איך בודקים תיק חדלות פירעון

המושג חדלות פירעון איננו מושג חדש אולם חוק חדלות הפירעון הנו חוק חדש, שנחקק בשנת 2019 ונולד במטרה להחליף את חוק פשיטת הרגל הקשוח. ההבדל המשמעותי בין החוק הישן והחוק החדש מעבר לשמותיהם השונים הוא בכך, שמעבר להסדרי החוב מול נושיו של החייב נתפרת תוכנית שיקום אישית על ידי נאמן שהוא איש מקצועי בתחום הכלכלי עבור החייב. תוכנית זו אמורה להחזירו בדרך זו או אחרת למעגל הכלכלי משוחרר מההיסטוריה הכלכלית שלו. תיקי חדלות הפירעון נגישים באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון.

 

מי רשאי לבדוק תיק חדלות פירעון באתר הממונה?

אתר הממונה על הליכי חדלות פירעון הנו אתר שירותי המספק נתונים אודות תיקי חדלות פירעון שמתקיימים באותו רגע וכאלה שלא חלפו יותר משלוש שנים מרגע סגירתם. אתר הממונה הוא תת אתר באתר של משרד המשפטים ובהמשך אסקור את המידע שהוא מספק אודות תיק חדלות פירעון.

 

אתר בשירות הציבור

בבסיסו אתר הממונה על הליכי חדלות פירעון הנו אתר פתוח ונגיש לציבור הרחב. משרד המשפטים לקח בחשבון שאדם מהיישוב לא ייכנס סתם לתיק חדלות פירעון אלא אם יש לו קשר לתיק. בתיקים הפתוחים לכלל הציבור המידע הוא בסיסי אודות התיק ואינו נכנס לפרטי פרטיו של התיק.

 

מורשים בלבד

ישנם תיקים בנושאים רגישים יותר שפתוחים רק למי שעוסק בתיק או שיש לו חלק אישי או מקצועי בתיק וכל אחד מאלה מקבל סיסמת כניסה אישית המאפשרת לו גישה לתיק. מורשה הכניסה לתיק יכול לקבל באתר את כל הפרטים אודות התיק ברזולוציה מלאה.

 

איזה מידע ניתן לקבל באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון?

  • סטטוס התיק – נכון לתאריך הכניסה לאתר.
  • פרטיו המלאים של החייב.
  • מספר התיק אצל הממונה.
  • מספר התיק אצל ההוצאה לפועל.
  • מספר התיק בבית המשפט.
  • המסמכים המשפטיים הרלוונטיים לתיק.
  • פרטיהם של בעלי תפקידים בתיק.
  • תאריכי דיונים בבתי המשפט.
  • רשימת כל התביעות שמתנהלות נגד החייב.

 

מי נחשב לאדם חדל פירעון

אדם הנחשב לחדל פירעון צריך להוכיח שסך הכנסותיו ונכסיו קטנים משמעותית מסך החובות וההתחייבויות שלו. הליך ההוכחה הזה בפני עצמו הוא מורכב ולוקח זמן, הוא מתרחש עוד בטרם החל הליך חדלות הפירעון במטרה לבחון אם החייב עומד בתנאי החוק.

 

עורך דין מתמחה בתיקי חדלות פירעון

בדיקת תיק חדלות פירעון – עורך דין לענייני חדלות פירעון הוא דבר חשוב בין אם אתם נמצאים בצד הנתבע ובין אם אתם נמצאים בצד התובע. הליך חדלות פירעון הוא הליך מורכב וממושך שלוקח כ- 4 שנים ויש בתוך התהליך הזה מהמורות וניואנסים שחייבים להכיר, מי שמכיר אותם אלה הם עורכי הדין שמתמחים בהליך זה. אם אתם הנתבעים המדינה תייצר עבורכם נוסחת עבודה כלכלית גם אל מול עורך הדין שייצג אתכם בתהליך.

 

סיכום מטרת ההליך

חוק חדלות הפירעון חוקק במטרה שבסופו של ההליך יוכל החייב לחזור לחיים רגילים, ללא חובות עבר ומבלי שיידרש לחיות תחת סנקציות ממסדיות כאלה ואחרות. החזרתו של החייב למעגל הכלכלי מתרחשת כבר בעת ההליך ולא רק בסיומו, זאת על ידי הסדרי חוב מול נושים, יעוץ כלכלי תחת בקרה קפדנית וכתיבת תוכנית שיקום לחייב על ידי איש מקצוע.

 

אדם מרוקן כיסים

אולי יעניין אותך גם

עורך דין חדלות פירעון
תום לב בהליך חדלות פירעון

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018, מגדיר אדם פרטי שאין לו מספיק נכסים על מנת לכסות את התחייבויותיו הכספיות כאדם חדל פירעון. סטטוס זה פוגע

קרא עוד »
עורך דין חדלות פירעון
אישור לבקשת פשיטת רגל

לא מעט אנשים עלולים לגלות במהלך החיים כי ההתנהלות הכלכלית שלהם לא נכונה. חלקם יצליחו לשפר את מצבם ולחיות חיים יציבים ובטוחים פיננסית ואילו החלק

קרא עוד »
עורך דין חדלות פירעון
ההשלכות של פשיטת רגל

פשיטת רגל הינה הליך בו אדם החייב כספים שאין באפשרותו להחזירם, מקבל הזדמנות לשקם את חייו ולחזור למתכונת של חיים כלכליים ולמעגל החיים החברתי.   

קרא עוד »
הליכי חדלות פירעון ליחיד
עורך דין חדלות פירעון
הליכי חדלות פירעון ליחיד

חדלות פירעון הוא סטטוס משפטי אליו נכנס אדם אשר אין באפשרותו לעמוד בהתחייבויות אותם לקח על עצמו. כניסה למצב זה תתבצע כאשר סך כל ההוצאות

קרא עוד »