איך לצאת מחשבון בנק משותף?

חשבון בנק משותף הוא חשבון אשר נפתח בידי יותר מאדם אחד. הדוגמאות הקלאסיות לסוגי חשבון זה הינם חשבון אשר נפתח על ידי זוגות לאחר חתונתם, או על ידי שני אנשים המנהלים יחד עסק, בייחוד אם הם בני משפחה. 

חשבון זה כאמור, ינוהל בידי שני הגורמים אשר פתחו את החשבון. חשבון בנק משותף יתפקד בדיוק כמו חשבון בנק רגיל. הוא יכלול בתוכו כניסה שוטפת של משכורת, עמלות, חיובים והטבות רלוונטיות לאותו החשבון. ניתן לפתוח חשבון חדש לגמרי וניתן גם לפתוח חשבון משותף אצל חשבון בנק אשר כבר קיים אצל אחד מהגורמים.

 

יתרונות חשבון בנק משותף

לא סתם אנשים בוחרים לפתוח חשבון משותף, חשבון זה מגלם בחובו יתרונות רבים למחזיקי בו. היתרון המובהק ביותר הוא היכולת לחסוך כמה מאות שקלים בשנה על כלל העמלות השוטפות שנחסכות מכך שלא משתמשים בחשבון הנוסף. ובנוסף, בזמנים בהם בעלי החשבון יאלצו לפנות לבנק בבקשה הלוואה לרוב הם יהיו זכאים בתנאים נוחים יותר מאשר בעלי החשבון העצמאי, זאת כי לרוב סכומי הכסף שיכנסו לעובר ושב יהיו גדולים יותר.

 

אז למה לצאת?

הסיבה הראשונה בגינה מעדיפים להפריד חשבונות נעוצה במקרה פטירת אחד השותפים. לרוב, כאשר אחד השותפים נפטר, במידה והיו לו חובות, הבנק יקפיא את החשבון המשותף ללא כל התייחסות לשותף האחר בחשבון וזאת עד שיוציאו צו ירושה או קיום צוואה למנוח, דבר אשר לכשעצמו יכול לקחת זמן.

סיבה שניה נעוצה בקשיים כלכליים אליהם עלולים להיקלע השותפים. במידה ואחד השותפים נקלע לקושי כלכלי יכולים לחול נגדו הליכי הוצאה לפועל. במקרה זה, הוצאה לפועל תחייב את השותף החייב בהחזר החוב, כאשר זכות משיכת כספים מהחשבון המשותף תלויה בהרשאות חתימה שהוחלטו בעת פתיחת החשבון.

 

אז איך יוצאים מחשבון משותף

במידה וקיבלתם החלטה להפריד את החשבון המשותף ולפעול מעתה ואילך בחשבון משלכם, סדר הפעולות שתצטרכו לפעול תלוי בסיטואציה. במידה ומדובר בזוג המתגרש, עליכם לפנות אל הבנק ולעדכן במצב היחסים כמו גם לבקש שכל פעולה משמעותית שהולכת להתבצע בחשבון תדרוש חתימה ואישור של שני הצדדים. דבר נוסף, קחו בחשבון את כלל הוראות הקבע וחיובים עתידיים שישנם במסגרת החשבון ונסו להגיע להסדרים והבנה על התשלומים.

חשוב לדעת כי ישנם לא מעט זוגות הבוחרים להפקיד סכום כסף משותף לאותו חשבון בנק משותף כדי לסגור את כלל החובות האחרונים המשותפים ובכך לא להשאיר קצוות. מנגד, ישנם זוגות שיגיעו להחלטה כן להשאיר את החשבון המשותף עד למועד פירעון כלל החובות והוראות הקבע, מה שיכול למנוע מצבים בעייתיים בהמשך למול בית המשפט.

חשוב לדעת כי במידה ואחד הצדדים עושה שימוש לרעה בחשבון באפשרותכם לפנות לעורך דין מומחה בענייני בנקים ולהגיש צו מניעה.

Finance
geralt / Pixabay

אולי יעניין אותך גם

משכנתא
עורך דין בנקים
הגשת תביעה נגד הבנק שלך

לכולנו יש חשבון בנק, זה מובן לנו מאליו שכאשר צעיר מגיע לגיל בו הוא מרוויח את המשכורת הראשונה שלו, הוא יפתח חשבון בנק אליו יכנס

קרא עוד »
עורך דין בנקים
ערבות בנקאית

ערבות מטרתה להבטיח תשלומים והסדרי חוב קיימים. ישנן מספר סוגים של ערבויות: ערבות בנקאית אשר תינתן על ידי הבנק, ערבות צד ג' שהיא ערבות הניתנת

קרא עוד »