דרכי פעולה אפשריות לאחר תקיפה מינית

תקיפה מינית היא אירוע טראומטי וקשה, והרגעים המיידיים שאחרי עלולים להיות מבלבלים וקשים. לא ברור מה צריך לעשות עכשיו ואיך אפשר לפעול, לכן חשוב לדעת מה עומד לרשות נפגע או נפגעת עבירת מין.

 

פנייה לסיוע

בישראל קיימות מגוון אפשרויות לקבלת עזרה ראשונית לאחר פגיעה מינית. ניתן להתקשר למרכז הארצי לנפגעי תקיפה מינית או לארגונים ומרכזי סיוע נוספים. לכל ארגון המומחיות שלו ויכולת משלו לעזור. חלק מהארגונים יציעו שיחת טלפון וליווי בתהליך, חלק מהארגונים יציעו הכוונה, חלק יציעו טיפול פסיכולוגי מותאם. במידה ונפגע או נפגעת שוקלים לפעול בדרכים משפטיות או אפילו רוצים להבין מה האפשרויות המשפטיות העומדות בפניהם, ניתן לפנות לעו"ד תקיפות מיניות להכוונה וליווי בתהליך במידה ויוחלט.

 

הגשת תלונה במשטרה

ניתן במישור הפלילי ולפנות למשטרת ישראל לצורך הגשת התלונה. מומלץ לגשת לתחנת המשטרה בסמוך לזמן האירוע ככל הניתן, על מנת שיהיו הראיות מוצקות יותר ובכך להגביר את הסיכוי להרשעה. תהליך הגשת התלונה הינו תהליך ארוך ומורכב, בו יצטרכו הנפגע או הנפגעת לשחזר את התקיפה עצמה ולהתמודד מול סיטואציות מורכבות. רבים מהנפגעים לא יודעים את הזכויות שלהם לאורך התהליך ולא יודעים מה עומד לפניהם. ליווי של עורך דין מומחה בתחום יוכל להקל על התהליך, לסייע לו להיות יעיל יותר ובר סיכוי להרשעה, וכן להכין את הנפגע לפני מה שמצפה לו. בסוף ההליך המשטרתי, מחליטה משטרת ישראל האם להגיש כתב אישום כנגד התוקף ובמידה ויוחלט שיש עילה להגשת כתב אישום, המקרה יידון בבית המשפט המתאים.

 

הגשת תביעה אזרחית

קיימת האפשרת גם לפעול במישור האזרחי ולהגיש תביעה אזרחית בגין פיצויים על פגיעה בגוף ונפש כתוצאה מהאירוע. בהליך זה יכולים הנפגע או הנפגעת לזכות בפיצויים רבים יותר מהתהליך הפלילי, אשר מתמקד בעיקר בהענשת התוקף. הגשת תביעה אזרחית מטרתה קבלת פיצויים לצורך שיקום חיי הנפגעים. יש לציין שתהליך משפטי זה הינו תהליך נפרד מהתהליך הפלילי אך מושפע ממנו מאוד. לרוב תביעה זו תוגש לאחר הרשעה פלילית.

 

קבלת טיפול רפואי

במקרים של תקיפה מינית במהלכה הייתה חדירה ו/או חבלה פיזית, חשוב לפנות לטיפול רפואי במהרה. קיימים מספר חדרי מיון ייעודיים עבור נפגעי תקיפה מינית בתוך בתי חולים, הנקראים חדרים אקוטיים. בחדרים אלו יקבלו הנפגעים טיפול ראשוני מניעתי, טיפול בחבלות, איסוף ראיות רפואיות וכן תוכנית בדיקות וטיפול להמשך. הטיפול הראשוני יהיה קריטי הן לראיות והן למצב הפיזי של הנפגע או הנפגעת. קיימות השלכות פוטנציאליות לתקיפה מינית כמו הריון לא רצוי, סיכוי להדבקות במחלות מין וחבלות בעלות השלכות ארוכות טווח, ועל כן חשוב לקבל טיפול רפואי זה. הטיפול ניתן בצורה דיסקרטית ולא מועבר לגורמים נוספים ללא אישור הנפגע או הנפגעת. רשימה מלאה של החדרים האקוטיים ודרכי פנייה אליהם ניתן למצוא בקלות ברשת.

אולי יעניין אותך גם

ניהול עיזבון
עריכת דין
מה עושה מנהל עיזבון?

למנהל נכסים יש תפקיד מכריע בתפעול חלק וניהול יעיל של נכסים מגוונים, בין אם הם אחוזות למגורים, מתחמים מסחריים או נכסים בקנה מידה גדול. עם

קרא עוד »
תאונת דרכים
עריכת דין
תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה להיות חוויה טראומטית, שמותירה את הנפגעים עם פציעות פיזיות, מצוקה רגשית ועומסים כלכליים. בזמנים מאתגרים כאלה, הבנת תהליך הגשת תביעת נזקי גוף

קרא עוד »
המשך תביעת תאונת דרכים
עריכת דין
איך מתנהלת תביעת תאונת דרכים?

תאונות דרכים יכולות להיות חוויה טראומטית עבור המעורבים. בנוסף לפציעות פיזיות, תאונות דרכים עלולות לגרום גם להפסדים כספיים, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ונזקי רכוש.

קרא עוד »