עורך דין תאונת דרכים

כל נהג, הולך רגל או נוסע אשר היו חלק מתאונת דרכים יהיו זכאים לפיצויים על נזקים אשר נגרמו בעקבות התאונה. בדין הישראלי, הסדרת תאונות הדרכים מעוגנת בחקיקה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים. במהות החוק ניתן לראות תפישה סוציאלית המיישמת את עיקרון העדר האשמה ומגדילה את הזכאים לפיצויים.

 

חוק הסדרת תאונות דרכים, התשל"ה – 1975

חוק זה קובע כי מספיק שנגרם לאדם נזק בגוף כתוצאה מתאונת דרכים על מנת שיהיה זכאי לפיצוי. אין התייחסות בחוק לשאלת האשמה בתאונה, דבר הגורם לכך שגם פגיעה בתאונה עצמית תחשב כמזכה בפיצוי. מאידך, המחוקק הגביל את הזכות בקבלת פיצוי באמצעות ראשי נזק ספציפיים.

 

את מי נתבע?

מי שנסע ברכב ונפגע במהלך הנסיעה יתבע את חברת הביטוח המבטחת את אותו הרכב. נהג הרכב יתבע את חברה הביטוח המבטחת את הרכב אשר הוא נהג בו בזמן התאונה. במידה והמקרה הינו של הולך רגל, יהיה עליו לתבוע את החברה המבטחת את הרכב הפוגע. במקרה של רכב שאין לו ביטוח חובה אשר מכסה את השימוש בו, או לחילופין אין מידע אודות זהות חברת הביטוח, ניתן להגיש תביעה כנגד הקרן לפיצוי נפגעי תאונת דרכים – קרנית, קרן זו הוקמה במיוחד למקרים אלו.

בהמשך לאמור, נציין כי לנפגע אשר לו עילת פיצויים בעניין תאונת הדרכים והוא בוחר לתבוע את החברה המבטחת מכוח חוק הפיצויים, לא יוכל לתבוע בהמשך גורמים אחרים על בסיס אותה פגיעה.

 

מה לעשות במקרה של פגיעה בתאונת דרכים?

  1. הדבר החשוב ביותר הוא תיעוד מהיר ומקיף ככל האפשר. בין היתר, יש לקחת את פרטי הנהג הפוגע והרכב, צילום של אזור התאונה, צילום אזור הפציעה וכל דבר אשר יכול לתרום בעת תביעה והוכחת נזק.
  2. לפנות במהירות האפשרית לטיפול רפואי תוך וידוא כי כלל התלונות והפגיעות נרשמות ומתועדות. בנוסף, נדרש להקפיד ולמלא אחר הוראות הרופאים ולא ליצור מצב של החמרת הנזק בעקבות התרשלותכם.
  3. במידה ונעדרתם מהעבודה בעקבות הפציעה מהתאונה, הקפידו לשמור את אישורי המחלה, אלו יהוו תיעוד לנזק כספי.
  4. שמרו כל תיעוד הקשור לתאונה. בכלל זה נתייחס למלוא התיעוד הרפואי הרלוונטי, בין אם זה סיכומי האשפוז, ביקורים אצל הרופא, אישורי מחלה, מרשמים לבית מרקחת ועוד. בנוסף, תעדו כל הוצאה הקשורה לתאונה, בין היתר, תרופות, תשלום לרופאים במידת הצורך, תשלום לעזרה מצד שלישי ועוד.
  5. פנו בהקדם האפשרי אל תחנת המשטרה על מנת להוציא את אישור המשטרה על התאונה.

על מנת למצות את מלוא זכויותיכם, ההמלצה הינה לפנות לעורך דין המומחה בנזקי גוף ונפגעי תאונות דרכים כבר בשלב הראשוני לאחר הפגיעה. הוא ילווה אתכם, ידריך אתכם ויוודא שבידכם כל הדרוש על מנת להזדכות על הנזק שנגרם.

 

עורך דין תאונות דרכים

אולי יעניין אותך גם

עורך דין תעבורה
דיני תעבורה נהיגה בשכרות

בעוד שמרבית האנשים בטוחים כי נהיגה בשכרות זהה, מבחינת החוק, לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, בפועל, התמונה היא אחרת. בין אם נתפסתם נוהגים בשכרות או תחת

קרא עוד »
עורך דין תעבורה
התיישנות דו"ח תעבורה

אנשים רבים לא מודעים לעובדה כי אם מתעכבות הרשויות בשליחת דו"ח תעבורה, הדבר יכול להוביל לביטולו עקב התיישנות. התיישנות היא עילה שמטרתה להגן על הנאשם,

קרא עוד »
שלילת רישיון לנהג חדש ראשיתשלילת רישיון לנהג חדש ראשית
עורך דין תעבורה
שלילת רישיון לנהג חדש

אדם אשר רק כעת קיבל רישיון, לא משנה מה גילו, נצפה ממנו לתקופת למידה של תנאי הכביש ושל דרכי נהיגה זהירות. גם המחוקק נתן לצורך

קרא עוד »