חיים עם זה: כיצד מתמודדים עם פריצת דיסק?

כאבי גב נחשבים לכאבים עוצמתיים, אשר לעיתים מצליחים אף לפגוע באיכות ובשגרת החיים שלנו. מבין מגוון התסמונות של כאבי הגב, פריצת דיסק נחשבת למוכרת ביותר ויש שיאמרו, לכואבת ביותר. כיצד אם כן ניתן להתמודד עם פריצת דיסק?

 

מהי פריצת דיסק?

כאבי גב הם ללא ספק כאבים היכולים להגיע לרמות כאב גבוהות במיוחד, כאשר מבין מגוון תסמונות כאבי הגב השונות, פריצת דיסק נחשבת למוכרת והנפוצה ביותר ויש שיאמרו, אף לכואבת ביותר, באופן היכול להשפיע על תפקודו השגרתי של האדם.

פריצת דיסק נגרמת כתוצאה משחיקה של רקמות הדיסק, הנמצא בין החוליות שמרכיבות את עמוד השדרה. תופעה זו יכולה להיגרם בפתאומיות, או תוך התפתחות הדרגתית, היכולה להימשך כמה שבועות ואף מספר שנים.

 

כיצד מתמודדים עם פריצת דיסק?

לפריצת דיסק קיימים תסמינים שונים, היכולים להשתנות בין אדם לאדם, בהתאם לרמת הפגיעה ומאפיינים ספציפיים נוספים. בין התסמינים הבולטים ניתן למנות כאבים עזים ותחושת הירדמות (לעיתים בצד אחד של הגוף), תחושת שונות בגוף (נימול, דגדוג או שריפה), כאב מחריף כתוצאה מביצוע פעולות ממושכות, דוגמת ישיבה / עמידה / הליכה.

ההתמודדות עם פריצת דיסק יכולה להתבצע במספר מישורים: טיפולים ניתוחיים וטיפולים שמרניים. בכל אחד מהטיפולים הללו ניתן למצוא טכניקות שונות ומגוונות, כמו גם יתרונות וחסרונות ולפיכך, חשוב להיוועץ בגורם מומחה ומקצועי בתחום, שיתאים עבורכם את הטיפול המיטבי.

 

מימוש הזכויות הרפואיות בגין פריצת דיסק

לפריצת דיסק קיימת השפעה מהותית על תפקודו היום – יומי של הנפגע וכפועל יוצא מכך, חשוב לדאוג גם למימוש הזכויות הרפואיות המגיעות לנפגע, אותן ניתן למצות מול ביטוח לאומי ו/או חברות הביטוח הפרטיות.

אל תהליך התביעה למימוש הזכויות הרפואיות, חשוב להיערך בהתאם ולדאוג לאיסוף כלל המסמכים והתיעודים הרפואיים הרלוונטיים, לרבות קבלת חוות דעת אורטופדית מגורם מקצועי ובעל שם בתחום, באופן שיסייע לנו להוכיח בצורה ברורה את מהות הנזק שנגרם ואופן השפעתו על תפקודו של הנפגע.

 

חוות דעת אורטופדית – מה היא צריכה לכלול?

בכי לממש את הפוטנציאל של חוות הדעת האורטופדית, חשוב לדאוג לכך שחוות הדעת האורטופדית תכלול את ההיבטים הבאים:

  • סקירת ההיסטוריה הרפואית של התובע.
  • סקירת ההיסטוריה התפקודית של התובע והערכת תפקודו הנוכחי והעתידי לאור פריצת הדיסק.
  • סקירת כלל הבדיקות הרפואיות שהתובע עבר.

כמו כן, מומלץ לפנות לגורם מקצועי המוכר בתחומו לכתיבת חוות הדעת האורטופדית, כאשר הניסיון בכתיבת חוות הדעת השונות והכרת המונחים המשפטיים המתאימים, תסייע למקסם את הפוטנציאל של חוות הדעת האורטופדית.

 

לסיכום

פריצת דיסק נגרמת עקב שחיקת רקמות הדיסק המפרידות בין חוליות הגב והיא כרוכה בכאבים עזים, המשפיעים על תפקודו השגרתי של הנפגע. ככלל, ניתן לטפל בפריצת דיסק באמצעות טיפולים ניתוחיים וטיפולים שמרניים ובנוסף, מומלץ למצות את הזכויות הרפואיות המגיעות לנו מול ביטוח לאומי או חברות הביטוח הפרטיות.

חוות דעת אורטופדית

אולי יעניין אותך גם

מינימליזם מודרני מלונות קפסולה
כללי
מינימליזם מודרני: מלונות קפסולה

בשנים האחרונות צץ טרנד חדש בתחום הלינה המציע למטיילים חוויה ייחודית ומינימליסטית: מלונות קפסולה. מלונות אלה, שמקורם ביפן, זכו לפופולריות ברחבי העולם בשל העיצוב הקומפקטי

קרא עוד »
גריל אש
כללי
על האש במרפסת – האם זה אפשרי?

בעוד שבורות אש מסורתיים עשויים שלא להתאים למרפסת שלכם, גריל גז למרפסת יכול לשמש כחלופה בטוחה ונוחה, כדי ליהנות מהחמימות והאווירה של ארוחת על האש.

קרא עוד »
מה זה CPA?
כללי
מה זה CPA?

אם יש לכם עסק בארצות הברית, או שאתם אזרחי ארה"ב, ייתכן שנתקלתם בעבר במושג CPA אם הייתם צריכים להתמודד מול ה-IRS. אך מה זה בכלל

קרא עוד »
מהירות מופרזת
כללי
4 דרגות חריגה מהמהירות המותרת

אחת הרעות החולות בהן ניתן להיתקל במהלך נסיעה בכבישי ישראל היא עבירת תנועה בגין מהירות מופרזת. מדובר באחת העבירות המסוכנות ביותר בתחום התעבורה, ולמרבה הצער

קרא עוד »