מתי תיווך אינו חוקי ומה ניתן לעשות?

לצערנו, בעידן של היום, תיווך נהיה מקצוע קצת פרוץ וכאשר אנחנו רואים דירה שמוצאת חן בעינינו והיא מתיווך אנחנו "כנועים" לבקשתו של המתווך.

למזלנו יש את חוק המתווכים, שאם תדעו אותו, לא רק שהמתווך שמולכם יבין  שיש לו עסק עם בן אדם אנטיליגנט שמבין מהן זכויותיו ומהו החוק, אלא גם אתם תרגישו יותר בשליטה על

העסקה ותוכלו לבוא עם ביטחון.

בדיוק לשם מטרה זו כתבנו לכם כאן את תמצית חוק המתווכים.

 

הכל על מערכת יחסים תקינה בין מתווך ולקוח:

"חוק המתווכים במקרקעין"  הוא חוק צרכני שנועד לפקח על אגף הנדל"ן בישראל וליישר קו בהקשר לחובות מתווכים בתל אביב בפרט ובישראל ככלל כלפי הלקוחות ומנגד החובות של הלקוח אל המתווך.
בסעיף 8(א) של חוק המתווכים במקרקעין נקבע כי המתווך "יפעל בנאמנות, בהגינות ובדרך המקובלת, וימסור ללקוחו כל מידע שבידו בעניין מהותי הנוגע לנכס נשוא עסקת התיווך".
בהמשך בסעיף 8(ב) נקבע כי "במילוי תפקידו יפעל מתווך במקרקעין במיומנות ובסבירות וינקוט אמצעים הראויים בנסיבות העניין, לקבלת מידע מהותי הנוגע לנכס נשוא עסקת התיווך".
כאשר המתווך מפר זכויות אלו כך הוא חשוף ליותר קנסות ואף מאסר.

 

האיסור על המתווכים לערוך מסמכים בעלי אופי משפטי:

סעיף 12 בחוק המתווכים אומר כי אסור למתווך לערוך שום מסמך בעל אופי משפטי או לייצג לקוח במשא ומתן משפטי, או לא לגלות לאיש שלא בהסכמתו של הלקוח כל מידע שהובא לידו על ידי הלקוח שלו. מטרתו של המתווך הוא להיות הגורם המקשר שבין הלקוח בעל הדירה, לבין הלקוח שהוא השוכר\ הקונה והוא לא עורך דין ולכן אין לא סמכות לעשות מעבר לכך.

 

חוק החוזים:

"במשא ומתן לקראת כריתתו של החוזה חייב אדם לנהוג בדרך מקובלת ובתום לב"
חוק זה מדבר על מערכת היחסים שבין הלקוח למתווך. גם אם החוזה נערך בכתב או שאולי בעל פה, הוראות חוק החוזים מוטלת על שני הצדדים. כלומר, לנהוג בתום לב והוגנות, וחובת הגילוי משני הצדדים של החוזה. בנוסף, חלה על המתווך גם חובת הנאמנות כלפי הלקוח ולייצגו בפני הלקוח השני (בעל הדירה) בהוגנות. דבר זה נגזר מכוח חוק השליחות.

 

התנאים לדרישת דמי תיווך על פי חוק המתווכים במקרקעין:

  • רישיון תיווך שהוענק על ידי רשם המתווכים במשרד המשפטים.
  • הזמנה בכתב לביצוע פעולה של תיווך במקרקעין.
  • חוק המתווכים: המתווך היה יעיל וקריטי לכריתת ההסכם בין הצדדים.

מאמר זה איגד לתוכו בצורה כללית ורחבה את כל מה שאתם צריכים לדעת על תיווך נכון וחוקי  על פי החוקים שנקבעו על ידי בית המשפט בתחום התיווך במקרקעין. דעו כי אם אתם לפני עסקה גדולה היינו ממליצים להעמיק בחומר.
בהצלחה בהמשך, מאחלים לכם עסקאות הוגנות וטובות בעתיד.

 

לחיצת יד

אולי יעניין אותך גם

עורך דין מקרקעין
הסכם חלוקת עיזבון

הסכם חלוקת עיזבון מתבצע בין יורשים ובהתאם לחלוקת הירושה של המנוח, על פי דין או על פי צוואה. ביצוע ההסכם יקרה לאחר שהיורשים יחליטו כי

קרא עוד »
עורך דין מקרקעין
עורך דין ארנונה

בין אם כאנשי עסקים ובין אם כאנשים פרטיים כולנו נתקלים בדרישה לתשלום ארנונה המוטלת באמצעות הרשויות המקומיות בעיר בה אתם פועלים או מתגוררים. ללא ספק,

קרא עוד »