מהו טופס 214 להוצאה לפועל ואיך מגישים אותו?

כאשר נפתח אל מול חייב תיק בהוצאה לפועל, הוא נתון למגבלות שונות שנובעות מהסמכויות בהן מחזיקה אותה רשות מטעם המדינה. אחת מההגבלות הללו היא עיכוב יציאתו של החייב מארץ, מה ששולל ממנו את חופש התנועה שלו בצורה משמעותית. במאמר הבא נסביר על טופס 214 וכיצד ניתן להגיש אותו במקרים הללו.

 

הוצאה לפועל

נושה או עורך הדין שמייצג אותו יכולים לפנות אל הוצאה לפועל, על מנת שהאחרונה תפתח תיק נגד חייב שלא מחזיר את החובות שלו. זו המטרה של הוצאה לפועל – להפעיל לחצים שונים, באמצעות סמכויות שונות על החייב, על מנת שהאחרון ישלם את החובות שלו או יגיע להסדר עם אותו הנושה. בין חלק מההגבלות הללו אפשר לכלול גם את צו עיכוב יציאה מהארץ. אפרופו, כך נוכל לעשות ביטול עיכוב יציאה מהארץ תוך 24 שעות.

 

צו עיכוב יציאה מהארץ

צו עיכוב יציאה מהארץ הוא צו שאינו מאפשר לאדם שנגדו הוצא הצו לצאת מגבולות המדינה. זהו אחד הכלים של המדינה להגבלת אנשים שונים, שנאשמים, חשודים או חייבים סכומים מסוימים, מתוך חשש שאותם אנשים יעדיפו לברוח מהארץ ולנהל את החיים שלהם בחו"ל, על מנת שהם לא יצטרכו להתמודד עם החובות שלהם כאן בתור אזרחים.

 

מה המטרה של הצו הזה?

המטרה של הצו הזה היא כפולה. הצו הזה גם מונע בריחה של החייב בהוצאה לפועל, על מנת שהוא לא יברח ויותיר את הנושה עם חוב עצום. בנוסף, הצו הזה מהווה רובד אחד משלל הסמכויות שיש להוצאה לפועל. הטלת צו כזה, גם אם החייב אינו מתכוון לעזוב את הארץ, מפעילה עליו לחץ.

 

כשהיציאה מהארץ הכרחית מבחינת החייב

הוצאה לפועל צפויה להטיל את הצו הזה כנגד מי שחייב בהוצאה לפועל. למרות זאת, ישנם מקרים בהם החייב בהוצאה לפועל יצטרך לצאת מהארץ מסיבה הכרחית, מבלי שיש לו כוונה לברוח מהארץ.

 

הגשת טופס 214

טופס 214 הוא טופס שניתן להגיש על מנת לבטל את צו עיכוב היציאה מהארץ. הטופס הזה מסייע לחייבים בהוצאה לפועל שרוצים לצאת מגבולות הארץ. את הטופס יש למלא ולהגיש באמצעות עורך הדין שלכם לבית המשפט. בית המשפט יעיין בטופס שיוגש לו ויקבע האם הוא מבטל את הצו או מותיר אותו כפי שהוא.

 

נימוקים ליציאה מהארץ

בטופס 214, החייב צריך לצרף את הנימוקים שלו ליציאה מהארץ. בית המשפט ייקח את הנימוקים הללו ברצינות. אם הנימוקים של החייב יצליחו לשכנע את בית המשפט שהיציאה שלו מהארץ היא אכן הכרחית ושבכוונתו לשוב כשיסיים את ענייניו, הסיכויים לביטול הצו גבוהים יותר.

 

ערבויות

כדי לוודא שהחייב אכן חזור לישראל, ניתן לקבוע שהוא יצטרך להעמיד ערבויות. לרוב, על החייב יהיה להעמיד ערבות בנקאית, אך הוא יכול גם למצוא אנשים שיהיו ערבים לו במהלך השהות שלו בחו"ל.

מהו טופס 214 להוצאה לפועל ואיך מגישים אותו?

אולי יעניין אותך גם