עורך דין מקרקעין עם ניסיון עתיר שנים בתמ"א 38 ופינוי בינוי

אין חולק על כך שבמציאות בישראל, אחד הנכסים היקרים ביותר שיכול אדם להעמיד לעצמו היא דירה משלו. ענף ההתחדשות העירונית הביא עימו תנופת בנייה אדירה הכוללת הזדמנויות לפרויקטים חדשים, בדמות תמ"א 38 במקרה של בניין בודד או פינוי בינוי, פרויקט מורכב יותר הכולל מאות יחידות דיור בשכונה אחת. עבור כל הפרויקטים העוסקים בבינוי ובכלל בדיני נדל"ן, כדאי להיוועץ בעורך דין מקרקעין מקצועי עם ניסיון עשיר ובקיאות בנושאים השונים.

 

תחומי העיסוק של עורך דין מקרקעין

ישנם תחומים רבים מספור בהם מתמחה עורך דין מקרקעין ובהם הוא נתקל במהלך עבודתו. החל מקנייה או מכירה של דירה, קניית דירה שנייה, ניסוח וטיפול בהסכמי שכירות או הסכמי מכר, ועד כינוס נכסים או פירוק שיתוף במקרקעין, עורך דין מקרקעין מסייע בייעוץ וליווי משפטי שעשוי לחסוך ללקוחותיו סכומי כסף אדירים, במסגרת ניהול סיכונים והערכת כדאיות לתהליכים השונים. תחומי עיסוק נוספים של עורך דין מקרקעין הם פינוי בינוי ותמ"א 38, עליהם נדבר בהרחבה בהמשך.

 

עסקת תמ"א 38

מדובר בעסקה ביוזמת המדינה, שהחליטה לחוקק את תוכנית המתאר הארצית שנועדה לטפל בחיזוק יסודותיהם של מבנים רבים ברחבי הארץ, בעיקר מבנים שנבנו לפני שנות ה-80 של המאה ה-20. עבור הדיירים שגרים בבניינים המיועדים לעבור תמ"א 38, מוצעים תמריצים רבים על מנת לאשר את התוכנית.

הסכמת הדיירים היא תנאי סף להתנעת הפרויקט, ולכן מוצעים להם בין היתר הטבות בנייה, הוספת קומות, מרפסות ושדרוג משמעותי של הבניין. אחד הדברים הקריטיים שעל הדיירים השואפים להיכנס לפרויקט התמ"א 38 לעשות, הוא למנות עורך דין מקרקעין שילווה את הפרויקט מראשיתו. הוא מעמיד את האינטרס של הדיירים בראש סדר העדיפויות.

הוא אחראי להתנהלות מול הקבלן המבצע ואף יכול לסייע בבחירתו, ובתוך כך גם שמירה על שגרת חיים נורמטיבית במהלך הפרויקט המורכב. ליווי של עורך דין מקרקעין היא קריטית, בוודאי כאשר מדובר בפרויקט בו היזם עלול לסכן את הדיירים לטובת רווח אישי ואף להרוויח על חשבונם. עורך הדין ידאג למנוע מקרים כאלה.

 

עסקת פינוי בינוי

במקרה של פינוי בינוי מדובר בפרויקט רחב היקף, הרבה יותר מאשר תמ"א 38. מדובר במתיחת פנים של אזור שלם בו מפונים הדיירים מבתיהם, מקימים מבנים חדשים הכוללים בדרך כלל תוספת דירות, ואז חוזרים הדיירים לדירות חדשות לחלוטין וגם כאן הם זכאים להטבות בנייה שונות.

עם זאת, לא הכול ורוד, וחשוב למנות גורם מקצועי הבקיא בניהול פרויקטים כאלה, כמו עורך דין מקרקעין לפינוי בינוי, על אחת כמה וכמה כאשר מעורבים קבלנים ויזמים רבים במקרה של פינוי בינוי, שכל אחד מעוניין לגזור את הקופון שלו. מומלץ לדיירים המאוגדים לבחור עורך דין מטעמם, ולא כזה המוצע להם על ידי הקבלן או היזם.

באחריותו של עורך דין מקרקעין לוודא שהקבלנים אכן דואגים למגורים יותר מראויים עבור הדיירים המפונים לתקופת הפינוי, שכן עליהם גם להיות אחראיים לכל התשלומים. עורך הדין גם ידאג לטפל במקרים של דייר סרבן שמעכב את הפרויקט, ובעיקר- לוודא שהדיירים מקבלים את המגיע להם, גם לאחר סיומו של הפרויקט.

 

עורך דין מקרקעין דואג לאינטרס של הדיירים

עורך דין מקרקעין נמצא שם עבור הדיירים בתקופה רגישה ומורכבת כמו פינוי בינוי או תמ"א 38. עליו להיות קשוב לצרכיהם של הדיירים ולשים אותם בראש מעייניו, לייצג אותם בוועדות השונות ולנהל את ענייניהם מול הגורמים המקצועיים השונים, תוך שמירה על זכויותיהם ועל המובטח להם.

עורך דין מקרקעין

אולי יעניין אותך גם

עורך דין מקרקעין
הסכם חלוקת עיזבון

הסכם חלוקת עיזבון מתבצע בין יורשים ובהתאם לחלוקת הירושה של המנוח, על פי דין או על פי צוואה. ביצוע ההסכם יקרה לאחר שהיורשים יחליטו כי

קרא עוד »
עורך דין מקרקעין
עורך דין ארנונה

בין אם כאנשי עסקים ובין אם כאנשים פרטיים כולנו נתקלים בדרישה לתשלום ארנונה המוטלת באמצעות הרשויות המקומיות בעיר בה אתם פועלים או מתגוררים. ללא ספק,

קרא עוד »