4 דברים שחשוב לזכור לפני תהליך פשיטת רגל

עומדים לפני תהליך של פשיטת רגל ומתלבטים מה לעשות? הגעתם לכתובת הנכונה! המאמר שלפניכם יעשה לכם סדר, בכל מה שקשור לפשיטת רגל. מה עליכם לבדוק טרם הפתיחה בהליכים? האם בכלל אתם זכאים לכך? על שאלות אלו ועוד, יעשה סדר המאמר שלפניכם.

 

מה זה פשיטת רגל

מדינת ישראל משקיעה הון רב ומשאבים מגוונים לעידוד התעסוקה והעסקים בישראל. כחלק ממאמציה, היא מאפשרת גם לאנשים אשר חוו קריסה כלכלית, לשקם את עצמם בעזרת הליכים שונים, שמצמצמים את החובות שלהם ומאפשרים להם להתחיל דף נקי וחלק מבחינה כלכלית, ללא רדיפה של נושים וחובות מעיקים, בהליך המכונה: "פשיטת רגל", אשר מלווה על ידי עורך דין פשיטות רגל.

 

מי זכאי לפתיחת הליך של פשיטת רגל?

מתלבטים על פתיחת התהליך? חשוב לזכור, כי רק מסכום מסוים של חובות, ניתן לפתוח בתהליך פשיטת הרגל. נכון לשנת 2018 – רק אדם שחובותיו גבוהים מ17.307 ₪ זכאי להגשת בקשה לפשיטת רגל. כאשר מדובר בסכום שנמוך מכך, ייתכן כי יש אמצעים אחרים לפתור את הבעיה, אך פשיטת רגל היא לא הפתרון המתאים במקרים כאלה.

 

שיתוף פעולה מלא עם הרשויות

כדי להחליט אם פשיטת רגל היא האופציה המתאימה עבורכם, במקרה שסכום החובות שלכם עולה על התקרה הנדרשת, חשוב לזכור כי בעת תהליך של פשיטת רגל, חייב להתנהל שיתוף פעולה מלא עם הרשויות. שיתוף הפעולה כולל דוח מפורט של כל ההוצאות וההכנסות של משק הבית והעסק, וכן הגעה לחקירה מיוחדת אחת לתקופה. יש לקחת את נתון השיתוף פעולה בחשבון, כיוון שהוא בלתי נמנע מכל ההליך של חדלת הפירעון.

משקל

הליך פשיטת רגל לוקח זמן!

אמנם, בעבר הליך של פשיטת רגל יכול היה להתמשך למשך שנים על גבי שנים. אך מאז שנת 2013 הוגבל זמן ההליך של פשיטת רגל ל4.5 שנים בלבד. גם עם התקצרות תקופת ההמתנה לפשיטת רגל, עדיין מדובר בתקופה ארוכה יחסית, ומומלץ להיוועץ עם עורך דין פשיטת רגל כיצד ניתן לזרז את ההליך, או למצוא חלופות זמניות עבורו.

 

הגבלות על פושט הרגל

כדי להבטיח ביטחון כלכלי עתידי, מדינת ישראל מחילה הגבלות שונות על פושט הרגל, בין ההגבלות ניתן למצוא: צו עיכוב יציאה מן הארץ, הגבלה על חשבון הבנק, הגבלה על כרטיסי האשראי ואיסור על מעורבות בתאגיד למשך כל תקופת פשיטת הרגל. יש לקחת את ההגבלות הללו בחשבון, טרם פתיחת התהליך של חדלת פירעון.

 

לסיכום

לפני תהליך של פשיטת רגל, יש לזכור כי פשיטת הרגל גוררת עימה הגבלות שונות, כמו גם שיתוף פעולה מלא מול הרשויות ותקרת סכום חובות עבור פשיטת הרגל. כדי למטב את התהליך ולזרז אותו, מומלץ לערב עורך דין פשיטת רגל, כבר בשלבים הראשונים של התהליך, וכך לקבל את התנאים המיטביים ביותר בהליך פשיטת הרגל.

פטיש

אולי יעניין אותך גם

עורך דין פשיטת רגל
פשיטת רגל של אדם פרטי

חובות הנצברים ללא יכולת החזר, גורמים לאדם החייב טרדות וחששות. חובות אלו לא יכולים להעלם מעצמם, על האדם החייב לקחת אחריות ולבצע פעולות אשר ימנעו

קרא עוד »