5 סעיפים שחייבים לכלול בהסכם הורות משותפת

אם החלטתם להביא ילד בהורות משותפת, מומלץ שעוד בשלב מוקדם תערכו הסכם שיבנה את הבסיס להורות שלכם. במאמר הבא נפרט חמישה סעיפים שחייבים לכלול בהסכם הורות משותפת.

 

מדוע צריך הסכם?

הסכם הורות משותפת יגדיר את קו ההורות וייקבע בנושאים מהותיים בגידול הילד. הסכם שכזה יעזור למנוע מחלוקות עתידיות או להכריע בהן ברגע האמת. להסכם מסוג זה קיים תוקף משפטי וההורים יהיו מחויבים אליו. בסיס ההסכם נועד לשמור על טובת הילד ולמען גידול נכון ויציב של ההורים.

כל הורה יכול לכלול את הנושאים המהותיים עבורו בגידול הילד מה שיהפוך את העתיד לנוח יותר הן להורה והן לילד להתייעצות הקליקו כאן.

 

הסדרי ראייה

בהסכמים של הורות משותפת שני ההורים אפוטרופוסים ולכן הזמן עם הילד מתחלק באופן שווה וקיימת שותפות מלאה בגידול הילד. בחלק מהמקרים ניתן גם לקבוע כי הורה אחד הוא בעל משמורת מלאה וההורה הנוסף מקבל הסדר ראייה שמקובל על שני הצדדים- במצב כזה ההורה בעל הסדר הראייה מחויב לשלם מזונות. מומלץ לחלק את כל הזמנים מבעוד מועד כמו הימים שבשגרה, ימי הולדת, חגים, חופשות מבית הספר, חולי ועוד.

 

חלוקה של הוצאות שוטפות ודמי מזונות

הוצאות בעקבות גידול ילד הן לרוב גבוהות ולעיתים בלתי צפויות. מעבר למסגרת החינוכית, לתשלומי המגורים ולאוכל קיימות גם הוצאות עתידיות אפשריות כמו טיפול רפואי, חינוך משלים, ביגוד, פעילויות בית ספריות, ימי הולדת, מסיבות כיתה ועוד. הוצאות מסוג זה צריכות להתחלק שווה בשווה. במידה ויש הורה שמקבל הסדר ראייה עליו לשלם בנוסף להוצאות דמי מזונות.

 

מגורים

סעיף חשוב שצריך להיכלל הוא מצב שבו אחד משני הצדדים נאלץ לעזוב את מקום מגוריו שקרוב לילד או לעזוב את הארץ. מצב זה לא תמיד ידוע מראש ויכול להגיע כתוצאה ממערכת יחסים, עבודה ועוד. רצוי לכלול בהסכם מה יהיה הסדר הראייה ואיך תעבוד ההורות המשותפת במצב שכזה. מעבר של אזור מגורים עלול לפגוע גם בטובת הילד ואף בשגרת חייו.

 

חינוך

על ההורים להחליט מראש על המסגרת החינוכית שהם בוחרים עבור הילד. לעיתים עולות מחלוקות רבות בנושא החינוך בין אם בנושאים בסייסים כמו שינה אצל חברים ובין אם בנושאים חשובים יותר כמו מסגרת חינוכית. מומלץ לקבוע את מסגרת חינוכית ששני ההורים מסכימים עליה וחושבים שתהיה הטובה ביותר עבור הילד. ניתן להחליט גם על שיטות לימוד וקווי חינוך בבית ששני ההורים מסכימים עליהן.

הסכם להורות משותפת רצוי לעשות לפני ההיריון ובשלב מוקדם של ההחלטה להביא ילד ביחד. על שני ההורים להיות שותפים גם בתהליך ההיריון הן בנושאים הפיננסים והן במעורבות ועזרה. הסכם מסוג זה הוא חשוב ונועד בעיקר למנוע מחלוקות, אך גם להפעיל סנקציות במקרה של הפרתו.

הסכם הורות משותפת

אולי יעניין אותך גם

ניהול עיזבון
עריכת דין
מה עושה מנהל עיזבון?

למנהל נכסים יש תפקיד מכריע בתפעול חלק וניהול יעיל של נכסים מגוונים, בין אם הם אחוזות למגורים, מתחמים מסחריים או נכסים בקנה מידה גדול. עם

קרא עוד »
תאונת דרכים
עריכת דין
תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה להיות חוויה טראומטית, שמותירה את הנפגעים עם פציעות פיזיות, מצוקה רגשית ועומסים כלכליים. בזמנים מאתגרים כאלה, הבנת תהליך הגשת תביעת נזקי גוף

קרא עוד »
המשך תביעת תאונת דרכים
עריכת דין
איך מתנהלת תביעת תאונת דרכים?

תאונות דרכים יכולות להיות חוויה טראומטית עבור המעורבים. בנוסף לפציעות פיזיות, תאונות דרכים עלולות לגרום גם להפסדים כספיים, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ונזקי רכוש.

קרא עוד »