תביעת ביטוח חובה לאחר תאונה – איך בוחרים עו"ד שיתאים בול למקרה?

לפי החוק בישראל, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים, זכאי לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף ו/או נפש שנגרמו לו עקב תאונת הדרכים. לשם קבלת הפיצויים, ראשית, על הנהג להיות מבוטח בביטוח חובה, אשר מטרתו להוות כיסוי לנזקי גוף שעשויים להתרחש בקרב אנשים שהיו מעורבים בתאונות דרכים.

 

הגשת תביעה כנגד חברת הביטוח

לאחר שמתרחשת תאונת דרכים, על האנשים המעורבים להגיש תביעת נזקי גוף כנגד חברת הביטוח שמבטחת את רכבם. לרוב, ההמלצה היא להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום שייצג את התובע בתהליך הגשת התביעה. למטרתם הגשת התביעה, על התובע חלה האחריות לאסוף את כל המסמכים ואת החומר הרפואי הקשור לקבלת טיפול רפואי בגין הפגיעה בתאונת הדרכים.

 

נזקי גוף שניתן לקבל פיצויים בגינם

נזקי הגוף ו/או הנפש שניתן להגיש תביעה בגינם כוללים: פגיעה בכושר עבודה או אובדן כושר עבודה, טראומה וכיו"ב.

לאחר שמתרחשת תאונת דרכים, הנפגעים מהתאונה רשאים לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב המעורב בתאונה. במידה ואין ביטוח לרכב, אפשר להגיש תביעה לקרנית שהינה קרן פיצויים למעורבים בתאונות דרכים, שמטרתה לתת מענה לנפגעים בתאונות, בגין נזקי גוף בלבד.

 

בחירת עו"ד

לאחר תאונת דרכים, בבואכם לבחור עורך דין בתחום נזיקי גוף, יש לשים את הדגש על כמה פרמטרים חשובים ובניהם:

  1. ראשית, יש לוודא כי עורך הדין שבו תבחרו הינו מקצועי בתחום דיני נזיקין.
  2. שנית, כדאי לנסות לקבל המלצות לגביו מלקוחות אחרים שקיבלו את שירותיו ויוכלו להעיד על טיבו.
  3. בנוסף, כדאי לנסות לברר גם אם עורך הדין טיפל בעבר בתיקים דומים לתיק הספציפי שלכם וידע כיצד לגשת לנושא ואיך להצליח לנהל את התביעה שלכם באופן הטוב ביותר.
  4. לנסות לברר כי עורך הדין הינו שירותי ואמין באופן מקסימאלי.

 

דחיית התביעה ע"י חברת הביטוח

יתכנו מצבים בהם תביעות ביטוח יידחו ע"י חברות הביטוח וזאת ללא הצדקה, כאשר למעשה מצבם הביטוחי של התובעים מקנה להם את הזכות בקבלת פיצויים. לפיכך, לא כדאי למבוטחים לוותר על הזכות הזו שבקבלת פיצויים, אלא לדרוש את התשלום המלא בגין הפיצויים שהם זכאים לקבל.

 

גובה הפיצויים

באופן כללי, הפיצויים בגין פגיעה בתאונת דרכים מחושבים בהתאם לכמה פרמטרים וביניהם:

  1. עוגמת נפש – מהי מידת חומרת הפגיעה של התובע כתוצאה מתאונת הדרכים?
  2. אובדן יכולת השתכרות – האם כתוצאה מתאונת הדרכים נפגעה יכולת התובע לעבוד ולהתפרנס?
  3. נכות /סיעוד רפואי – האם נגרמה נכות כתוצאה מתאונת הדרכים ובהתאם לכך, האם נדרש סיוע יום יומי עבור המבוטח, בכדי לסייע לו לתפקד?

 

באתר https://fclaw.co.il/עורך-דין-תאונות-דרכים/תביעת-ביטוח-חובה-לאחר-תאונה/ תוכלו לקבל מידע נוסף בנוגע לתביעות נזיקין ואף להשאיר פנייה לקבלת יעוץ מקצועי.

 

איור של אדם מציג מסמך

אולי יעניין אותך גם

עורך דין תעבורה
דיני תעבורה נהיגה בשכרות

בעוד שמרבית האנשים בטוחים כי נהיגה בשכרות זהה, מבחינת החוק, לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, בפועל, התמונה היא אחרת. בין אם נתפסתם נוהגים בשכרות או תחת

קרא עוד »
עורך דין תעבורה
התיישנות דו"ח תעבורה

אנשים רבים לא מודעים לעובדה כי אם מתעכבות הרשויות בשליחת דו"ח תעבורה, הדבר יכול להוביל לביטולו עקב התיישנות. התיישנות היא עילה שמטרתה להגן על הנאשם,

קרא עוד »
עורך דין תעבורה
עורך דין תאונת דרכים

כל נהג, הולך רגל או נוסע אשר היו חלק מתאונת דרכים יהיו זכאים לפיצויים על נזקים אשר נגרמו בעקבות התאונה. בדין הישראלי, הסדרת תאונות הדרכים

קרא עוד »
שלילת רישיון לנהג חדש ראשיתשלילת רישיון לנהג חדש ראשית
עורך דין תעבורה
שלילת רישיון לנהג חדש

אדם אשר רק כעת קיבל רישיון, לא משנה מה גילו, נצפה ממנו לתקופת למידה של תנאי הכביש ושל דרכי נהיגה זהירות. גם המחוקק נתן לצורך

קרא עוד »