רישום פיקטיבי של הוצאות עסקיות

כל מנהל עסק יודע כי ניהול מוצלח של העסק דורש איזון בין ההוצאות לבין ההכנסות. רווחיו של העסק ימדדו בהפרש שיוותר בין הוצאות העסק במהלך הפעילות אל ההכנסות מאותה הפעילות. בנוסף לזאת, כל מנהל עסק מבין כי ככל שהרווח הנקי יהיה גבוה יותר, כך גם תשלומי המס אותם יצטרך לשלם יהיו גבוהים יותר.

כדי להפחית את שורת הרווח, נדרש מבעל העסק לצרף אל הדוחות הכספיים אותם הוא מגיש חשבוניות שונות אשר יש בהן להעיד על הוצאות העסק שכל מטרתן הייתה לסייע להכנסות העסק. רק הוצאות אשר הוכח כי הן סייעו ליצירת הכנסה של העסק, יתקזזו ביחס לשורת הרווח ויפחיתו מחובת המס. לפיכך, נוכל להבין למה בישראל הולכת ומתרחבת תופעת רישום פיקטיבי של הוצאות הנרשמות תחת הוצאות עסקיות. 

 

רישום פיקטיבי של הוצאות עסקיות – למה?

במקרים מסוימים, יכול רישום פיקטיבי לגרום לכך ששורת הרווח הגולמי יחד עם הרווח הנקי של העסק תקטן בצורה משמעותית. דבר זה יגרום לכך שהבסיס לחישוב המס לעסק יהיה נמוך יותר. כמובן, ההנחה היא שהתרמית לא תתגלה. אולם, דעו כי במקרים רבים עלולה התרמית להתגלות והסכומים שיצטרכו בעלי העסק לשלם יהיו גבוהים מאוד.

 

הוצאה עסקית מהי?

הוצאה עסקית זוהי הוצאה שהעסק מוציא במטרה לייצר רווח. כאשר מדברים על הוצאה עסקית מתייחסים לשתי אפשרויות:

  1. יצירת רווח גולמי ונוגעת בעיקר לרכישת המלאי
  2. הוצאות שלא נוגעות באופן ישיר למלאי, הכוונה כאן היא להובלות, כוח האדם, הוצאות על אחסון, חשמל ועוד. 

במידה ובעל העסק יוכיח כי כל ההוצאות שרשם בוצעו במטרה לייצר הכנסות לעסק זה טוב. לעומת זאת, אם פקיד השומה לא ישתכנע, באפשרותו לגרוע סכומים כספיים לא מבוטלים ולגבות מס נוסף ממה שצוין על ידי בעל העסק.

 

רישום פיקטיבי של הוצאות עסקיות – תום לב

דיברנו על האינטרס של בעל העסק לבצע רישום פיקטיבי ומבצע זאת מיוזמתו. אולם, יש מקרים שבהם הרישום הפיקטיבי יכול להתרחש לא במזיד אלא כתוצאה מרשלנותו או חוסר מקצועיות של מנהלי החשבונות או בעל העסק. מצב כזה יכול לקרות כאשר בעל העסק יזדכה על שירות שהוא אכן הוצאה ויוציא חשבונית כאשר מוציא החשבונית הינו עסק שאין לו אישור לניכוי מס במקור או אישור לניהול ספרים.

 

חובת הבדיקה על בעל העסק

בניגוד לעבר, כיום ניתן למצוא נתונים באתר רשות המיסים ולדרוש מכל ספק לתת את כל האישורים הדרושים לפני שמשלמים לו בעבור השירות אותו הוא נתן לעסק. 

 

ייעוץ משפטי בעניין חשבוניות

עורך דין מומחה לענייני מיסים אשר מתמחה בנושא רישום פיקטיבי של הוצאות עסקיות יכול לסייע לכם להוכיח כי ביצעתם את כל הבדיקות הנחוצות במידה ונגבה מכם מס גבוה יותר משאתם חייבים.

רישום פיקטיבי של הוצאות עסקיות

אולי יעניין אותך גם

עורך דין לדיני משפחה
עורך דין מיסים
מה הוא ההליך לפטור ממס הכנסה?

בימים האחרונים אנו מקבלים מספר רב של פניות מצד קוראים קבועים של המדור שלנו ששואלים אותנו שאלות שנוגעות לפטור ממס הכנסה. זה לא סוד שרבים

קרא עוד »
עורך דין מיסים
חוק מס ערך מוסף (מע"מ)

מס ערך מוסף או בשמו המוכר יותר – המע"מ, מוטל על כל עסקה המתקיימת בישראל, על מתן שירותים, על יבוא מוצרים ועוד. החוק העוסק בענייני

קרא עוד »
עורך דין מיסים
עבירות מס של עצמאים

בשנים האחרונות, עבירות מס של עצמאיים נהפכו לתופעה שכיחה יותר ויותר. עצמאים רבים ינסו את מזלם ולא ידווחו כראוי על הכנסותיהם לרשויות המס. חשוב מאוד

קרא עוד »