איך לפתור סכסוכי כספים מול ביטוח לאומי?

ביטוח לאומי הוא מוסד חשוב והכרחי במדינה, שמטרתו לסייע לאזרחים בעלי קשיים כלכליים מסיבות שונות, בין אם מדובר בגיל זקנה, אסון שפקד אותם או אבטלה.

מצד שני, אין אזרח במדינה שלא נתקל בקושי מסוים בהתנהלות מול ביטוח לאומי.

אנשים רבים מדווחים כי הם לא מקבלים את הכסף שמגיע להם בזמן, ונאלצים להיכנס למאבק מול הגוף המסואב הזה.

במאמר הבא נסביר קצת על ביטוח לאומי ועל איך ניתן לפתור סכסוכי כספים מול המוסד.

 

מהו ביטוח לאומי?

ביטוח לאומי הוא מעין מנגנון כלכלי שמנהיגה המדינה על מנת להעניק הגנה לשכבות אוכלוסייה שונות, ולקדם שוויון בחברה. עקב שאיפה זו, הגוף מספק דמי אבטלה, מענקים על פטירת קרוב משפחה, מענקי נכות\ הבטחת הכנסה וכו'.

המוסד לביטוח לאומי פועל על ידי גביית דמי ביטוח לאומי מדי חודש מכל אזרח מעל גיל 18. כל אחד משלם את דמי הביטוח בהתאם לסכום שהוא מרוויח, כך שאדם שמרוויח יותר נדרש לשלם יותר. בכך, לא נפגעות השכבות החלשות שמתקשות בתשלום, כיוון שהן נדרשות לשלם סכום קטן מאוד.

 

פתרון סכסוכים מול ביטוח לאומי באמצעות תביעה

לעיתים אין מנוס ויש צורך לנקוט באמצעים חמורים יותר מאשר פנייה פשוטה אל ביטוח לאומי, ויש לעשות זאת באמצעות עורך דין בבאר שבע. יש שתי סוגי תביעות שניתן לבצע מול ביטוח לאומי:

  • תביעה ביטוחית

סוג זה של תביעה הוא למעשה תביעה רגילה אשר דורשת קבלת זכות כלשהי מביטוח לאומי, ללא פנייה לערכאות משפטיות. במידה ומישהו מעוניין לפנות לביטוח לאומי בכדי לקבל קצבה מסוימת אליה הוא זכאי, חשוב לעשות זאת באמצעות עורך דין שמתמחה בנושא זה. גם בתביעה ביטוחית כדאי שיהיה אדם ששולט בתקנות ובהסכמים השונים של המוסד לביטוח לאומי, ויידע לנהל את המאבק בצורה הנכונה.

 

  • תביעה משפטית

במידה ותביעה ביטוחית לא מתקבלת, לעיתים יש רצון לפנות לערכאות משפטיות, על מנת לקבל את הזכויות שמגיעות לכם. הדיון מתקיים במסגרת בית דין לעבודה, לרוב בהמלצת עורך הדין מטעם התובע. חשוב להמשיך את המאבק מול ביטוח לאומי על מנת לקבל בסופו של דבר את הזכויות המגיעות לכם, וכמובן לעשות זאת עם עורך דין מומחה לצידכם, או לפחות להתייעץ עמו לפני הדיון המשפטי.

 

לסיכום

כאמור, הליך תביעה מול ביטוח לאומי עלול להיות מסובך ומבלבל ולכן חשוב לצאת לדרך רק בסיוע של עורך דין המתמחה בענייני ביטוח לאומי. עורך הדין יפעל למען האינטרס שלכם וידע להוביל את הדרך לקבלת הפיצוי הכספי שמגיע לכם. כמובן שגם לעורך הדין יש אינטרס שתקבלו את הסכום הגבוה ביותר, כיוון שלרוב הוא מקבל תשלום באמצעות עמלה מהסכום המתקבל. אם נעשה לכם עוול מצד ביטוח לאומי – אל תוותרו על הזכויות שלכם!

 

ערכית דין

אולי יעניין אותך גם