באיזה שלב של הליך פלילי מומלץ להתקשר לעורך דין?

נפתח נגדכם הליך פלילי? רוצים לוודא ליתר ביטחון שביום שנפתח לכם הליך כזה יהיה לכם עם מי להתייעץ? בהליך פלילי, האדם שיכול לעזור לכם יותר מכל אחד אחר הוא עורך דין פלילי. הליך פלילי הוא עניין גורלי – אתם עלולים לקבל עונשי מאסר בפועל ארוכים עקב הרשעה בעבירות פליליות. כלל חשוב במקרים הללו הוא להשאיר את העבודה למומחים כמו עורכי הדין הפליליים. אז מתי פונים אל עורך דין כזה? תשובות במאמר.

 

הליך פלילי

אחד העקרונות החשובים ביותר של שלטון החוק הוא שוויון בפני החוק. כל אזרח מסוים שווה לאזרח אחר, בצורה שהחוק חל על כולם ונאכף כלפי כולם במידה שווה, בלי קשר למאפיינים שיכולים להשתנות בין אזרח לאזרח. לכן, כל אזרח חשוף לפתיחה של הליך פלילי נגדו, אם לרשויות האכיפה יש חשד שהוא ביצע עבירה פלילית.

הליך פלילי יכול להיפתח נגדכם במספר צורות. בעוד שאזרחים מסוימים יכולים לקבל זימון מהמשטרה, המנחה אותם להתייצב בתחנת משטרה מסוימת במועד אותו קובעת המשטרה לצורך חקירה, אחרים יכולים להיעצר על ידי המשטרה עצמה. הדבר תלוי במידה רבה בעבירה בה נחשד החשוד. קראו עוד על הליך פלילי באתר https://www.ese.co.il.

 

עורך דין פלילי

כשנפתח נגדכם הליך פלילי, אתם תמצאו את עצמכם נחקרים בחדר החקירות של תחנת המשטרה בעקבות העבירה אותה ביצעתם. אין יותר מדי אנשים שיכולים לסייע לכם במצב הזה – גם מבחינה תיאורטית וגם מבחינת מה שמרשה החוק. מי שכן יכול לסייע לכם בצורה שיכולה לעשות את ההבדל הוא עורך דין פלילי.

עורך דין זה הוא מי שמוסמך בעיני המשטרה לייצג אתכם במהלך ההליך הפלילי. הבקיאות שלו במשפט הפלילי, יחד עם הניסיון אותו הוא צבר יאפשרו לו לייעץ לכם בצורה הטובה ביותר במהלך החקירה שלכם. בנוסף, הוא מסוגל לוודא שאתם מקבלים את כל הזכויות שמגיעות לכם ולייצג אתכם בבית המשפט במידת הצורך.

 

לפנות כמה שיותר מוקדם

אז מתי פונים לעורך דין פלילי כאשר נפתח נגדכם הליך פלילי? התשובה נמצאת בגוף השאלה. ברגע שנודע לכם שנפתח נגדכם הליך פלילי, האדם הראשון שאתם צריכים ליידע אותו על כך הוא עורך דין פלילי. אם זומנתם לחקירה ויש פרק זמן מסוים בין תאריך קבלת הזימון לבין מועד החקירה עצמה, תוכלו לנצל את הזמן הזה על מנת להתייעץ עם עורך דין פלילי, שייבחן באופן פרטני את המקרה שלכם וייתן ייעוץ ממוקד.

 

מוטב מאוחר מאשר לעולם לא

אם לא הצלחתם ליצור קשר עם עורך דין פלילי לפני ההגעה שלכם אל תחנת המשטרה, זה ממש לא אומר שכדאי לוותר על הזכות שלכם להיות מיוצגים על ידי עורך דין. לפי החוק תוכלו להתייעץ עם עורך דין פלילי גם בתחנת המשטרה.

הליך פלילי עורך דין

אולי יעניין אותך גם