלשכת ההוצאה לפועל, שירות זה יינתן כמובן רק לחייבים בשני תיקים ומעלה.  העונים לתואר חייבים הם מי שניתן נגדם חיוב דרך פסק דין או לפי החוק שמחייב את החייבים לשלם לאחרים. תיק האיחוד כולל בתוכו רק תיקים שהתאפשר לאחד על פי קריטריונים מסוימים שנקבעו בחוק ולא בהכרח את כל התיקים שיש לאדם מסויים בהוצאה לפועל.

 

3 השלבים הפשוטים לאיחוד תיקים בהוצאה לפועל :

  1. יוצרים בקשה מצרפים לבקשה טופס 7 שזהו טופס קשה לאיחוד תיקים אשר חתום ומאומת על ידי עורך דין. מומלץ לשכור עורך דין דרך משרד עורכי דין דן מור . את הטופס מדפיסים ומסמנים באיקס את בקשה מספר 73.
  • מדפיסים טופס 529 אשר בו יש לחתום על הסכם ויתור סודיות והן יש לצרף בו מסמכים המעידים על מצבו הכלכלי של החייב. חובה לפרט על חובר במסמכים עם יש בכך צורך. בנוסף חובה לצרף רשימת תיקים ארצית לפי תעודת הזהות של החייב ללשכה להוצאה לפועל.
  1. מגישים בקשה לאיחוד תיקים בהוצאה לפועל בלשכה בהוצאה לפועל שבה יש לכם את המספר הרב ביותר של תיקי הוצאה לפועל או שבה החוב שלכם הוא הגבוהה ביותר.

את הבקשה ניתן להגיש באמצעות דואר אלקטרוני, דואר או בלשכת הגיוס עצמה באופן מילולי עם פקיד (יש להצטייד עבור השיחה בתעודה מזהה ולהזמין תור מראש ללשכה להוצאה לפועל אליה אתם מתכוונים להגיע).

  1. קבלת התשובה הסופית – את התשובה הסופית יחליט בסופו של דבר מבחן יכולת פרעון של חייב באיחוד תיקים. במצב זה רשם ההוצאה לפועל ייבחן את משכורותו של החייב נכסיו העתיידים כושר השתכרותו ועוד ובכך ייבדוק אם החייב אכן יכול לפרוע את חובותיו בפרק הזמן הכתוב החוק.

 

החכימו והרוויחו :

במידה ואתם אכן חייבים במספר חובות בתיקים בהוצאה לפועל לכו עוד היום והשיגו את איחוד התיקים אשר מגיע לכם. כך תוכלו לשלוט בצורה טובה ויעילה יותר במצבכם הכלכלי ולהקל על תנאי החובות שצברתם.

 

סמל משפטי

אולי יעניין אותך גם