הגשת תביעה נגד הבנק שלך

לכולנו יש חשבון בנק, זה מובן לנו מאליו שכאשר צעיר מגיע לגיל בו הוא מרוויח את המשכורת הראשונה שלו, הוא יפתח חשבון בנק אליו יכנס הכסף. לרוב, אנחנו כמעט ולא חושבים על מהו הבנק וכמה משמעותי וחשוב הוא בחיי היום יום שלנו.

 

הצורך בבנק

במידה והכל מתנהל כשורה, הצמתים בהם נפגוש את הבנק בחיי היום יום מאוד ברורים. בכל חודש תיכנס אליו המשכורת שלנו ומידי פעם נלך לפגישות שונות, לקחת פנקסי צ'קים ועוד. בנוסף, אם נזדקק להלוואה סביר להניח שהבנק הוא המקום הראשון שנפנה אליו והוא גם יאשר זאת.

בעוד מה שתיארנו זו ההתנהלות הנורמלית, עבור אנשים לא מעטים ההתנהלות מול הבנק מסובכת ומורכבת מאוד. בין היתר מאחר והם חייבים לו כספים ולא עומדים בהחזרים, זקוקים לעזרתו ללא מענה ועוד. התופעה הנפוצה ביותר היא בה אדם חייב כספים לבנק, במקרה זה הוא ירגיש חלש וחסר אונים ללא מחשבה על כך שגם בסיטואציה זו הוא בעל זכויות.

 

איך מתמודדים?

במידה ואתם מרגישים כי הבנק מתנהל בצורה הפוגעת בזכויות שלכם, כדאי לכם לדעת כי הבנק הוא גוף חזק ודורסני, דבר זה יכול להוביל אותו פעמים רבות להתנהלות שרירותית כלפי לקוחות ללא התייחסות פרטנית. לכן, פעמים רבות הבנקים טועים בהתנהלות שלהם. לפיכך, אם אתם רואים את עצמכם כנפגעים מהתנהלות הבנק, תוכלו לבחור להגיש נגדו תביעה.

 

אז, איך מגישים תביעה למול הבנק?

ראשית, הדבר החשוב ביותר אותו עליכם לעשות הוא לבדוק האם יש לכם עילת תביעה למול הבנק. לא כל תחושה סובייקטיבית שלכם משמעותה כי אכן יש סיבה טובה לתבוע. לפיכך, במידה ומתעורר אצלכם חשד להתנהגות לא ראויה של הבנק, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המומחה בתחום הבנקאות, כדי שזה יבחן את המקרה ויגיד האם יש עילת תביעה. 

 

עילות תביעה

ישנן סיבות רבות בגינן אנשים בוחרים לתבוע את הבנקים. אחת הנפוצות שבהן היא מקרה בו הבנק מחליט בצורה שרירותית וללא סיבה נראית לעין להגביל את מסגרת האשראי של הלקוח. האדם הסביר, בסיטואציה זו, נקלע לסכנה כלכלית שיכולה לפגוע במשפחתו או בעסק שהוא מנהל באופן שוטף. פעמים רבות הבנקים עושים זאת בצורה שרירותית וללא כל בחינה פרטנית של התנהלות הלקוח. לכן, זהו מקרה קלאסי לתבוע ולצפות לפיצוי בהתאם.

מקרה נפוץ נוסף בו הבנקים פוגעים בלקוחות, הינו מצב בו הבנק מחליט בצורה שרירותית להגיש צו פינוי ללקוח אשר חייב לו כסף. במקרה זה, אין אדם אשר יטען כי על הלקוח לא קיימת החובה להחזיר את החוב. אולם, בין החיוב על הלקוח לבין פינוי דירה המרחק גדול. במידה וקיבלתם צו פינוי, דעו כי ניתן לשנות את רוע הגזרה ואין חובה לקבל זאת.

stevepb / Pixabay

אולי יעניין אותך גם

עורך דין בנקים
איך לצאת מחשבון בנק משותף?

חשבון בנק משותף הוא חשבון אשר נפתח בידי יותר מאדם אחד. הדוגמאות הקלאסיות לסוגי חשבון זה הינם חשבון אשר נפתח על ידי זוגות לאחר חתונתם,

קרא עוד »
עורך דין בנקים
ערבות בנקאית

ערבות מטרתה להבטיח תשלומים והסדרי חוב קיימים. ישנן מספר סוגים של ערבויות: ערבות בנקאית אשר תינתן על ידי הבנק, ערבות צד ג' שהיא ערבות הניתנת

קרא עוד »