תביעה בגין נזקי פח ברכב – מדריך מקוצר

נגרם לכם נזק פח לרכב? מעוניינים להגיש תביעה ולקבל פיצויים על התיקונים אבל לא יודעים איך לעשות את זה? ריכזנו עבורכם מדריך מקוצר שיעזור לכם להבין מה תצטרכו להגשת התביעה ואיך תקבלו את הפיצויים שמגיעים לכם.

 

מהי תביעה בגין נזקי פח לרכב?

תביעה בגין נזקי פח לרכב היא תביעה הנוגעת לנזק שנגרם לפח של הרכב בין אם באשמתכם או שלא באשמתכם. מרבית נזקי הפח לרכב יגרמו כתוצאה של תאונת דרכים, אך גם יכולים להיגרם כתוצאה מנזקי טבע, תשתיות פגומות ועוד.

עלויות תיקון נזקי פח יכולות להגיע לסכומים גבוהים אותם יהיה קשה לכם לכסות ולכן תצטרכו את חברת הביטוח שלכם או של האחראי לנזק שנגרם לכם, לכיסוי העלויות. במקרים אלו של כיסוי העלויות תצטרכו להיעזר בשירותיו של עורך דין ביטוח ונזיקין.

 

כנגד מי מגישים תביעה?

הגשת תביעה בגין נזקי פח ברכב תלויה בסיבה בגינה נגרם הנזק. אם הנזק נגרם כתוצאה מתאונה עליה אתם האחראים, התביעה לפיצויים תוגש כנגד חברת הביטוח שלכם. תוכלו לתבוע את חברת הביטוח שלכם רק אם יש לכם כיסוי לנזקי פח, ואם התאונה שבוצעה עומדת בתנאי פוליסת הביטוח שעשיתם.

במידה והנזק אינו באשמתכם אלא באשמת נהג אחר האחראי על התאונה, תצטרכו לתבוע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע. במקרים בהם הנזק לפח לא נגרם כתוצאה מתאונה, אלא כתוצאה מטעות אנוש אחרת כמו נזק של בנייה או תשתיות שאינן תקינות, יש לתבוע את מי שאחראי לביצוע אותה טעות.

 

מה צריך להגשת תביעה בגין נזקי פח לרכב?

על מנת להגיש תביעה בגין נזקי פח ברכב מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה בתביעות ביטוח ונזיקין. לצורך התביעה תצטרכו להוכיח את הנזק שנגרם לרכב ואת עלויות התיקון. במידה והאחריות לנזק היא שלכם תצטרכו להוכיח כי הנזק שנגרם מכוסה בפוליסת הביטוח.

במידה ומדובר באחריות של נהג או גורם אחר, תצטרכו להוכיח את האחריות שלהם לנזק שנגרם. לרוב במקרים אלה הוכחת האחריות על הנזק שנגרם לרכב שלכם תהיה עליכם, ולכן מומלץ להיערך לתביעה בצורה מרבית עם כמה שיותר הוכחות וטיעונים מבוססים ככל הניתן.

 

האם עורך דין יוכל לסייע לי?

עורך דין המתמחה בתחום זה יוכל לסייע לכם לא מעט. עורך הדין שלכם ידע להכיר את החוקים הרלוונטיים ואת השפה המשפטית, יכווין אתכם בהליך העומד לקראתכם, ידע להצביע עם האחראים לנזק ולהגיש את הטיעונים החזקים ביותר, יספק את ההוכחות המוצקות ביותר וילווה אתכם לאורך כל תהליך התביעה.

הגשת תביעה ללא עורך דין היא בעלת סיכוי נמוך לתביעה היות ואין לכם את הניסיון והידע הנדרש, במיוחד כשמדובר בהגשת תביעה כנגד חברת ביטוח. עורך דין מנוסה יסייע להגביר את סיכויי התביעה שלכם.

תביעה בגין נזקי פח לרכב

אולי יעניין אותך גם

ניהול עיזבון
עריכת דין
מה עושה מנהל עיזבון?

למנהל נכסים יש תפקיד מכריע בתפעול חלק וניהול יעיל של נכסים מגוונים, בין אם הם אחוזות למגורים, מתחמים מסחריים או נכסים בקנה מידה גדול. עם

קרא עוד »
תאונת דרכים
עריכת דין
תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה להיות חוויה טראומטית, שמותירה את הנפגעים עם פציעות פיזיות, מצוקה רגשית ועומסים כלכליים. בזמנים מאתגרים כאלה, הבנת תהליך הגשת תביעת נזקי גוף

קרא עוד »
המשך תביעת תאונת דרכים
עריכת דין
איך מתנהלת תביעת תאונת דרכים?

תאונות דרכים יכולות להיות חוויה טראומטית עבור המעורבים. בנוסף לפציעות פיזיות, תאונות דרכים עלולות לגרום גם להפסדים כספיים, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ונזקי רכוש.

קרא עוד »