עבירות נשק בצבא

עבירות נשק במסגרת הצבאית נחשבות לסוג העברות החמורות ביותר לפי הדין הצבאי. לא מעט מעבירות שקשורות לתחום הנשק והסחר בנשק בצבא יכולות להסתיים במאסר. במאמר זה נעשה לכם קצת סדר במונחים הקשורים לנושא על מנת שתקבלו תמונה רחבה יותר.

 

סחר נשק בצבא

פעולה זו משמעותה הוצאה של נשק או אביזר הקשור אליו לאדם חיצוני אשר לא קשור לצבא בשום צורה. זוהי אחת העברות החמורות ביותר, לאף חייל אסור לסחור בציוד הצבאי אשר ברשותו, ועקב חומרת העבירה, בשנים האחרונות הענישה הפכה למחמירה יותר.

 

עונש על סחר נשק בצבא

בעקבות החמרת הענישה, כיום כל עבירת נשק תוביל לעונש מאסר בפועל, כאשר זמן הישיבה בכלא תלוי בחומרת העבירה אותה ביצע החייל.
כאמור, בכל הקשור לתחום הסחר הצבאי, הענישה היא מהחמורות ביותר, הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי יש חשש שכלי נשק יועברו לארגוני פשע, עבריינים וגם לארגוני טרור אשר רק מחכים להזדמנות.
עונש ממוצע לעבירת סחר בנשק ינוע בין שנה וחצי לשנתיים מאסר בפועל, לרוב עונש זה יוטל על חיילים ללא עבר פלילי אשר מביעים צער על מעשיהם. במקרים אחרים, בהם מבצע הסחר הוא בעל עבר פלילי או שלא מתחרט על מעשיו, העונש יכול להיות גבוה הרבה יותר.

 

הסיבה להחמרת הענישה

בעיה של זליגת נשק מתוך מערכות צבאיות היא בעיה כלל עולמית. לאור ההשלכות החמורות של זליגה לארגוני פשע ולארגוני טרור הוחלט בשנים האחרונות כדי למגר את התופעה להחמיר בענישה ככל הניתן. היות ולחיילים יש אחריות בלעדית לנשק שברשותם כמו גם לציוד הצבאי, הפיתוי גדול ביותר. מסיבה זו, כדי להתמודד מול בית הדין הצבאי, במידה והואשמתם בעבירה הקשורה לסחר בנשק, אל תתפתו לייצג את עצמכם, הצבא מעוניין בכל מחיר למגר את סיפור הזליגה והוא פועל בחומרה.
אחד האמצעים אותם מפעיל הצבא כאשר ישנו חשוד במכירת נשק הוא חקירת החשוד במצ"ח, על מנת שהחשוד יודה במעשיו הוא עלול להידחק לפינה במהלך החקירה ולהודות רק כדי שזו תיפסק. חשוב שתדעו שהחל מהרגע בו אתם מודים לא ניתן להחזיר את הגלגל ואתם עלולים למצוא את עצמכם חשופים לעונש גדול משמעותית. לפיכך, חשוב לעבור את כל התהליך מידית בליווי עורך דין.

 

עורך דין צבאי

במידה ויש אשמה של סחר בנשק, פניה אל עורך דין צבאי הינה קריטית לאור הענישה הגבוהה שמוטלת על החשודים. עורך דין צבאי יכול להוציא אתכם מהמצב אליו נקלעתם, כאחד שמכיר את הדין הצבאי ויודע להתנהל בדיון בצורה שבה תקבלו עונש מינימאלי. אמנם, קשה מאוד לצאת ללא עונש, אבל עורך הדין יוכל לעזור לכם להפחית את העונש לעונש מינימאלי. אל תוותרו על ייצוג של עורך הדין בבית הדין הצבאי, בייחוד בעבירות אלו.

עבירות נשק בצבא

אולי יעניין אותך גם

עורך דין צבאי
עבירות אלימות בצבא

המסגרת הצבאית הינה מסגרת זרה לחלוטין למגיעים אליה מבחוץ. אמנם, מתבצעים הכנות מרובות לקראת גיל הגיוס אשר מטרתן להכשיר את המתגייסים העתידיים ככל הניתן לקראת

קרא עוד »
עורך דין צבאי
שימוש בסמים בצבא

חיילים רבים עלולים למצוא את עצמם מסובכים תחת האיסור של שימוש סמים בצבא, לרבות החזקת סמים בצבא, סחר בסמים ועבירות הנוגעות לסירוב להיבדק לגילוי סמים

קרא עוד »