מהם שלבי הגשת תביעה?

הגשת תביעה הינה תהליך ארוך ומורכב וכדאי לעשות אותה באופן חכם ויסודי על מנת למקסם את הסיכוי שלכם לזכות בה. התהליך שלרוב יהיה מלווה בעורך דין, עלול להשתנות בהתאם לאופי התביעה וסוג העבירה בגינה מוגשת התביעה, אך לרוב יהיה הליך דומה. אז מהם שלבי הגשת תביעה ואיך כדאי לעשות זאת בצורה טובה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להצליח בבית המשפט.

 

מתי תגישו תביעה?

הגשת תביעה כאמור היא הליך ארוך ומורכב והיא תעשה כאשר אדם ביצע כנגדם עבירה וכן במידה וכתוצאה מהעבירה שבוצעה כנגדכם תהיו זכאים לקבלת פיצויים. על מנת להגיש את התביעה, יהיה עליכם להוכיח כי העבירה בוצעה או כי אתם זכאים מכל סיבה לפיצויים. למידע נוסף על שלבי הגשת התביעה ומתי כדאי להגיש תביעה תוכלו להיכנס לאתר – https://www.plili.org.il.

 

השלב הראשון – מציאת עורך דין

השלב הראשון בהגשת תביעה יהיה למצוא את עורך הדין המתאים עבורכם. יהיה עליכם למצוא עורך דין המתמחה בתחום בגינו אתם מעוניינים להגיש את התביעה. כמו כן, כדאי למצוא עורך דין מנוסה ומומלץ וכזה שתוכלו לסמוך עליו לאורך התהליך. עורך דין טוב הוא כלי מפתח לניצחון בתביעה.

 

שלב שני – כתב תביעה וביסוס טיעונים

לאחר שמצאתם עורך דין יהיה עליכם לשבת איתו לנסח את כתב התביעה וכן לגבש את הטיעונים שלכם כנגד הנתבע. טיעונים מבוססים וסדורים יסייעו לכם למול בית המשפט. כמו כן, יהיה עליכם לדעת כנגד מי אתם מתכוונים להגיש את התביעה.

 

שלב שלישי – איסוף ראיות ועיבוי תיק התביעה

תיק תביעה טוב הינו תיק שלא רק שיש לו טיעונים מבוססים, אלא גם הוכחות לטיעונים. במהלך התביעה יהיה עליכם להוכיח כי האדם אותו אתם תובעים אכן אשם או אחראי לנזק שנגרם לכם, ולכן כדאי שיהיו כמה שיותר ראיות מבוססות שיתמכו בטיעונים שלכם.

 

שלב רביעי – הגשת התביעה לבית המשפט

לאחר שגיבשתם תיק תביעה מבוסס ועם ראיות מספקות, תוכלו לפנות לבית המשפט ביחד עם עורך הדין שלכם. הגשת התביעה תהיה כרוכה בתשלום אגרת בית משפט אך במידה וזכיתם הנתבע יצטרך לשלם זאת.

 

שלב חמישי – הליך הדיונים בבית המשפט

לאחר שהגשתם את התביעה לבית המשפט יתחיל התהליך המשפטי. ההליך לרוב יכלול את שלב ההקראה, שלב ההוכחות, שלב הטיעונים לעונש או הטיעונים לגובה הפיצויים ולאחר מכן הכרעת הדין. תהליכי הדיונים בבית המשפט עלולים להשתנות בהתאם לסוג בית המשפט בו נידונה התביעה וכן בהתאם לסוג התביעה.

 

לסיכום תהליך הגשת התביעה – תהליך ארוך שכדאי שיהיה מקצועי

הגשת תביעה הינה הליך מורכב וכדאי שיהיה לכם עורך דין מקצועי ומנוסה שילווה אתכם. לאחר שמצאתם עורך דין מתאים יהיה עליכם לבסס את כתב התביעה ואת הטיעונים שלכם, לאסוף ראיות, לגשת לבית המשפט ולאחר מכן יתחילו הדיונים.

הגשת תביעה

אולי יעניין אותך גם

ניהול עיזבון
עריכת דין
מה עושה מנהל עיזבון?

למנהל נכסים יש תפקיד מכריע בתפעול חלק וניהול יעיל של נכסים מגוונים, בין אם הם אחוזות למגורים, מתחמים מסחריים או נכסים בקנה מידה גדול. עם

קרא עוד »
תאונת דרכים
עריכת דין
תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה להיות חוויה טראומטית, שמותירה את הנפגעים עם פציעות פיזיות, מצוקה רגשית ועומסים כלכליים. בזמנים מאתגרים כאלה, הבנת תהליך הגשת תביעת נזקי גוף

קרא עוד »
המשך תביעת תאונת דרכים
עריכת דין
איך מתנהלת תביעת תאונת דרכים?

תאונות דרכים יכולות להיות חוויה טראומטית עבור המעורבים. בנוסף לפציעות פיזיות, תאונות דרכים עלולות לגרום גם להפסדים כספיים, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ונזקי רכוש.

קרא עוד »