אישור לבקשת פשיטת רגל

לא מעט אנשים עלולים לגלות במהלך החיים כי ההתנהלות הכלכלית שלהם לא נכונה. חלקם יצליחו לשפר את מצבם ולחיות חיים יציבים ובטוחים פיננסית ואילו החלק האחר יכנס למעגל חוב ממנו לא יוכל לצאת בעצמו. אדם המגיע למצב בו הוא חייב כספים ללא יכולת החזר יכנס למצב חדלות פירעון ויוכל לפתוח בהליך של פשיטת רגל. אמנם, אף אדם לא רוצה להיכנס להליך זה, אך ההליך יאפשר לחייב להסדיר את חובותיו בצורה המותאמת לצרכיו, כאשר בסופו של יום יוכל לפתוח דף חדש בחייו הכלכליים.

 

יתרונותיו של הליך פשיטת הרגל

היתרון המרכזי של הליך זה, הן לחייב והן לנושים, הוא שכלל החובות של מרוכזים תחת גוף מפקח אחד אשר אחראי על כלל פעולות הגבייה. האחראי על כלל החובות מטעם בית המשפט יהיה הנאמן. אמנם, יתכן וחלק מהנושים יפגעו, אולם חשוב לזכור כי ללא ההליך יתכן והם לא היו רואים את כספם כלל. כך לפחות מתאפשר להם החזר של חלק מהכסף. לחייב, כניסה למצב זה תאפשר את הקפאת כלל ההליכים שננקטו נגדו. בין היתר, עיקולי חשבון הבנק, עיקולי המשכורת, תתבטל ההגבלה של שלילת הרישיון ועוד. בנוסף, בתחילת ההליך יינתן לחייב צו כינוס נכסים ובסופו הוא יקבל הפטר מהחובות. משמעותו של ההפטר הינה מחיקת כלל החובות ומתן הזדמנות להתחיל מחדש.

 

חדלות פירעון

פקודת פשיטת הרגל הוחלפה לאחרונה בחוק חדלות הפירעון. מטרת ההחלפה הייתה לבצע רפורמה מקיפה בדיני פשיטת הרגל, כמו גם להסיר את הסטיגמה החברתית הנלווית להליך.  על פי חוק חדלות הפירעון, צו לפתיחת הליכים יכניס את החייב להליך פשיטת הרגל. הסמכות השיפוטית לליווי ההליך הינה בידי בית המשפט המחוזי.

על פי החוק החדש, על מנת שיינתן צו פתיחת הליכים ליחיד, יכולים לבקש את הצו הנושה, החייב או היועץ המשפטי לממשלה.

שימו לב, במידה וחובות החייב לנושים לא עולים מעל לסכום של 150,000 ₪, יש להגיש לראש ההוצאה לפועל את הבקשה לצו פתיחת ההליכים. במידה וחובות החייב יעלו על סכום של 150,000 ₪, את הבקשה יש להגיש אל הממונה מטעמו של הכונס נכסים הרשמי. תפקיד הממונה הינו לפקח על ההליך ועל חלוקת הנכסים והחזר החוב, בהמשך יהיה עליו לכתוב תסקיר הכולל את מצב החייב.

 

תוצאות צו פתיחת הליכים

  • כלל ההליכים המשפטיים כנגד החייב יבוטלו.
  • לחייב ימונה נאמן אשר מתפקידו ליישם ולפקח על התנהלות כלל ההליך.
  • מהנכסים אשר בקופת הנשייה ישתמשו לפירעון החובות והוצאות הכרוכות בהליך עצמו.

לסיכום, על מנת לקבל צו לפתיחת הליכים ולהיכנס להליך פשיטת הרגל, יש לעמוד בתנאים הקבועים בפני החוק. מומלץ להיעזר בעורך דין הבקיא בחוק חדלות הפירעון החדש ויכול לסייע לעבור את ההליך בהצלחה.

אישור לבקשת פשיטת רגל

אולי יעניין אותך גם

עורך דין חדלות פירעון
איך בודקים תיק חדלות פירעון

המושג חדלות פירעון איננו מושג חדש אולם חוק חדלות הפירעון הנו חוק חדש, שנחקק בשנת 2019 ונולד במטרה להחליף את חוק פשיטת הרגל הקשוח. ההבדל

קרא עוד »
עורך דין חדלות פירעון
תום לב בהליך חדלות פירעון

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018, מגדיר אדם פרטי שאין לו מספיק נכסים על מנת לכסות את התחייבויותיו הכספיות כאדם חדל פירעון. סטטוס זה פוגע

קרא עוד »
עורך דין חדלות פירעון
ההשלכות של פשיטת רגל

פשיטת רגל הינה הליך בו אדם החייב כספים שאין באפשרותו להחזירם, מקבל הזדמנות לשקם את חייו ולחזור למתכונת של חיים כלכליים ולמעגל החיים החברתי.   

קרא עוד »
הליכי חדלות פירעון ליחיד
עורך דין חדלות פירעון
הליכי חדלות פירעון ליחיד

חדלות פירעון הוא סטטוס משפטי אליו נכנס אדם אשר אין באפשרותו לעמוד בהתחייבויות אותם לקח על עצמו. כניסה למצב זה תתבצע כאשר סך כל ההוצאות

קרא עוד »