דיני תעבורה נהיגה בשכרות

בעוד שמרבית האנשים בטוחים כי נהיגה בשכרות זהה, מבחינת החוק, לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, בפועל, התמונה היא אחרת. בין אם נתפסתם נוהגים בשכרות או תחת השפעת אלכוהול, יהיה חשוב לדעת את זכויותיכם ולזכור שניתן להשפיע על מתן גז הדין ע"י השופט.

תאונות הדרכים הן תופעה, אין ספק. ואין הצדקה לנהיגה בשכרות או תחת השפעת אלכוהול. אבל גם זה עשוי לקרות, ואנשים אכן נתפסים כאשר הם נוהגים בשכרות או אפילו תחת השפעת סמים. כשאתם עולים על ההגה ומניעים את הרכב, תמיד חשוב לזכור – אתם לא אחראיים רק על עצמכם.

גם אם אתם לבד ברכבכם, תזכרו שבדרך ליעדכם ישנם עוברי אורח ברחוב, ילדים, אנשים קשישים ועוד. אלכוהול ונהיגה זה שילוב גרוע ביותר, למרות שבפועל, האלכוהול גורם לנו להרגיש שלעלות על ההגה זה רעיון טוב. בעקבות הביטחון העצמי שהוא משרה על מי ששותה אותו, אלכוהול הוא גורם מתעתע מאוד.

 

ההבדל בין נהיגה בשכרות לבין נהיגה תחת השפעת אלכוהול

נהיגה בשכרות היא לא פעולה זהה, מבחינת החוק, לפעולה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול. מבחינת החוק, נהיגה בשכרות יכולה להוביל לכדי פסילת רישיון למשך של שנתיים. כמו כן, נהיגה בשכרות עשויה להוביל גם לעונשים נוספים הקבועים בחוק.

בניגוד לנהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת אלכוהול עלולה להוביל לכדי פסילת רישיון נהיגה למשך 3 חודשים. כמו שאנחנו רואים, החוק מתייחס אחרת ל-2 הפעולות האלו. הבדל נוסף הוא, שבעוד משפט של נהיגה בשכרות מצריך בדיקות דם ושתן בדרך כלל, מתן גזר דין בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול, לא בהכרח יצריך את הבדיקות הנ"ל.

 

באילו מקרים השופט עשוי להקל על גזר הדין?

אם אתם מחפשים אחר עורך דין תעבורה, כנראה שאתם מעוניינים להמתיק את גזר הדין הפוטנציאלי שהשופט עשוי יהיה לפסוק בתיק שלכם. אם כך, חשוב לזכור שזה בדיוק התפקיד של עו"ד נהיגה בשכרות. עורך דין נהיגה בשכרות יכול לנסות להמתיק את גזר הדין במקרים הבאים:

אם אתם זקוקים לרכב שלכם בכדי להתפרנס ולפרנס את המשפחה והילדים, ייתכן שהשופט יתחשב בכך במהלך מתן גזר הדין. אם נתפסתם נוהגים שיכורים אבל לא נגרמה תאונה, גם כאן ייתכן שתראו הקלה בגזר דינכם.

אם נגרמה תאונה אבל לא היו נפגעים בנפש, עורך דין תעבורה יוכל לנסות להמתיק את גזר דינכם. כך גם רלוונטי במקרים בהם כמות האלכוהול שנתגלתה בדם היא נמוכה, במקרים בהם מדובר בעבירת התנועה הראשונה של הנהג ועוד.

 

עורך דין תעבורה נהיגה בשכרות

אם אתם צריכים את הסיוע של עורך דין תעבורה, חשוב לזכור לקבל ייעוץ מקדים. תקבעו פגישה עם עו"ד נהיגה בשכרות, קבלו את המידע שאתם צריכים, ותחליטו אם זהו עורך הדין שילווה אתכם בהמשך. אם לא הרגשתם קליק מקצועי במהלך פגישת הייעוץ עם עורך דין נהיגה בשכרות, יהיה כדאי להיפגש עם עו"ד תעבורה נוסף.

מידע נוסף אודות דיני תעבורה תוכלו למצוא באתר הנבחרת המשפטית.

מפתחות וכוס וויסקי

אולי יעניין אותך גם

עורך דין תעבורה
התיישנות דו"ח תעבורה

אנשים רבים לא מודעים לעובדה כי אם מתעכבות הרשויות בשליחת דו"ח תעבורה, הדבר יכול להוביל לביטולו עקב התיישנות. התיישנות היא עילה שמטרתה להגן על הנאשם,

קרא עוד »
עורך דין תעבורה
עורך דין תאונת דרכים

כל נהג, הולך רגל או נוסע אשר היו חלק מתאונת דרכים יהיו זכאים לפיצויים על נזקים אשר נגרמו בעקבות התאונה. בדין הישראלי, הסדרת תאונות הדרכים

קרא עוד »
שלילת רישיון לנהג חדש ראשיתשלילת רישיון לנהג חדש ראשית
עורך דין תעבורה
שלילת רישיון לנהג חדש

אדם אשר רק כעת קיבל רישיון, לא משנה מה גילו, נצפה ממנו לתקופת למידה של תנאי הכביש ושל דרכי נהיגה זהירות. גם המחוקק נתן לצורך

קרא עוד »