איך מגישים בקשה לחדלות פירעון

חדלות פירעון הינה מצב אליו יגיע תאגיד או אדם פרטי בו הוא לא יכול להחזיר את חובותיו. הרציונל העומד מאחורי קיום ההליך היא לאפשר לחייב להחזיר את החובות תוך מתן אפשרות מקבילה לשיקום כלכלי. הדבר נובע מהצורך בקיום שוק מתפקד בו אנשים ירצו לקחת סיכונים. 

 

חוק חדלות פירעון

חוק חדלות הפירעון ושיקום כלכלי נחקק בשנת 2018 ונכנס לתוקפו בספטמבר 2019. חוק זה נועד לקיים מסגרת חוקית בתוכה יש לפעול על מנת לקיים פירעון חובות חייבים. החובות אליהם מתייחס החוק הינם הן של תאגידים והן של יחידים שהגיעו למצב בו הם לא יכולים לפרוע את חובותיהם ונכנסו לחדלות פירעון. החוק חל רק על הבקשות שהוגשו לפתיחה בהליכי חדלות פירעון לאחר ספטמבר 2019.

הליך חדלות הפירעון כולל בתוכו תקופת החזר של ארבע שנים, במהלך התקופה ישולמו לנושים לפי הסדר הקבוע בחוק דמי חוב, כאשר בסיום ארבע השנים יינתן הפטר. ההפטר הוא המונח הרשמי המאפשר לאדם לפתוח דף חדש בחייו, בו הוא נטול חובות ויכול להתנהל כלכלית בצורה מושכלת יותר.

 

הגשת בקשה לחדלות פירעון

בקשה זו נקראת "בקשה לפתיחת הליכים". בעבר אמנם הבקשה נקראה בקשה לפשיטת רגל, וזהו בטח המונח המוכר לכם יותר, אולם מתוך רצון להפחתת התיוג השלילי שונה שם הבקשה.

הבקשה יכולה להתקבל או להידחות על ידי בית המשפט, כאשר במידה ותתקבל, יינתן למבקש צו לפתיחה הליכים. צו זה בעצם מורה על הקפאתם של כלל ההליכים אשר קיימים נגד החייב ובחירה של ממונה מטעם בית המשפט שמרכז ומלווה את כלל החובות הקיימים לחייב, כולל חלוקת הכסף לנושים.

 

הבקשה

את הבקשה יש להגיש באופן מקוון באתר האפוטרופוס הכללי. במידה וסכום החובות יהיה גבוה מ- 150,455 שקל, המערכת תשלח את הבקשה לממונה על הליכי חדלות הפירעון והשיקום הכלכלי. במידה וסכום החובות נמוך מסכום של 150,455 שקלים, המערכת תשלח את הבקשה אל מערכת ההוצאה לפועל.

 

התנאים להגשת הבקשה:

  1. החוב הקיים צריך להיות מעל ל- 50,000 שקלים. במקרים חריגים ניתן אפשרות להגיש בסכום נמוך יותר במידה ומתנהלים הליכים כנגד החייב בגביית מס.
  2. מרכז חייו של החייב הוא בישראל בעת מועד הבקשה או בששת החודשים הקודמים לה.
  3. ניהול עסקיו ונכסיו של החייב הוא בשטחי מדינת ישראל בזמן מועד הגשת הבקשה.
  4. יש לשלם אגרת בקשה על סך 1,600 שקלים.
  5. הגשת מסמכי הבקשה במלואם.

 

מה קורה אחרי הגשת הבקשה?

לאחר מילוי הבקשה הנתונים יועברו אל בית המשפט ויפתח תיק בהתאם. יתקבל אישור על פתיחת הבקשה לכתובת מייל החייב והמייצג והוא יועבר לבדיקת תקינותו. כאשר במידה וימצא תקין הבקשה תשלח לגורם מטפל על פי גובה החובות כפי שפורט לעיל.

 

אולי יעניין אותך גם

עורך דין חדלות פירעון
איך בודקים תיק חדלות פירעון

המושג חדלות פירעון איננו מושג חדש אולם חוק חדלות הפירעון הנו חוק חדש, שנחקק בשנת 2019 ונולד במטרה להחליף את חוק פשיטת הרגל הקשוח. ההבדל

קרא עוד »
עורך דין חדלות פירעון
תום לב בהליך חדלות פירעון

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018, מגדיר אדם פרטי שאין לו מספיק נכסים על מנת לכסות את התחייבויותיו הכספיות כאדם חדל פירעון. סטטוס זה פוגע

קרא עוד »
עורך דין חדלות פירעון
אישור לבקשת פשיטת רגל

לא מעט אנשים עלולים לגלות במהלך החיים כי ההתנהלות הכלכלית שלהם לא נכונה. חלקם יצליחו לשפר את מצבם ולחיות חיים יציבים ובטוחים פיננסית ואילו החלק

קרא עוד »
עורך דין חדלות פירעון
ההשלכות של פשיטת רגל

פשיטת רגל הינה הליך בו אדם החייב כספים שאין באפשרותו להחזירם, מקבל הזדמנות לשקם את חייו ולחזור למתכונת של חיים כלכליים ולמעגל החיים החברתי.   

קרא עוד »
הליכי חדלות פירעון ליחיד
עורך דין חדלות פירעון
הליכי חדלות פירעון ליחיד

חדלות פירעון הוא סטטוס משפטי אליו נכנס אדם אשר אין באפשרותו לעמוד בהתחייבויות אותם לקח על עצמו. כניסה למצב זה תתבצע כאשר סך כל ההוצאות

קרא עוד »