ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך מהווה מסמך משפטי אשר יוצר אפשרות לאדם ליפה את כוחו של אדם אחר לקבל עבורו החלטות, במידה ויגיע למצב שבו לא תהיה לו המסוגלות לעשות זאת בעצמו. עד לכניסת תהליך הייפוי כוח מתמשך, במידה ואדם היה מגיע למצב בו אין לו את הכושר לקבלת החלטות ביחס לעצמו, החוק הגדיר מי מוסמך לקבל זאת עבורו. כיום, באמצעות הליך ייפוי כוח מתמשך האדם יכול להתכונן תרחיש זה מראש ולמנות אדם שיקבל את הסמכויות האמורות.

 

את מי ניתן למנות כמיופה כוח?

האדם אשר ממנה מיופה כוח עתידי, חייב שיהיה תושב ישראל, מעל גיל 18, בעל מסוגלות להבין את המשמעות של הליך זה, מטרותיו והשלכותיו.

 

את מי ניתן למנות למיופה כוח?

לפי החוק, מיופה הכוח יהיה איש אמון של האדם הממנה, זאת במובחן ממילוי התפקיד במסגרת עיסוק מקצועי. הממונה יכול להיות כל איש אמון אשר מעל גיל 18.

בנוסף לכך, אין אפשרות למינוי אדם כמיופה כוח ליותר משלושה ממנים, למעט אם מדובר בבני משפחה. מגבלה זו נועדה למנוע ניגודי עניינים והפחתת החשש להשפעה בלתי הוגנת.

עוד נקבע בחוק כי אין אפשרות למנות כמיופה כוח אדם  המספק לאדם הממנה שירותים מקצועיים בתשלום, בין היתר, עורך הדין או בעל מקצוע אחר מולו נערך ייפוי הכוח. בנוסף, לא ניתן להתמנות כממונה אדם אשר מספק שירותים בתשלום הכוללים טיפול סוציאלי, רפואי, סיעודי ומגורים, למעט אם מדובר בקרוב משפחה של מיפה הכוח.

 

עשיית ייפוי כוח מתמשך

עריכת ייפוי כוח מתמשך תתבצע על ידי עורך דין ובאמצעות טופס מקוון באתר האפוטרופסות הכללי. האפוטרופסות הכללי הסמיך עורכי דין המומחים בעריכת מסמך זה, רשימת עורכי דין אלו מפורסמת באתר לשכת עורכי הדין. מעורך הדין נדרש לוודא כי האדם אשר מגיע לבצע את ייפוי הכוח, מבין את מטרת ההסכם, חותם עליו מרצונו החופשי וכי לא הופעלו עליו לחצים והשפעות חיצוניות.

בנוסף, באפשרות הממנה, לקבוע הנחיות אשר מטרתן לעצב את ההחלטות העתידיות אשר יקבעו בעניינו בעת הצורך. הנחיות אלו ידריכו את מיופה הכוח כיצד לפעול באירועים שונים ויחייבו אותו בהתאם.  במידה ולאחר כניסתו לתוקף של ייפוי הכוח המתמשך, הממנה יתנגד לקבלת החלטה או ביצוע פעולה כפי שביקש בהנחיות המקדימות, יהיה על מיופה הכוח לבצע את הפעולות לפי הבקשה המעודכנת.

אל ייפוי הכוח אשר יוגש לאפוטרופסות, עורך הדין יצרף את הסכמתו של מיופה הכוח, זאת אחרי שגם מולו יוודא עורך הדין כי הוא מבין את תוכן המסמך ולאחר שעורך הדין מוודא כי המיופה עומד בתנאי התפקיד.

 

הפקדת ייפוי הכוח

ייפוי הכוח יופקד במשרדי האפוטרופסות הכללי ויכנס לתוקף רק אם הממנה לא יהיה מסוגל לקבל החלטות בעניינים שנקבעו בייפוי הכוח.

עריכת הסכם

אולי יעניין אותך גם

גירושין בהסכמה
עורך דין משפחה
גירושין בהסכמה – מה זה אומר?

גירושין הם חוויה מאתגרת ורגשית, אבל מה אם הייתה דרך לפשט את התהליך? היכנסו ל"גירושין בהסכמה", מושג המציע לזוגות גישה חלופית לפרידה. במאמר זה נעמיק

קרא עוד »
עורך דין משפחה
הסכם פונדקאות

פונדקאות היא הליך אשר מאפשר לזוגות רבים שאין באפשרותם להביא ילד לעולם להיעזר בו להרחבת המשפחה. במסגרת הליך זה ובניגוד לאמצעים אחרים כמו תרומת זרע

קרא עוד »
עורך דין משפחה
התרת נישואין

בשנים האחרונות ישנה עלייה במספר הזוגות אשר מבקשים שלא לעבור ברבנות בדרכם לחתונה ולהתחתן בנישואים אזרחיים. טעות נפוצה של זוגות אלו היא המחשבה כי במידה

קרא עוד »