עבירות מס של עצמאים

בשנים האחרונות, עבירות מס של עצמאיים נהפכו לתופעה שכיחה יותר ויותר. עצמאים רבים ינסו את מזלם ולא ידווחו כראוי על הכנסותיהם לרשויות המס. חשוב מאוד לדעת שהדבר מהווה עבירה פלילית לכל דבר, ובהתאמה חשוב מאוד להכיר והבין מהי עבירת מס ומהי מידת הענישה על העברות מסוג זה. ישנה נטיה של עצמאים לחשוב כי מדובר בעבירה קלה ללא השלכות משמעותיות, אולם זו טעות שעלולים לשלם עליה מחיר יקר.

 

התנהלות רשויות המס ובתי המשפט

בעשור האחרון חל שינוי בגישת רשויות המס ובתי המשפט לעבירות מס. ניתן לראות כי חלה החמרה בענישה בכל הקשור לעבירות מס, בין היתר הדבר בא לידי ביטוי בכך שבתי המשפט כמעט ולא עושים אבחנה בין עבירות יחסית פשוט לבין עבירות מס כבדות משקל. מבחינת הרשויות כל עבירה המוגדרת כעבירת מס דורשת טיפול מחמיר על מנת להרתיע ולא משנה היקף העבירה.
עו"ד לענייני מס הוא האיש שיאפשר לכם להתמודד עם כלל הסוגיות הקשורות להבנה ולהתמודדות עם אישומים הקשורים לעבירות מס.

מה נכלל תחת עבירות מס של עצמאיים?

דעו כי בתור עצמאים יש לכם הטבות ויתרונות רבים במס, אך יחד עם זאת נדרש לא להתבלבל ולדעת כי יש גם חסרונות לא מעטים הדרושים מכם לשים לב באופן מתמיד להתנהלות השופטת שלכם.
לעבירת מס הכנסה יש הגדרה מדויקת בעבירות הפליליות. כל סיטואציה בה יתבצע דיווח לא נכון או שלא ישולם מס הקבוע על פי חוק עלולה להוביל אתכם להעמדה לדין, קנסות כספיים כבדים ולעיתים אף לעונש מאסר.

 

ישנן שתי קטגוריות נפרדות לעבירות מס

 

עבירות טכניות

נחשבות לעבירות קלות באופן יחסי אשר הוכח כי בוצעו בתום לב וללא ידיעת החוק. העונש המקסימלי על עבירות אלו יכול להגיע לעונש מאסר של עד 12 חודשים. אולם, לרוב אם הנאשם יראה רצונות לתקן את המעשים ולקבל על עצמו תשלום קנס, הוא יוכל לחזור לשגרה עם עונש קטן משמעותית.

עבירות מהותיות

נחשבות לעברות חמורות הרבה יותר ובהתאמה גם הענישה עליהן. ענישה מקסמילית על עבירות אלו עלולה להגיע עד ל- 5 שנים של מאסר בפועל. כאשר במידה ויהיו נסיבות מחמירות, עונש המאסר יכול לעלות גם ל- 7 שנים.

 

עו"ד לענייני מיסים

לאור כך שעניין תשלומי המס הוא לא פשוט להבנה כלל, ולאור זה שהעונש על אי הקפדה על הוראות החוק יכול להגיע עד למאסר בפועל, עצמאים רבים נעזרים ברואה חשבון ובעורך דין לענייני מס על מנת שיוכלו להיות שקטים כי הם מדווחים בצורה תקינה על ההכנסות וההוצאות שלהם בכל חודש. במידה ונתקלתם בסיטואציה בה אתם צריכים להתמודד מול רשויות המס בענייני מס אתם לא צריכים להישאר בה לבד, ומומלץ מאוד לעבור את ההליך ביחד עם עורך דין מומחה.

עבירות מס של עצמאים

אולי יעניין אותך גם

עורך דין לדיני משפחה
עורך דין מיסים
מה הוא ההליך לפטור ממס הכנסה?

בימים האחרונים אנו מקבלים מספר רב של פניות מצד קוראים קבועים של המדור שלנו ששואלים אותנו שאלות שנוגעות לפטור ממס הכנסה. זה לא סוד שרבים

קרא עוד »
עורך דין מיסים
חוק מס ערך מוסף (מע"מ)

מס ערך מוסף או בשמו המוכר יותר – המע"מ, מוטל על כל עסקה המתקיימת בישראל, על מתן שירותים, על יבוא מוצרים ועוד. החוק העוסק בענייני

קרא עוד »