3 סוגי תביעות בתחום דיני עבודה

תחום דיני העבודה ידוע ככזה שכולל תחתיו כל מיני סוגים של תביעות שמטרתן, לאפשר למעסיק ולעובד לקבל את הזכויות המגיעות להם בהתאם לקבוע בחוק. במדריך הנוכחי אנו נתמקד ב – 3 סוגי תביעות בתחום דיני העבודה שנחשבות לנפוצות ביותר. הישארו אתנו ותגלו איך הגענו דווקא לשלושת סוגי התביעות הללו ומדוע חשוב שתכירו בהם מקרוב.

 

מי הם האנשים שעומדים מאחורי המדריך?

רגע לפני שנציג בפניכם את 3 סוגי התביעות הנפוצות ביותר בתחום המדובר, ראוי שתדעו כי המדריך הנוכחי נכתב תוך ליווי מטעם גורמים יודעי דבר בנושא. שכן, החלטנו לפנות אל מי שתבעו לאחרונה בבית הדין לעבודה ושאלנו אותם מה הייתה הסיבה לתביעה.

ראוי לציין כי בחרנו בסופו של דבר את התביעות שחזרו על עצמן מספר רב של פעמים מתוך מחשבה כי קוראים עשויים לגלות שהם לא לבד בסיטואציה שמצריכה מהם להגיע אל כותלי בית המשפט.

 

תכירו את התביעה ה – 1 בתחום דיני עבודה: תביעה על שכר עבודה

כל אדם יודע כי מגיע לו לקבל את שכרו על העבודה שביצע. אבל מסיבה שאינה ברורה לנו, יש לא מעט מעסיקים שבוחרים שלא להעניק לעובדים שלהם את השכר שמגיע להם. כך שבעצם, התברר לנו שיש עובדים שהגיעו אל בית המשפט כדי לתבוע את המעסיק שלא העביר להם את המשכורת החודשית שלהם במשך תקופה ממושכת. אם גם אתם עברתם מצב דומה היכנסו ל-https://ddlaw.co.il ותקבלו את כל המידע שאתם זקוקים לו.

 

תכירו את התביעה ה – 2 בתחום דיני עבודה: תביעה על אי קבלת פיצויי פיטורין

מסתבר שיש מעסיקים שבוחרים להשאיר את הכסף שמגיע לעובדים שלהם אצלם בכיס. שכן, יש מי שמפטרים את העובדים מבלי לתת להם את הפיצויים שמגיעים להם כחוק. רבים מאלו שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו כי הם פנו אל בית המשפט בבקשה לתבוע על אי קבלת פיצויי פיטורין.

היו מי שציינו כי הם שוחחו עם המעסיק והוא הורה להם להמתין בסבלנות. אבל העניין הוא, שיש מי שנאלצו להמתין חודשים ארוכים ולעיתים אף שנים – פרק זמן שאינו הגיוני.

 

תכירו את התביעה ה – 3 בתחום דיני עבודה: תביעה על פנסיית חובה

אחרי שתקראו את הפסקה הזו, אתם צריכים לגשת אל תלוש השכר שלכם ולבדוק את הדברים הבאים:

  1. האם מפרישים לכם קרן פנסיה
  2. אם כן – מהו הסכום שמופיע כמופרש לקרן הפנסיה
  3. מיהי החברה שאליה הסכום מועבר

חשוב שתעשו כך, מכיוון שהתברר לנו כי לא מעט עובדים תבעו את המעסיק על כך שגזל מהמשכורת שלהם את התשלום לקרן הפנסיה, אך הוא לא העביר אותו מעולם אל הקרן שלהם.

 

לסיום

עד כאן 3 סוגי התביעות שאתם צריכים להכיר בתחום דיני העבודה. אנו מזכירים לכם, אם יש לכם עילה לתביעה – גשו לקבל את המגיע לכם.

חוקי עבודה

אולי יעניין אותך גם

מאזניים
עורך דין דיני עבודה
מה כרוך בהגשת תביעת תאונת עבודה

ניתן  להגיש תביעה בגין תאונת עבודה לביטוח לאומי וכן נגד המעסיק במידה והתאונה היא תוצאה של התרשלות מצדו. מביטוח לאומי ניתן לתבוע דמי פגיעה בתקופה

קרא עוד »