הטרדה מינית בטיפול רפואי: כיצד להתמודד עם התופעה?

טיפול רפואי ניתן לאנשים שנמצאים במצב רגיש, ועל כן יש לטפל בהם בצורה מכבדת ואנושית. אחד התפקידים החשובים ביותר של הצוות הרפואי הוא לתת יחס נכון למטופלים שבאחריותם. לכן הטרדה מינית על ידי צוות רפואי בעת הטיפול הרפואי היא תופעה חמורה במיוחד שיש לטפל בה בצורה התקיפה ביותר.

אם נתקלתם בהטרדה מינית בעת טיפול רפואי שניתן לכם, אתם בטח שואלים את עצמכם איך אפשר להתמודד עם הנושא. נסקור בקצרה את התופעה של הטרדה מינית בטיפול רפואי, מי אחראי מטעם בתי החולים וקופות החולים להתמודד איתה, מה לעשות במקרה שהוטרדתם, וגם מעט על תביעות נזיקין לשם קבלת פיצויים בגין עבירה זאת.

 

הטרדה מינית בטיפול רפואי- מעט על התופעה

הטרדות מיניות על ידי הצוות הרפואי הן בעיות חמורות שקיימות בכמות לא קטנה במדינת ישראל. ישנם מספר גופים שאמונים על ניטור התופעה והם מספקים דיווחים קשים חדשות לבקרים בנושא זה. הטרדה מינית על ידי הצוות רפואי אינה שונה בהרבה מהטרדה מינית בכל סביבה אחרת, אבל עם "בונוס" קשה, מכיוון שהמטופל נמצא במצב חסר אונים בעת ההטרדה.

 

מי אחראי להתמודד עם התופעה

בכל בית חולים או קופת חולים ישנו אחראי על מניעת הטרדות מיניות. משרד הבריאות פרסם תקנון מפורט למניעת הטרדות מיניות מצד הצוותים הרפואיים, ועל כל בית חולים, קופת חולים או מוסד פרטי שמעניק טיפול רפואי, לעמוד בתקנון זה. בנוסף על כך, קיימות מספר עמותות ששמו להן למטרה להילחם בתופעת ההטרדה מינית בכלל ובעת טיפול רפואי בפרט.

 

מה עושים במקרה והוטרדתם מינית מצד צוות רפואי?

אם הוטרדתם מינית בטיפול הרפואי שניתן לכם, עומדות בפניכם מספר אפשריות להתמודדות עם הבעיה. ראשית, ניתן לפנות לאחראי על נושא זה מטעם בית החולים או המוסד שבו ניתן הטיפול. בסמכות האחראי לנקוט מספר אמצעים נגד המטריד ובכלל זה להגיש תלונה במשטרה. בנוסף לכך, ניתן להגיש תלונה במשטרה בלי קשר לאופי הטיפול בנושא על ידי האחראי. הגשת תלונה יכולה לגרום לכך שיוגש נגד התוקף כתב אישום.

 

תביעת נזיקין בגין הטרדה מינית, זה אפשרי?

במקרים מסוימים בהן ההטרדה המינית גרמה לנזק למטופל, אפשר להגיש תביעת נזיקין בגינה. תביעה זאת הינה תביעה אזרחית, ומטרתה לקבל פיצויים על נזק שנגרם בשל עוולה שנעשתה לתובע.

 

הטרדה מינית בטיפול רפואי – סיכום

הטרדות מיניות על ידי צוותים רפואיים במהלך הטיפול הרפואי הן תופעות פסולות וחמורות במיוחד. לכן ניתן להגיש בגינן תלונה במשטרה או לפנות לאחראי למניעת הטרדות מיניות מטעם המוסד הרפואי שבו הוענק הטיפול. במקרים בהם נגרם למתלונן נזק בעקבות ההטרדה המינית, אפשר גם לתבוע את התוקף בהליך אזרחי בתביעת נזיקין בגין נזקי גוף שונים.

הטרדה מינית

אולי יעניין אותך גם

הטרדה מינית באינטרנט
עורך דין הטרדה מינית
5 דוגמאות להטרדה מינית ברשת

הטרדה מינית היא נושא רציני שקיים כבר שנים, וכעת היא מצאה את דרכה לעולם הדיגיטלי. עם עליית המדיה החברתית ופלטפורמות התקשורת המקוונות, הטרדה מינית הפכה

קרא עוד »