איך חוות דעת רפואיות יגדילו את סיכויי התביעה שלכם

ככלל, בהליך משפטי, כאשר אדם מגיש תביעה בתחום נזיקין או רשלנות רפואית, עליו לבסס את טענותיו בכדי לקדם את התביעה ולהגדיל את סיכוייה להצלחה. ביסוס התביעה מתאפשרת באמצעות חוות דעת מקצועית, שניתנת ע"י רופא מומחה אשר יש בסמכותו לעשות כן. לצירוף חוות דעת מקצועית ישנה חשיבות לא מעטה ועל כך יפורט בהמשך.

 

מתי נדרש התובע לצרף לתביעה את מכתב חוות הדעת?

על התובע לצרף את מכתב חוות הדעת, בזמן הגשת התביעה, כאשר המכתב נדרש להכיל את הטענות שבגינן הוא ביצע את הליך התביעה. חוות הדעת אמורה לבסס את טענותיו ובנוסף גם להציג את היקף הנזק שנגרם עבורו, עקב הפגיעה או הרשלנות הרפואית שחווה.

אמנם, לא ניתן לחייב את התובע להגיש חוות דעת רפואית, אך במידה והוא נמנע מלצרף חוות דעת רפואית לתביעה, הוא שולל את היכולת להוכיח את קיומו ואת גודלו של הנזק, שממנו הוא סובל.

 

חשיבותה של חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית הינה מהותית וחשובה מאוד עבור התביעה ובצבים מסוימים, היא אפילו החלק החשוב ביותר. כאשר מדובר בתביעת רשלנות רפואית, מטרתה של חוות הדעת הרפואית הינה להוכיח קשר של סיבתיות בין התנהלות בלתי של הרופא המטפל ובין הנזק שנגרם למטופל בעקבות זאת. מעבר לכך, חוות הדעת גם נדרשת להכיל את חומרת הנזק שממנו סובל התובע ובהתאם לכך, להסביר מדוע מגיע לתובע פיצויים בגין הנזק.

 

חוות דעת רפואית בתחום הפלסטיקה

בתחום הפלסטיקה בפרט, עשויה להתרחש רשלנות רפואית במהלך טיפולים שונים והדבר עשוי להסב נזק רב ואפילו בלתי הפיך למטופל. צירוף של חוות דעת רפואית לתביעה עשויה לעזור לתובע להוכיח כי ההליך הרפואי שהוא עבר, נעשה באופן רשלני ולפיכך, גרם לו לנזק ואפילו סיכן את בריאותו או את חייו. חוות דעת רפואית עשויה להיות קריטית עבור הוכחת נזק הנגרם לתובע ולפיכך, בהיעדרה, סיכויי הצלחתה של התביעה שהגיע יכולים להיות קטנים יותר.

 

כיצד לבחור מומחה לכתיבת חוות דעת רפואית?

מעבר לכתיבת חוות הדעת הרפואית, ישנה חשיבות לבחירת המומחה שיכתוב את חוות הדעת, שכן, יש להקפיד כי חוות הדעת תהיה מפורטת ותכיל את הפרטים הרלוונטיים הנוגעים לנזק הנגרם.

חשוב לבחור מומחה לכתיבת חוות דעת, אשר מגיע מהתחום הרפואי שבגינו הוגשה התביעה, שכן, עליו לשלוט היטב בידע בתחום, לדעת לאתר את החומר הרפואי הרלוונטי לתביעה ובהתאם, לבסס את הטענות באופן מקצועי.

 

לסיכום

חוות דעת רפואית מקצועית עשויה להוות את ההבדל בין אי הצלחתה של תביעה ובין הצלחתה. מטרתה של חוות הדעת הרפואית הינה לסייע לתובע לבסס את טענותיו בנוגע לנזק הנגרם לו ולהסביר מדוע הוא זכאי לקבלת פיצוי עקב כך ולכן, קיימת חשיבות לצירוף כתב חוות דעת רפואית לתביעה.

 

מכשיר למדידת לחץ דם

אולי יעניין אותך גם

עורך דין רשלנות רפואית
מהו מבחן הרופא הסביר?

רשלנות רפואית היא ענף משפטי מורכב, שבו נבחנת התנהגותו של הצוות הרפואי שהתרשל לכאורה אל מול סטנדרט התנהגות סביר. במרכז הבחינה עומד מבחן הרופא הסביר,

קרא עוד »
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בהריון ולידה

ככלל, תחום הרשלנות הרפואית יעסוק בהתנהגותם של רופאים כלפי מטופליהם. מה שיוגדר כהתנהגות הוא הטיפול אותם הרופאים נותנים למטופלים. כל רופא מחויב בטיפולו כלפי החולה

קרא עוד »
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בניתוח

אחד התחומים בהם ניתקל ברשלנות רפואית הוא תחום הניתוחים. בהקשר לזה נרצה לשאול מה מוגדר רשלנות רפואית בניתוח, באיזה שלב בהליך הניתוחי יכולה להתרחש רשלנות

קרא עוד »
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית על ידי רופא משפחה

מהי בכלל רשלנות רפואית? בהגדרה, רשלנות רפואית הינה מצב בו כתוצאה מטיפול רפואי שקיבל אדם נגרם לו נזק. קיומה של עילת הרשלנות הרפואית מאפשרת לאדם

קרא עוד »