מה הוא ההליך לפטור ממס הכנסה?

בימים האחרונים אנו מקבלים מספר רב של פניות מצד קוראים קבועים של המדור שלנו ששואלים אותנו שאלות שנוגעות לפטור ממס הכנסה. זה לא סוד שרבים מהקוראים הם אנשים בעלי נכויות או מי שסובלים ממחלות קשות (שאלו הקריטריונים לקבלת הפטור, למקרה שלא ידעתם). כשראינו שמספר השאלות בנושא עולה, הבנו כי עלינו לכתוב מספר מדריכים מקיפים בנושא שיענו על שאלות נפוצות. מדריך זה הוא הראשון בסדרה ואנו ממליצים לכם לקרוא אותו בעיון רב.

 

תכירו את הגורמים שסייעו לנו להבין את ההליך לפטור

רגע לפני שנציג בפניכם את ההליך המלא לפטור ממס הכנסה, כדאי שתדעו שהמדריך הנוכחי לא נכתב אך ורק על ידינו. הפעם, החלטנו לכתוב את המדריך לאחר שפנינו אל מי שמכירים את התחום מקרוב. מדובר באנשים שעברו את ההליך וקיבלו בשנה האחרונה את הפטור המיוחל. הגענו אליהם לאחר שכתבנו פוסט בנושא בפורום שעוסק בתחום. לשמחתנו, מעל ל – 40 גולשים הגיבו לפוסט והסבירו לנו אודות ההליך. זו ההזדמנות להודות לכל אחד ואחת מהם. שכן, בזכותם, המדריך הזה עולה לרשת והוא צפוי להעלות את המודעות בנושא.

 

השלב ה – 1 לקבלת פטור ממס הכנסה: בירור זכאות

שימו לב, השלב הראשון לקבלת פטור ממס הכנסה הוא שלב ראשוני ביותר שבודק את הזכאות שלכם. עליכם לבדוק אם אתם עומדים בקריטריונים. אנחנו כאן כדי לחסוך לכם זמן. כדי שלא תרוצו אל הרשת ותבררו מהם התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה, אנו נציין בפניכם כי יש אתרים שמחשבים עבורכם את הזכאות. עליכם פשוט למצוא אותם, למלא בהם את הפרטים ולחכות לתשובה.

 

השלב ה – 2 לקבלת פטור ממס הכנסה: שלב הגשת הטופס

אם גיליתם שאתם זכאים לקבלת הפטור, זה השלב שבו אתם צריכים למלא את הטופס שיכיר בכם. מדובר בטופס שמספרו 2542. שימו לב – הטופס חייב להיות מלא וחתום. רק לאחר שתמלאו ותחתמו, תוכלו לגשת אל משרדי מס הכנסה שבו התיק שלכם מתנהל, כדי להגיש את הטופס.

 

פרט שחשוב שתדעו לפני הגעה אל המשרדים

רגע לפני שתצאו להגיש את הטופס המלא, עליכם לדעת את 2 הפרטים החשובים הבאים:

  1. אתם רשומים למשרד מס הכנסה מסוים שנמצא בקרבת מקום המגורים
  2. יש צורך בתיאום תור מראש אל משרד זה – אי אפשר להגיע ללא תור

תחסכו לעצמכם זמן ומבוכה ותתאמו מראש תור אל המשרד המתאים. שכן, בימים אלו לא מתאפשרת קבלת קהל ללא זימון תור מראש.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם להכיר מקרוב את ההליך של פטור ממס הכנסה (שכולל 2 שלבים פשוטים). כעת, כשיש בידיכם את כל הפרטים המקיפים בנושא, נותר לכם רק ליישם אותם ולקוות שתקבלו את הפטור המיוחל. נאחל לכם בהזדמנות זו בהצלחה, להתראות במדריכים הבאים.

שופט

 

אולי יעניין אותך גם

עורך דין מיסים
חוק מס ערך מוסף (מע"מ)

מס ערך מוסף או בשמו המוכר יותר – המע"מ, מוטל על כל עסקה המתקיימת בישראל, על מתן שירותים, על יבוא מוצרים ועוד. החוק העוסק בענייני

קרא עוד »
עורך דין מיסים
עבירות מס של עצמאים

בשנים האחרונות, עבירות מס של עצמאיים נהפכו לתופעה שכיחה יותר ויותר. עצמאים רבים ינסו את מזלם ולא ידווחו כראוי על הכנסותיהם לרשויות המס. חשוב מאוד

קרא עוד »