רשלנות רפואית בהריון ולידה

ככלל, תחום הרשלנות הרפואית יעסוק בהתנהגותם של רופאים כלפי מטופליהם. מה שיוגדר כהתנהגות הוא הטיפול אותם הרופאים נותנים למטופלים. כל רופא מחויב בטיפולו כלפי החולה בו הוא מטפל, כאשר במידה ובעקבות הטיפול נגרם לחולה נזק ובמידה והנזק שנגרם לחולה הינו כתוצאה מהטיפול עצמו ולא מהמחלה, קמה לחולה עילת תביעה כלפי הרופא.

בחוק הישראלי אין הגדרה מפורשת לרשלנות הרפואית, הגדרה זו חוסה תחת עוולת הרשלנות המוגדרת בסעיפים 35 ו- 36 לפקודת הנזיקין [נוסח חדש] . לפי סעיפים אלו התנהגותו של הרופא תיבחן אל מול השאלה האם כל רופא סביר אחר בנעלי אותו רופא, באותה הסיטואציה היה בוחר להתנהג באותו אופן. 

במידה והתביעה תצליח להוכיח כי התנהגותו של הרופא לא עומדת בקנה אחד עם התנהגותו של הרופא הסביר, בית המשפט יראה את התנהגותו כרשלנית ותקבע פיצויים לנפגע בהתאם. שימו לב, רשלנות רפואית תוגדר רק כאשר יוכח כי התנהגותו של הרופא חורגת ממתחם הסבירות של הטעויות שמבוצעות על ידי רופאים בטיפול. 

 

הריון ולידה

רשלנות בטיפול רפואי יכולה להתרחש כמובן כמעט בכל תחום בעולם הרפואה. אחד מן התחומים הבולטים הוא תחום ההיריון והלידה.

אחריותם של הרופאים מתחילה החל מהשלב הראשון בו האישה פונה אל קופת החולים ומתחילה בביצוע מעקב הריון, כאשר במהלך התהליך היא תעבור בדיקות רבות כמו אולטרא-סאונד, בדיקות שקיפות עורפית, בדיקות גנטיות ועוד. במהלך כל חודשי ההיריון זאת כדי לוודא כי מהלך ההיריון תקין. כמובן, שבמידה ויתגלה מום או בעיה אחרת אצל האם או העובר האישה תופנה לבדיקות נוספות מעבר לשגרתיות.

לאחר תקופת ההיריון, האישה תגיע לחדר הלידה כאשר באחריות הצוות הרפואי יהיה לנהל את הלידה באופן המיטבי ביותר, כאשר לעיתים הוא יידרש לקבל החלטות קשות, ביניהן: האם לבצע זירוז לידה, האם נדרש לבצע לידת מלקחיים, ביצוע לידה מוקדמת במידה והעובר במצוקה, מעבר לניתוח קיסרי ועוד.

בכל אחד מן השלבים שתוארו לעיל, הן במהלך ההיריון והן במהלך הלידה יכולות להתבצע טעויות של רשלנות רפואית אשר להן עלולה להיות השפעה קשה וגרימת נזק ומומים לגוף האם או לחילופין גרימת מומים בילוד ואף מוות.

 

תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה

כל אישה אשר נפגעה או שתינוקה נפגע כתוצאה מהטיפול הרפואי אותו קיבלה, רשאית להגיש תביעה כנגד הרופא שטיפל בה. במידה והתביעה תתקבל ותצליח, האישה או הילד יקבלו פיצויים אשר יקלו במעט על הנזק שנגרם.

בשלב הראשון, כדי להגיש את התביעה מומלץ לפנות לעורך דין המומחה בתחום הרשלנות הרפואית על מנת שזה יבחן את סיכויי ההצלחה. לאחר מכן ובמידה ויתברר שיש סיכוי להצליח בתביעה, יפנה העורך דין לאסוף את החומר הרפואי הרלוונטי, יפנה לקבל חוות דעת רפואית, ויגיש את התביעה לבית המשפט.

רשלנות רפואית בהיריון ולידה

אולי יעניין אותך גם

עורך דין רשלנות רפואית
מהו מבחן הרופא הסביר?

רשלנות רפואית היא ענף משפטי מורכב, שבו נבחנת התנהגותו של הצוות הרפואי שהתרשל לכאורה אל מול סטנדרט התנהגות סביר. במרכז הבחינה עומד מבחן הרופא הסביר,

קרא עוד »
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בניתוח

אחד התחומים בהם ניתקל ברשלנות רפואית הוא תחום הניתוחים. בהקשר לזה נרצה לשאול מה מוגדר רשלנות רפואית בניתוח, באיזה שלב בהליך הניתוחי יכולה להתרחש רשלנות

קרא עוד »
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית על ידי רופא משפחה

מהי בכלל רשלנות רפואית? בהגדרה, רשלנות רפואית הינה מצב בו כתוצאה מטיפול רפואי שקיבל אדם נגרם לו נזק. קיומה של עילת הרשלנות הרפואית מאפשרת לאדם

קרא עוד »