למה אסור למכור דירה בלי עורך דין מקרקעין?

מסיבות שונות ומגוונות, אזרחים שונים יכולים להגיע למצב בו הם מעוניינים למכור את הדירה שלהם. בין אם מדובר על מכירת דירה שהשכרתם או דירה שהתגוררתם בה, הליך מכירת הדירה צפוי להיות זהה. אנשי מקצוע שונים יכולים לסייע לכם בצורה משמעותית למכירת הדירה. במאמר הבא נסביר למה אסור למכור דירה ללא עורך דין מקרקעין.

 

מכירת דירה בישראל

מכירת דירה היא פעולה שעשויה להיראות פשוטה למראית עין, אך למעשה מדובר בדבר שאינו פשוט במיוחד לעשות. דירה היא נכס משמעותי מבחינה כספית, כך שמכירה שלו בצורה שאינה נכונה יכולה לפגוע באופן כלכלי במוכר. בנוסף, ישנם חוקים שונים ורגולציות שונות הקשורות למכירת דירה.

כל מוכר דירה צריך לעמוד באותם החוקים ובאותן הרגולציות, על מנת שלא יוכל לטעון נגדו הרוכש טענות שונות בדבר חוקיות העסקה. עורך דין שמתמחה בעסקאות מקרקעין, כמו מכירת דירה, יוכל לסייע לכם בביצוע הפעולה הזו.

 

עורך דין מקרקעין במכירת דירה

עורך דין מקרקעין הוא עורך דין שתחום ההתמחות שלו הוא מקרקעין. בישראל, החוק קובע שנכס מקרקעין הוא נכס שאי אפשר להזיז אותו, לשנע אותו או לנייד אותו. דירה, לפי ההגדרה הזאת, היא נכס מקרקעין, שכן אין אפשרות מעשית להזזה שלה. עורך דין מקרקעין בקיא בחוקי המקרקעין ובעל ניסיון בתחום.

 

מי רוכש מכם את הנכס?

עורך דין יוכל לסייע לכם להבין מי רוכש את הנכס מכם. הדבר חשוב בעיקר מבחינת היכולות הכלכליות של הרוכש. על מנת שלא יקרה מצב בו התשלומים מעוכבים, מוטב לכם למכור את הדירה לאדם שמסוגל לכך מבחינה כלכלית מן הסתם.

 

עריכת הסכם מכירה

מכיוון שדירה היא לא רהיט או מוצר חשמלי, אלא נכס שהעלות שלו היא גבוהה מאוד, דירה נמכרת על ידי חתימה על הסכם מכירה. הסכם זה הוא הסכם משפטי, שניתן להסתמך עליו בתור ראיה בבית המשפט במידת הצורך. עורך דין מקרקעין יערוך עבורכם הסכם מכירה בצורה נכונה ותקינה.

 

ניהול מו"מ

ציבור רוכשי הדירות מנסים למצוא את הדירות הטובות ביותר עבורם, במחיר הטוב ביותר. לשם כך, הם שוכרים עורכי דין שינהלו משא ומתן על מחיר הדירה מולכם. עורך דין מקרקעין, שבעל ידע בניהול משא ומתן, יוכל לעשות זאת עבורכם.

 

תכנון מס שבח

מס שבח הוא אחד ממיסי המקרקעין הקיימים בישראל. את מס השבח משלמים על ההפרש שבין מחיר הדירה בעת המכירה, למחיר המקורי שלה שבו קניתם אותו. עו"ד יאפשר לכם לתכנן את מס השבח ויברר בנוגע לזכאות שלכם להנחה או פטור.

 

סיוע בהליכים בירוקרטים

קיימים הליכים בירוקרטיים שונים שיש לעשות בעת מכירת דירה. מכיוון שהאזרח הממוצע לא מוכר דירות באופן תדיר ואינו בקיא בפעולות הבירוקרטיות שעליו לבצע, עורך דין מקרקעין נמצא שם כדי לבצע את הפעולות הללו.

עורך דין מקרקעין

אולי יעניין אותך גם

עורך דין מקרקעין
הסכם חלוקת עיזבון

הסכם חלוקת עיזבון מתבצע בין יורשים ובהתאם לחלוקת הירושה של המנוח, על פי דין או על פי צוואה. ביצוע ההסכם יקרה לאחר שהיורשים יחליטו כי

קרא עוד »
עורך דין מקרקעין
עורך דין ארנונה

בין אם כאנשי עסקים ובין אם כאנשים פרטיים כולנו נתקלים בדרישה לתשלום ארנונה המוטלת באמצעות הרשויות המקומיות בעיר בה אתם פועלים או מתגוררים. ללא ספק,

קרא עוד »