5 סיבות לעשות תמ"א 38 בבית ישן

תהליכי התחדשות עירונית הפכו לנפוצים ופופולאריים במיוחד, כשישראלים רבים מעוניינים לשדרג את בטיחות הבניין הישן שלהם וליהנות משיפור באיכות החיים, כמו גם מרווח כלכלי,

המשותף גם ליזם הפרויקט.

בין תהליכי התחדשות אלו נמצא גם פרויקט תמ"א 38, אשר כדאי שתכירו למה כדאי לבצע אותו בבית ישן

 

הגיע הזמן להתחדש

הביקוש העצום לדירות הביא לכך שעולם הנדל"ן נמצא במגמת עלייה מתמדת כבר שנים רבות, כשנראה שמגמת העלייה הזו אינה הולכת להיעצר בשנים הקרובות. לצד הבנייה המאסיבית והמאמצים הרבים לנצל באופן מיטבי כל שטח המיועד לבנייה, באמצעות בנייה לגובה, קיימים עדיין מספר לא מבוטל של שכונות ובניינים בני עשרות שנים, המהווים מפגע בטיחותי וסביבתי כאחד.

בניינים ישנים אלו, אשר נבנו בשיטות בנייה ישנות ומטבע הדברים חשופים תמידית לפגעי מזג האוויר, צברו עם השנים בלאי, המתבטא בסדקים, אריחים רופפים, התפוררות בטון, רטיבויות ועוד, המהווים סכנה בטיחותית של ממש, כמו גם פגיעה בערך הדירות. כדי להתמודד עם מצב זה, קמו דיירי בניינים אלו, בין אם באופן עצמאי, ובין אם ביוזמת העיריות, והחלו לפעול לתהליכי התחדשות עירונית.

 

מהו פרויקט תמ"א 38?

מלבד הבלאי המוגבר כתוצאה מפגעי מזג האוויר, כמו גם שיטות הבנייה המיושנות, אשר אינן מחזיקות מעמד לאורך זמן, שיטות בנייה אלו גם לא מתאימות להכנה של הבניין להתמודדות מפני סכנת רעידת אדמה.

גבולה המזרחי של ישראל, הנמצא על השבר הסורי אפריקני, מעמיד את ישראל בסכנה מפני אסון רעידת אדמה בסבירות גבוהה במיוחד. כדי להתמודד היטב עם אפשרות מציאותית זו, החלו הרשויות השונות בתהליך לחיזוק המבנים השונים מפני רעידות אדמה, תהליך הקרוי תמ"א 38.

 

כל הסיבות לביצוע תמ"א 38

בטיחות

בראש ובראשונה, עלינו להבטיח לעצמנו ולמשפחתנו סביבת מגורים בטוחה באופן המיטבי ביותר. ביצוע תמ"א 38, בעל התקנים המחמירים ביותר בעולם, מאפשר הגנה מקסימלית מפני סיכון רעידת אדמה, אשר כאמור, ייתכן בסבירות גבוהה ביותר.

 

שיפור הדיור

כולנו מחפשים את האפשרות לשפר את איכות החיים שלנו ואת סביבת המגורים המשפחתית שלנו, כשתהליך תמ"א 38 בהחלט מאפשר זאת. באמצעות תהליך זה תוכלו לשדרג פלאים את המראה החיצוני של הבניין שלכם, ממש כאילו נבנה זה עתה.

 

עליית ערך הדירה

כשעולם הנדל"ן משתולל ונמצא במגמת עלייה מתמדת, חשוב מאוד שנשמור על ערך הדירה שלנו ואם נוכל להעלות את ערכה, על אחת כמה וכמה. כשהבניין נראה חדש ובעל תשתיות מתקדמות, ערך הדירה שלכם יכול לעלות בעשרות אחוזים.

 

ללא עלות

תהליך תמ"א 38 רווחי הן עבורכם, בעלי הדירות, כשהוא לא עולה לכם כסף והן עבור היזם והקבלן, הנהנים מאפשרות המכירה של הדירות הנוספות שהם בונים על גבי הדירות הישנות.

 

מרפסת

אחד השדרוגים הנפוצים שניתן להוסיף בתהליך תמ"א הוא הוספת מרפסת, המהווה מקום אחסון נוסף, אפשרות לנשום אוויר צח ואף לגדל צמחים ופרחים שונים ולשדרג באופן כללי את רמת החיים שלכם.

 

מבנה ישן

אולי יעניין אותך גם

ניהול עיזבון
עריכת דין
מה עושה מנהל עיזבון?

למנהל נכסים יש תפקיד מכריע בתפעול חלק וניהול יעיל של נכסים מגוונים, בין אם הם אחוזות למגורים, מתחמים מסחריים או נכסים בקנה מידה גדול. עם

קרא עוד »
תאונת דרכים
עריכת דין
תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה להיות חוויה טראומטית, שמותירה את הנפגעים עם פציעות פיזיות, מצוקה רגשית ועומסים כלכליים. בזמנים מאתגרים כאלה, הבנת תהליך הגשת תביעת נזקי גוף

קרא עוד »
המשך תביעת תאונת דרכים
עריכת דין
איך מתנהלת תביעת תאונת דרכים?

תאונות דרכים יכולות להיות חוויה טראומטית עבור המעורבים. בנוסף לפציעות פיזיות, תאונות דרכים עלולות לגרום גם להפסדים כספיים, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ונזקי רכוש.

קרא עוד »