עושים על האש? תבדקו את החוק

לא מעט אנשים מצאו את עצמם לאחרונה תוהים האם יש חוקים חדשים בנוגע להדלקת מנגלים במקומות שונים. הדבר נובע בעקבות הופעתם של שלטים חדשים האוסרים על קיום מדורות ומנגלים בשטחים פתוחים ברחבי הארץ. אם הגעתם לכאן, סביר להניח שמצאתם את עצמכם לא פעם מגיעים עם המנגל למקום מסוים ומגלים להפתעתכם שיש שלט שאוסר על הדלקתו. רגע לפני שתדליקו את המנגל במקומות ציבוריים, כדאי שתקראו את השורות הבאות ותגלו את כל המידע החשוב בעניין.

 

איך אפשר לדעת איפה ניתן לפתוח מנגל?

ההנחה הבסיסית של רבים היא  שכאשר מגיעים לשטח פתוח, ניתן להבעיר בו מנגל. כדי לחסוך עוגמת נפש וסחיבה מיותרת של בשרים ומנגל, אתם צריכים קודם כל להגיע אל המקום שבו אתם מתכננים לערוך על האש ולבדוק האם קיימים שלטים שמורים על איסור הדלקת מדורות או מנגל. אם מדובר באזור מרוחק שנמצא מעל כחצי שנה נסיעה מביתכם, אתם תמיד יכולים לבדוק את המידע דרך האמצעים הבאים:

  1. פרסום פוסט בקבוצות מטיילים בפייסבוק
  2. פרסום פוסט בקבוצות קרניבורים בפייסבוק
  3. בירור עם קק"ל
  4. בירור עם אנשים שמתגוררים בקרבת מקום

ברוב המקרים, אם מדובר במקום שלא מופיע בו שילוט, אתם יכולים להדליק את המנגל תוך שימוש בכללי הזהירות.

 

האם אוכפים את החוק?

לא מעט ישראלים רוצים לדעת אם החוק נאכף. כלומר, הם אינם מסתכלים במבט כולל על הסיטואציה שעשויה להיות מסוכנת לבעלי המנגל ולסביבת החורש הטבעית שנמצאת סביב. ובכל זאת, בחרנו לבדוק האם אוכפים את החוק במצבים שבהם יש שילוט המורה על איסור  הדלקת אש בשטחים מסוימים.

מבירור שערכנו עם פקחים של חברות הטבע והגנים, מתברר כי בעבר הייתה פחות אכיפה בנושא, אך בשנים האחרונות נעשים מאמצים רבים במטרה לאכוף ביד קשה את מפרי החוק. לכן, חשוב שתדעו כי מדובר בחוק לכל דבר ולא בהמלצה. לפרטים וקבלת מידע נוסף בנושא, לחצו על הקישור שיעשה לכם סדר: https://www.beshekel.org.il/יש-מקומות-שאסור-להדליק-בהם-מנגל-מה-אומר.

 

ערכתם מנגל בשטח במקום אסור?

אם הגעתם למדריך שלנו לאחר שכבר ערכתם מנגל בשטח, מתוך אי ידיעה, סביר להניח שהפקחים שהגיעו למקום ביקשו מכם להתפנות. שימו לב, אם לא תיענו באופן מידי לבקשתם, אתם עשויים לקבל קנס כספי גבוה. במידה וגם לאחר קבלת הקנס, אתם תמשיכו לערוך את המנגל, אתם צפויים להסתבך עוד יותר. כך שההמלצה שלנו היא להימנע ממצב שכזה ולערוך מנגל אך ורק במקומות שבהם אתם יודעים בוודאות שהחוק מאפשר זאת.

 

לסיכום

לפי החוק, יש מקומות שאוסרים על הדלקת מנגל בשטח פתוח מסיבות שונות (בעיקר בעקבות שמירה על הטבע שנמצא סביב). אם אתם מתכננים לערוך מנגל בחוץ, חשוב שתערכו את כל ההכנות הדרושות, כדי שתוכלו להיות בטוחים שאינכם עוברים על החוק וכי ניתן להדליק אש באזור המיועד.

גריל גז למנגל

 

אולי יעניין אותך גם

ניהול עיזבון
עריכת דין
מה עושה מנהל עיזבון?

למנהל נכסים יש תפקיד מכריע בתפעול חלק וניהול יעיל של נכסים מגוונים, בין אם הם אחוזות למגורים, מתחמים מסחריים או נכסים בקנה מידה גדול. עם

קרא עוד »
תאונת דרכים
עריכת דין
תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה להיות חוויה טראומטית, שמותירה את הנפגעים עם פציעות פיזיות, מצוקה רגשית ועומסים כלכליים. בזמנים מאתגרים כאלה, הבנת תהליך הגשת תביעת נזקי גוף

קרא עוד »
המשך תביעת תאונת דרכים
עריכת דין
איך מתנהלת תביעת תאונת דרכים?

תאונות דרכים יכולות להיות חוויה טראומטית עבור המעורבים. בנוסף לפציעות פיזיות, תאונות דרכים עלולות לגרום גם להפסדים כספיים, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ונזקי רכוש.

קרא עוד »