באיזה תחום עריכת דין הכי משתלם להתעסק?

אומרים שיש יותר מדי עורכי דין בישראל. אומרים כי ההיצע גדול מהביקוש.

אבל יש תחומים משפטיים מסוימים, בהם המצב דווקא הפוך.

עורכי דין שעובדים בתחומים הללו מרוויחים סכומי עתק ופועלים במסגרות מרתקות, מלהיבות וחשובות.

אז על אילו תחומים מדובר והאם הם מתאימים לכל אחד?

 

הבדלים בשכר עו"ד לפי מסגרת תעסוקתית

בישראל פועלים בשנים האחרונות בסביבות 70 אלף עורכי דין מורשים ומוסמכים.

עורכי דין אלה פועלים במגוון גדול של תחומים, אך גם במסגרות שונות של עבודה:

חלקם עובדים בתור שכירים של ארגונים הזקוקים לשירותים משפטיים (בנקים, חברות בנייה, תאגידים ועוד), חלקם עובדים בתור שכירים בפירמה גדולה של עו"ד, חלקם עובדים בחברה בינונית, או קטנה וחלקם עובדים בתור עצמאים למן הרגע הראשון.

ההפרשים בשכר בין המקרים הנ"ל הם משמעותיים, כאשר עורכי הדין הפועלים במסגרת פירמה גדולה הם גם המרוויחים הגדולים. אחריהם הפירמות הבינוניות לצד עו"ד שכירים בארגונים גדולים. אחריהם עורכי דין שכירים במשרדים קטנים ולבסוף – עו"ד עצמאיים, המפעילים משרד קטן עם מזכירה אישית או בלעדיה.

עורכי דין משתכרים גם בהתאם לרמת הניסיון שלהם בתחום בו הם עוסקים.

מלבד זאת, עורכי דין משתכרים גם לפי רמת היצע וביקוש בתחומים בהם הם מתמחים ורמת שכר נהוגה בתחומים שונים.

 

עו"ד הייטק – המרוויח הגדול מכולם

על פי סקרים שונים, יש השפעה מכרעת לתחום העיסוק של עורכי הדין על גובה השכר שלהם, כאשר תחום העיסוק הרווחי ביותר הוא תחום ההייטק.

תחום ההייטק הוא הרווחי ביותר עבור עורכי דין כבר מספר שנים, כאשר אחריו, נמצא בתחום המשפט המסחרי הבינ"ל, מיזוגים ורכישות, שוק ההון ומערכת המיסוי, קניין רוחני וליטיגציה.

תחום ההייטק, למרות מקומו בצמרת כבר כמה שנים, נחשב חדש יחסית בראש הרשימה, שכן עד לא מזמן, תחום המשפט המסחרי היה המוביל לאורך שנים ארוכות.

 

רף קבלה גבוה במיוחד

השכר הגבוה בתחומי ההייטק והמסחר הבינ"ל הביא לכך שתנאי הקבלה במשרדים העוסקים בתחום הם נוקשים במיוחד. רף קבלה גבוה במיוחד מבטיח כי עו"ד הייטק, כמו גם עו"ד מסחר בינ"ל, יתפקדו ברמה גבוהה במיוחד, תוך שליטה מלאה בתחומים שונים ובשפה האנגלית.

לכן, עורכי דין בעלי ניסיון בתחומים אלה, גם יכולים להשתלב בקלות במקומות עבודה חדשים ואף להרוויח שכר גבוה יותר.

 

לסיכום

קיימים הפרשים ברורים ובולטים ברף ההשתכרות של עורכי דין לפי התחום בו הם עוסקים, לפי ותק וניסיון וכן בהתאם לסוג המסגרת בתוכה הם פועלים. בכל מקרה, לרוב, עורכי דין המשתכרים שכר גבוה במיוחד גם נדרשים לעמוד ברף קבלה גבוה מאוד ולכן נחשבים איכותיים יותר. רוצים לדעת עוד? לחצו: https://www.ordanlaw.co.il

 

פטיש

אולי יעניין אותך גם

ניהול עיזבון
עריכת דין
מה עושה מנהל עיזבון?

למנהל נכסים יש תפקיד מכריע בתפעול חלק וניהול יעיל של נכסים מגוונים, בין אם הם אחוזות למגורים, מתחמים מסחריים או נכסים בקנה מידה גדול. עם

קרא עוד »
תאונת דרכים
עריכת דין
תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה להיות חוויה טראומטית, שמותירה את הנפגעים עם פציעות פיזיות, מצוקה רגשית ועומסים כלכליים. בזמנים מאתגרים כאלה, הבנת תהליך הגשת תביעת נזקי גוף

קרא עוד »
המשך תביעת תאונת דרכים
עריכת דין
איך מתנהלת תביעת תאונת דרכים?

תאונות דרכים יכולות להיות חוויה טראומטית עבור המעורבים. בנוסף לפציעות פיזיות, תאונות דרכים עלולות לגרום גם להפסדים כספיים, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ונזקי רכוש.

קרא עוד »