עולים מרוסיה שנפגעו מרשלנות רפואית – מה עליכם לעשות?

רבים מהאזרחים בישראל הם אנשים שעלו בתקופה כזאת או אחרת למדינה. עולים חדשים הגיעו אל ישראל מכל קצווי תבל, ורבים הגיעו מרוסיה במהלך השנים שלאחר נפילת ברית המועצות. הגעה למדינה חדשה מצריכה בקיאות בחוקים שונים בסיטואציות רפואיות ומשפטיות שונות. במאמר זה נסביר מה עולים מרוסיה יוכלו לעשות אם הם ייפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית.

 

פגיעה כתוצאה מרשלנות רפואית

בני אדם יכולים להיפגע גופנית מהרבה גומרים שונים. אחד הדברים שאנחנו פחות מצפים שיפגעו באדם הוא ענף הרפואה. לצערנו, גם רופאים יכולים להסב נזק משמעותי לגוף של המטופלים האלה. כאשר רופא מסב נזק משמעותי למטופל, המקרה עשוי להיחשב לאירוע של רשלנות רפואית.

הפגיעה שנובעת מרשלנות רפואית יכולה להיות מגוונת ולהסב נזקים גם מבחינה כלכלית ונפשית. פנו אל משרד עורכי דין אונגר שויגמן לעוד מידע בנושא.

 

רשלנות רפואית ועולים חדשים

רשלנות רפואית עשויה להיות רלוונטית לכל אזרח. הרי אף אזרח אינו חסין מבעיות בריאותיות, כך שכל מי שעובר הליך כזה או אחר אצל רופא יכול להיקלע למצב של רשלנות רפואית. אצל עולים חדשים המצב עשוי להיות מורכב יותר. מכיוון שמדובר על אוכלוסייה שלא נמצאת בארץ הרבה זמן, שיכולה להיות בעלת קשיי שפה ובלי בקיאות רלוונטית בחוק, הם עשויים למצוא את עצמם יוצאים עם נזק מצד אחד, אך לא יודעים כיצד לנהוג מצד שני.

 

הבנת החוק הישראלי

במקרה הזה, חשוב להבין את החוק הישראלי ולהסביר אותו לעולה חדש. החוק קובע שרשלנות רפואית היא מצב בו נפגע מטופל מרופא בהליך רפואי, מבלי שהרופא נקט באמצעי זהירות או פעל לפי נורמות מקצועיות.

 

מה מאפשר החוק?

החוק מקנה זכויות מסוימות למי שנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית. אחת הזכויות הללו, ואולי המשמעותית ביותר מכולן, היא הגשת תביעת פיצויים. התביעה הזאת מוגשת נגד המוסד הרפואי בו אירעה הרשלנות או נגד הרופא שהתרשל וגרם לנזק.

 

קבלת סיוע מעורך דין לעולים מרוסיה

מי שיכול לסייע לעולים מרוסיה ולעולים חדשים בכלל, שנפגעו מרשלנות רפואית של רופא כזה או אחר, הוא עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית. עורך הדין הזה יוכל לגשר על הפערים של המטופל שנפגע ולסייע לו במיצוי זכויותיו.

 

מה עורך הדין יוכל לעשות?

הדבר העיקרי שעורך הדין יוכל לעשות, יהיה להגיש את התביעה בשמו של העולה החדש, ובכך לסייע לו להשיג פיצויים. כמו כן, הוא יסייע בהכנת כל מה שדרוש להגשת התביעה: איסוף המסמכים הרפואיים הרלוונטיים וקבלת חוות דעת מרופא מומחה.

 

פעולות נוספות

עולה חדש שנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית ונותר עם נכות קבועה, יכול לקבל קצבה חודשית או מענק חד פעמי מהביטוח הלאומי. כדי לקבל את אחד מאלו, יש להתחיל בהליך מול הביטוח הלאומי. עורך דין יוכל לסייע בהתנהלות מול גוף זה.

עורכי דין

אולי יעניין אותך גם

עורך דין רשלנות רפואית
מהו מבחן הרופא הסביר?

רשלנות רפואית היא ענף משפטי מורכב, שבו נבחנת התנהגותו של הצוות הרפואי שהתרשל לכאורה אל מול סטנדרט התנהגות סביר. במרכז הבחינה עומד מבחן הרופא הסביר,

קרא עוד »
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בהריון ולידה

ככלל, תחום הרשלנות הרפואית יעסוק בהתנהגותם של רופאים כלפי מטופליהם. מה שיוגדר כהתנהגות הוא הטיפול אותם הרופאים נותנים למטופלים. כל רופא מחויב בטיפולו כלפי החולה

קרא עוד »
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בניתוח

אחד התחומים בהם ניתקל ברשלנות רפואית הוא תחום הניתוחים. בהקשר לזה נרצה לשאול מה מוגדר רשלנות רפואית בניתוח, באיזה שלב בהליך הניתוחי יכולה להתרחש רשלנות

קרא עוד »
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית על ידי רופא משפחה

מהי בכלל רשלנות רפואית? בהגדרה, רשלנות רפואית הינה מצב בו כתוצאה מטיפול רפואי שקיבל אדם נגרם לו נזק. קיומה של עילת הרשלנות הרפואית מאפשרת לאדם

קרא עוד »