ייעוץ עסקי לעורך דין מתחיל – האם להקים חברה או להישאר עצמאי?

סיימת את הדרך הארוכה לקבלת הרישיון לעסוק בעריכת דין.

כעת עומדת בפנייך הדילמה האם להקים חברה או להישאר עצמאי.

לכאן ולכאן יתרונות רבים, אך כך או כך, ישנם לא מעט דברים אשר אותם כדאי לבחון לפני קבלת ההחלטה.

ייעוץ עסקי לעורך דין מתחיל – האם להקים חברה או להישאר עצמאי? בואו נתחיל.

 

עריכת דין בישראל – קצת רקע

בישראל, מעל 80 אלף מחזיקים ברישיון לעסוק בעריכת דין. חלקם אינם עוסקים בתחום, אך בכל זאת מספר העוסקים בתחום אינו מבוטל. בשל ריבוי עורכי הדין בשוק, התחרות בתחום גדולה. מדובר בשוק הטרוגני, אשר בו גדלים שונים של משרדים.

 

התחלת הדרך

בעת קבלת הרישיון, יכול העורך דין לבחור האם להקים חברה או להישאר עצמאי. למעשה, הוא יכול לבחור לעבוד כעצמאי, להצטרף כשכיר למשרד קיים, או להצטרף כשותף למשרד. הבחירה מלווה בלקיחת החלטות רבות, אשר ישפיעו רבות על עתידו המקצועי והכלכלי של עורך הדין.

עבודה כשכיר, תבטיח ראש שקט וביטחון כלכלי. הצטרפות כשותף למשרד, תספק הנאה ממוניטין ומלקוחות המשרד, ואילו הבחירה בעצמאות, תלווה בעבודה על מנת להשיג לקוחות, וכן הוצאות כספיות רבות.

אם אתה עורך דין מתחיל ובחרת להקים משרד משלך, על מנת לקחת החלטות נכונות ולהתנהל נכון, קח ייעוץ עסקי.

 

בחירת המיקום

כאשר בוחרים מיקום למשרד, ישנה חשיבות רבה לבחון את האוכלוסייה באותו אזור, את קהל הלקוחות הפוטנציאליים הרלוונטיים לתחומכם, וכן את מכירי השכירות באותו אזור. לעלויות דמי השכירות, השלכות כלכליות רבות בדרכו של עורך דין מתחיל.

 

התאמת תחום ההתמחות למיקום

כל עורך דין בוחר לו את תחום ההתמחות בו הוא רוצה לעסוק. ישנה חשיבות רבה להתאים את אזור המשרד לתחום ההתמחות בו המשרד יעסוק, שכן ישנם תחומים להם יש יותר ביקוש באזורים מסוימים.

 

התנהלות כלכלית ותוכנית עסקית

כאמור, לדמי השכירות חלק רב בהשקעה הכספית של העורך דין בתחילת דרכו. לצד דמי השכירות, עומדים שיפוץ, עיצוב ואבזור המשרד. כמו כן, כחלק מההתנהלות הכלכלית של המשרד, עומדת עבודה על תמחור העבודה, הוצאות המשרד לרבות הוצאות משפט, אגרות, שיווק ועוד.

על מנת שהעסק יעבוד כראוי, יש צורך בקביעת תוכנית עסקית ותכנון תקציב מתאים. לצד זאת, ישנה חשיבות לניהול נכון של העסק, על מנת שזה יצליח להתרומם, ולהחזיר את ההשקעות הכספיות שהושקעו בהקמה.

 

אייל פז – ייעוץ עסקי

אם אתה עורך דין מתחיל, ומעוניין להקים משרד משלך, קח ייעוץ עסקי על מנת לנהל את כל התהליך מתחילתו ועד סופו בצורה הטובה ביותר, שכן לא מדובר בצעד פשוט. אייל פז ייעוץ עסקי יוכל לסייע לך בהגשמת חלומך לפתוח משרד משלך, ולעשות זאת בדרך הטובה ביותר.

סטטיסטיקה

אולי יעניין אותך גם

ניהול עיזבון
עריכת דין
מה עושה מנהל עיזבון?

למנהל נכסים יש תפקיד מכריע בתפעול חלק וניהול יעיל של נכסים מגוונים, בין אם הם אחוזות למגורים, מתחמים מסחריים או נכסים בקנה מידה גדול. עם

קרא עוד »
תאונת דרכים
עריכת דין
תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה להיות חוויה טראומטית, שמותירה את הנפגעים עם פציעות פיזיות, מצוקה רגשית ועומסים כלכליים. בזמנים מאתגרים כאלה, הבנת תהליך הגשת תביעת נזקי גוף

קרא עוד »
המשך תביעת תאונת דרכים
עריכת דין
איך מתנהלת תביעת תאונת דרכים?

תאונות דרכים יכולות להיות חוויה טראומטית עבור המעורבים. בנוסף לפציעות פיזיות, תאונות דרכים עלולות לגרום גם להפסדים כספיים, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ונזקי רכוש.

קרא עוד »