אבא רומני ואמא פולנייה – האם מגיע לכם דרכון פולני?

בתור ישראלים, הדרכון שלנו מגביל אותנו בלא מעט מקרים. בין אם מדובר על כניסה לחלק מהמדינות או אפילו על חוסר היכולת לעבוד בחלק מהן, המגבלות הללו יכולות להוות מחסום על הרבה מאוד אופציות. כדי לפתור אותן כל מה שאתם צריכים לעשות זה להחזיק ברשותכם דרכון של מדינה זרה. הדרכון הזה יאפשר לכם להגיע לכל מקום שתרצו ולעבוד בעוד מדינות.

 

דרכון פולני

עוד לפני שנדבר על הדרך להוציא אזרחות פולנית בקלות, חשוב להבין למה דרכון פולני יכול לעזור לכם. פולין היא חברה באיחוד האירופי מאז שנת 2004, מה שאומר שאם אתם מחזיקים בדרכון שלה יש לא מעט מדינות באירופה שבהן תוכלו לעבוד ללא כל בעיה, לשהות כמה זמן שתרצו ולהנות מכל התנאים שלהם זוכים אזרחי האיחוד האירופי במדינות האיחוד.

יתר על כן, בתור ישראלים, יש לא מעט מדינות שאליהן לא תוכלו להיכנס באמצעות הדרכון שלכם. העובדה שפולין היא מדינה יחסית ניטרלית תאפשר לכם כניסה לאותן מדינות בלי בעיה. בנוסף, חלק מהמדינות שדורשות אשרת שהייה הידועה בתור ויזה עבור ישראלים, לא מבקשות את זה מאזרחי האיחוד. כדי להוציא את האזרחות הפולין, עליכם לגשת לשגרירות פולין בישראל.

דרכון פולני

הזכאות לדרכון

לאור העובדה שפולין הייתה שחקנית מפתח בשתי מלחמות העולם במאה הקודמת, לא מעט אזרחים ברחו מהמדינה. לאור זאת, החוק הפולני מעניק אזרחות גם במצב שבו ההורים של מבקש הבקשה נמלטו מפולין לפני שנות החמישים, מתוך הבנה שסביר להניח שהם עשו זאת בגלל המלחמה. כמובן, לא כל מי שברח מפולין זכאי לאזרחות וגם כאן קיימות מגבלות שונות.

בכל מקרה, גם אם אחד ההורים שלכם זכאי לקבל אזרחות פולנית או שהוא אזרח פולין בעצמו זה עדיין יאפשר לכם לקבל את האזרחות. עוד דבר שכדאי לדעת הוא שמגורים של 5 שנים בפולין בתור תושבים יכולים להעניק לכם אזרחות של המדינה אך כל זה כפוף לאישור של רשויות הפנים בה.

 

השגת ראיות

כדי להוכיח את הזכאות שלכם לאזרחות פולנית עליכם להציג ראיות לכך שאתם עומדים בקריטריונים כפי שהם מופיעים בחוק הפולני. מסמכים שיכולים לסייע לכם הם תעודות לידה, תעודות פטירה, מסמכי ארכיון של ערים בפולין ואפילו תעודות שמצביעות לכך שאחד מאבות המשפחה החזיק הנדל"ן באחת מערי פולין. ייעוץ מקצועי לקבל דרכון יעזור לכם להגיע במהירות לכמה שיותר מסמכים כאלו.

 

לסיכום

הדרכון הפולני מעניק לכם אזרחות אירופאית, כך שתוכלו לעבוד ולשהות בכל אחת ממדינות האיחוד ללא כל מגבלה. כדי לקבל את האזרחות עליכם לעמוד בקריטריונים כפי שהם מוגדרים בחוק הפולני. גם אם ההורים או הסבים שלכם נמלטו מפולין, עדיין קיים סיכוי לא מבוטל שתהיו זכאים לקבלת האזרחות. מה שחשוב זה להציג ראיות שמאששות את הטענה שלכם ביחס לאחד מאבות המשפחה.

אזרחות אירופאית

אולי יעניין אותך גם