העסקת עובדים זרים בהודו – מה החוק אומר?

הודו היא מדינה שונה מאוד מבחינת תנאי העבודה ומחיה לעומת העולם המערבי.

בעקבות כך, יש להכיר בתנאים הקיימים במדינה מבחינת תעסוקה ותנאים לזרים הנכנסים למדינתה.

במדינה זו קיימת תרבות יחסי עבודה שונה, יש לעבור תהליך לקבלת אשרת העבודה טרם ההגעה לשם ולדעת כי הוא לוקח זמן ודורש עמידה בלפחות דרישה אחת.  

 

החלוקה לאזורים בשטחי הודו

הודו מחולקת ל – 28 מדינות ובכל מדינה עומד בראש שלטון הנבחר בבחירות מקומיות. כבסיס עומד חוק לאשרות עבודה לזרים בהתאם לחקיקה פדרלית באופן שווה החל על כל אחת מתוך המדינות בשטחה. אומנם, על כל מדינה ושלטון מקומי יש את האפשרות להוסיף תנאים וזכויות לפי ראות עיניה על הזרים הנכנסים למדינתה ועובדים בה.

 

יחסי העבודה במדינה

בהודו קיימים מנהגים מקומיים המבוססים על מסורת ודת עתיקת שנים, ואותם מרגישים היטב גם במקומות העבודה במיוחד במערכות היחסים ובקשרי הגומלין. מנהגים אלו באים לידי ביטוי למשל באמירת שלום לדרגה בכירה יותר, או הענקת כבוד. בנוסף, מקומות העבודה בהודו מתנהלים בצורה היררכית, נוקשה וגבולות ברורים בין המעמדות ודרגות הניהול.

 

קבלת אשרת עבודה

לאחר קבלת תפקיד שאותו אתם רוצים לקחת בשתי ידיים ונופלת ההחלטה כי יש לעבור להודו בכדי לקיים אותו, צריך להתחיל לפעול בהוצאת אשרת עבודה. בהודו אשרת העבודה נקראת אשרת E. אשרה זו תקפה לפרק זמן מוגדר מראש לרוב לפי זמן העבודה הנדרש לתפקיד – בין שנה לחמש שנים. הגשת הבקשה לאשרת העבודה מתבצעת בשגרירות הודו בישראל.

יש להכיר כי תהליך קבלת אשרת העבודה הוא תהליך מסורבל, ארוך ומתיש המכיל בתוכו הליכים בירוקרטים לא פשוטים, ולכן מומלץ להיעזר באתר – ויזה להודו לפרטים נוספים. הזמן האופטימלי להגשת בקשת האשרה הוא כמה שבועות לפני ההגעה להודו, כיוון שלוקח זמן עד קבלת האישור הסופי.

 

הדרישות והמסמכים לקבלת אשרת עבודה

בכדי לקבל את האשרת עבודה החברה אשר שולחת את המועמד להודו או המועמד עצמו צריכים לעמוד באחת מן הדרישות הבאות – המומחה מועסק על ידי חברה הודית/בין לאומית עם סניף בהודו, מעורב בארגון לא ממשלתי, מועסק על ידי חברה זרה בהודו כמומחה לפרויקט, מקרה מיוחד שיקבל אישור מהקונסוליה ההודית.

המסמכים שיש לצרף על מנת לקבל אשרה זו הם – פרטי החברה המבקשת, המומחה שהיה בקשר עם החברה בהודו, חוזה עבודה באנגלית המכיל את התנאים המפורטים, טופס בקשה לאשרה, אישורי מיסים בישראל, העתק תעודת רישום החברה ושתי תמונות זהות בגודל דרכון.

 

לסיכום,

בכדי להגיע בתור עובד זר למדינת הודו ולחיות שם בהרמוניה, צריך לעשות הכנה מוקדמת הן מבחינת אישורים ואשרת עבודה, והן מבחינת היכרות בתנאים ובמנהגים. המנהגים והמסורת ניכרים לעין גם במהלך היומיום בחיי העבודה וביחסים בין הדרגות השונות בעולם העסקים ההודי. בנוסף, קבלת אשרת עבודה היא תהליך ארוך ומייגע שיש להתחיל שבועות טרם ההגעה להודו.

דרכון

 

 

אולי יעניין אותך גם

ניהול עיזבון
עריכת דין
מה עושה מנהל עיזבון?

למנהל נכסים יש תפקיד מכריע בתפעול חלק וניהול יעיל של נכסים מגוונים, בין אם הם אחוזות למגורים, מתחמים מסחריים או נכסים בקנה מידה גדול. עם

קרא עוד »
תאונת דרכים
עריכת דין
תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה להיות חוויה טראומטית, שמותירה את הנפגעים עם פציעות פיזיות, מצוקה רגשית ועומסים כלכליים. בזמנים מאתגרים כאלה, הבנת תהליך הגשת תביעת נזקי גוף

קרא עוד »
המשך תביעת תאונת דרכים
עריכת דין
איך מתנהלת תביעת תאונת דרכים?

תאונות דרכים יכולות להיות חוויה טראומטית עבור המעורבים. בנוסף לפציעות פיזיות, תאונות דרכים עלולות לגרום גם להפסדים כספיים, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ונזקי רכוש.

קרא עוד »