פיצויים ממשרד הביטחון בגין פעולות איבה

כיום, משרד הביטחון מעניק פיצויים עבור מי שנפגעו בפעולות איבה, הן פיזית והן נפשית. מדינת ישראל, היא מדינה שלצערנו סופגת אחוז גבוה של פעולות איבה ושנאה המכוונות לאזרחי ישראל, ובהתאם המדינה ומשרד הביטחון מכירים בכך  ומאפשרים פיצויים שנועדו לתמוך במי מאתנו שחווה פעולת איבה כזו או אחרת. נפגעי פעולות איבה, זכאים לזכויות ופיצויים, וסיוע שונה בכל תחומי החיים. כדי להבין מה הזכויות של נפגעי פעולות איבה, לפניכם הכל על פיצויים ממשרד הביטחון בגין פעולות איבה.

 

מי נחשב לנפגע פעולות איבה?

נפגעי פעולות איבה הם נפגעים שחוו פגיעה פיזית או נפשית מכל סוג, בעת אירוע שנחשב לפעולת איבה. ההכרה בנפגעי פעולות איבה לרוב קורית מטעם המדינה, הרשויות פונות אל הנפגעים באירוע פעולת האיבה כדי להכיר בהם ולעדכן אותם. עו"ד גרינברג ושות' יכולים לספק ייעוץ משפטי מקצועי וליווי בתהליך ההכרה והגביה בנפגעי פעולות איבה.

אך גם במידה ולא נעשתה פנייה כזו, ניתן להגיש בקשה כדי להיחשב לנפגע פעולות איבה ולזכות בפיצויים המתאימים – באמצעות תביעה למוסד לביטוח הלאומי במידה ומדובר בפגיעה פיזית או נפשית, או תביעה לקרן הפיצויים של רשות המיסים במידה ומדובר בפגיעה כלכלית.

 

איזה פיצויים נתין לקבל ממשרד הביטחון בגין פעולות איבה?

כיום קיימים מגוון פיצויים שיש לבדוק באופן קפדני ושלם, לפניכם מקצת הפיצויים הקיימים בחוק עבור נפגעי פעולות איבה:

 

פיצויים רפואיים

ראשית, תצטרכו לעבוד בדיקות רפואיות, כדי שייקבע מעמדכם ודרגת הנכות במידה וקיימת. על פי דרגת הנכות, תוכלו לקבל מספר רב של אפשרויות רפואיות שונות שנועדו להקל על נפגעי פעולות האיבה עם ההוצאות והבירוקרטיה הרפואית. כל נפגעי פעולות האיבה עשויים להיות זכאים למגוון של עזרות רפואיות למשל – טיפול רפואי באמצעות בתי החולים הממשלתיים וקופות החולים, טיפול פסיכולוגי ממומן, טיפולי שיניים, מימון לטיפולים אלטרנטיביים כמו קנאביס רפואי וחמי מרפא, ועוד רבים.

 

תגמולים כספיים

ישנם מגוון רב של מענקים ותגמולים שונים שביכולתם של נפגעי פעולות האיבה לקבל, בהתאם לקריטריונים של כל מענק. למשל, תגמול בגין אובדן הכנסות בתקופת הטיפול הרפואי בה לא יכלו לעבוד והיו בשיקום, תגמול דמי החלמה רפואית עבור פגעי פעולות איבה שעברו ניתוח או הליך רפואי שעומד בקריטריונים המפורטים, תגמול פרישה מוקדמת, ועוד. ניתן לקבל גם סיוע בלימודים עבור נפגעי פעולות איבה שמעוניינים ללמוד וכן מענק לימודים עבור ילדי הנפגעים.

 

תגמולי נכות

עבור פגעי פעולות איבה שכתוצאה מהאירוע שחוו נחשבים לנכים עם אחוזי נכות, יש כמות תגמולי נכות חד פעמיים וגם קצבת נכות חודשית. כדי להיות מוכר כנפגע פעולות איבה עם אחוזי נכות יש צורך לעבור כמובן ועדות רפואיות מיוחדות.

 

סיוע במגורים ובאחזקת דירה

משרד הביטחון מציע לנפגעי פעולות איבה מגוון של מענקים בתחום המגורים והוצאות הדירה, שהם עשויים להיות זכאים להם אם עומדים בתנאיהם. המענקים הם רבים, בניהם למשל מענק לרכישת דירה ראשונה, שעוזק לנפגעי פעולות איבה לרכוש דירה. גובה המענק הזה נקבע בהתאם לאחוזי הנכות וסוג הפגיעה ממנה סובל הנפגע. מעבר לכך יהיו נפגעי פעולות האיבה זכאים להנחה של 66 אחוזים בארנונה, ואף בשאר החשבונות בהתאם לקריטריונים המפורטים בכל חברה.

אדם רושם משהו על נייר

אולי יעניין אותך גם

מינימליזם מודרני מלונות קפסולה
כללי
מינימליזם מודרני: מלונות קפסולה

בשנים האחרונות צץ טרנד חדש בתחום הלינה המציע למטיילים חוויה ייחודית ומינימליסטית: מלונות קפסולה. מלונות אלה, שמקורם ביפן, זכו לפופולריות ברחבי העולם בשל העיצוב הקומפקטי

קרא עוד »
גריל אש
כללי
על האש במרפסת – האם זה אפשרי?

בעוד שבורות אש מסורתיים עשויים שלא להתאים למרפסת שלכם, גריל גז למרפסת יכול לשמש כחלופה בטוחה ונוחה, כדי ליהנות מהחמימות והאווירה של ארוחת על האש.

קרא עוד »
מה זה CPA?
כללי
מה זה CPA?

אם יש לכם עסק בארצות הברית, או שאתם אזרחי ארה"ב, ייתכן שנתקלתם בעבר במושג CPA אם הייתם צריכים להתמודד מול ה-IRS. אך מה זה בכלל

קרא עוד »
מהירות מופרזת
כללי
4 דרגות חריגה מהמהירות המותרת

אחת הרעות החולות בהן ניתן להיתקל במהלך נסיעה בכבישי ישראל היא עבירת תנועה בגין מהירות מופרזת. מדובר באחת העבירות המסוכנות ביותר בתחום התעבורה, ולמרבה הצער

קרא עוד »