3 דברים שחובה לבדוק לפני שקונים דירה

הגעתם לרגע שבו אתם חושבים לקנות דירה? מזל טוב וברכות חמות! מדובר על צעד חשוב ומשמעותי, שיכול להביא איתו לא מעט השלכות.

קניית דירה היא צעד שמצריך לא מעט מחשבה מקדימה ותכנון קדימה, ולכן הכנו לכם כאן 3 דברים שחובה לבדוק לפני שקונים דירה.

מיקום, תקציב, איזור, כבישים – כל מה שחשוב לדעת – קדימה, אנחנו מתחילים.

 

קונים דירה בחוכמה ונערכים עם תקציב

עוד לפני שאנחנו מדברים על הדברים המהנים יותר, חשוב שנפתח מהדבר החשוב ביותר, והוא התקציב. נושא התקציב הוא נושא שלא רק חובה לבדוק לפני שקונים דירה, אלא הוא בעל חשיבות מכרעת באיך תהליך הקנייה יקבע ויראה בפועל. עם תקציב מסודר ניתן להתחיל לבדוק דירות למכירה במגוון אתרים, להסתכל על דירות המוצעים למכירה בכל מיני פלטפורמות ועיתונים, ולקיים סיורים בין הדירות הרלוונטיות שתמצאו.

בהקשר של התקציב חשוב לקחת בחשבון את ההון העצמי שלכם. לעיתים ההון העצמי יאפשר לכם את רכישת הדירה כולה, בלי הלוואות, ולעיתים ההון העצמי שלכם יוכל להוביל אתכם אל עבר לקיחת משכנתא שתאפשר את רכישת הדירה בפריסה למספר שנים. כל אחד והתקציב שלו, אבל מה שבטוח הוא שהיערכות מוקדמת תהפוך את כל זה לפשוט, קל ונעים.

 

מיקום – איפה קונים?

דבר נוסף שאותו חובה לבדוק לפני שקונים דירה הוא המיקום שלה. בהתאם לתקציב תוכלו להתחיל לחשוב על דירות במרכז הארץ, שידועות בתור יקרות יותר, או על דירות באיזורים כמו הצפון או הדרום, שיכולות להביא איתן מחירים נוחים יותר בחלק מהמקרים. כמובן שמדובר כאן על הנחה גורסת וכללית, שכן מחיר הדירה תלוי גם בגודל שלה, בסוג שלה ועוד.

בהקשר המיקום, חשוב לבדוק האם הדירה ממוקמת באיזור שנמצא בקרבת כבישים סואנים, האם קיימים גני ילדים ופארקים באיזור, מרכזים מסחריים, מרכזי בילוי, חנויות פארם שונות ועוד. ככל שסביבת המגורים שלכם תהיה ידידותית יותר, כך תוכלו לנהל חיים נפלאים מבלי להתאמץ.

 

דברים שחובה לבדוק לפני שקונים דירה: פוטנציאל השכרה

פוטנציאל השכרה הוא קריטי לאנשים שמעוניינים לקנות דירה להשקעה, ולהחזיר אותה באמצעות דיירים שיגורו בה בשכירות. על מנת להצליח בעסקה מהסוג הזה, חשוב לרכוש דירה באיזורים שבהם קיים פוטנציאל השכרה גבוה ויציב באופן יחסי. למשל, דירה בעיר תל אביב סביר שתיחטף תוך רגעים ספורים מרגע שתצא לשוק, לעומת דירה בדימונה, למשל, שעלולה להישאר ריקה משוכרים לטווח הארוך. הכל כאן יושב על עניין של ביקוש והיצע, אז חשוב לבדוק גם את הנושא הזה לעומק.

 

לסיכום – חושבים, מתכננים ורק אז קונים

עם כל הטיפים המצוינים האלו, אתם מוכנים לגשת לרכישת הדירה שלכם. כדאי כמובן גם להתייעץ עם אנשים שקרובים לכם שכבר עשו את זה קודם, כדי לשמוע מהם על עוד תובנות שיכולות לסייע לכם בדרך אל הדירה המושלמת. המון בהצלחה!

 

דירה למכירה

אולי יעניין אותך גם

עורך דין מקרקעין
הסכם חלוקת עיזבון

הסכם חלוקת עיזבון מתבצע בין יורשים ובהתאם לחלוקת הירושה של המנוח, על פי דין או על פי צוואה. ביצוע ההסכם יקרה לאחר שהיורשים יחליטו כי

קרא עוד »
עורך דין מקרקעין
עורך דין ארנונה

בין אם כאנשי עסקים ובין אם כאנשים פרטיים כולנו נתקלים בדרישה לתשלום ארנונה המוטלת באמצעות הרשויות המקומיות בעיר בה אתם פועלים או מתגוררים. ללא ספק,

קרא עוד »