תביעת ביטוח נכות עבודה – הצעדים הראשונים

מקובל להניח כי תאונות עבודה יכולות להתרחש רק בענפי עבודה בעלי סיכון, אך למעשה תאונות עבודה יכולות להתרחש גם במקומות עבודה משרדיים. ככל ונקבעו לכם אחוזי נכות כתוצאה מתאונת העבודה, הרי שתוכלו להגיש תביעת ביטוח בהתאם. הנה לפניכם הצעדים הראשונים שכדאי להכיר

 

תאונת עבודה – הגדרה

העבודה ממלאת חלק ניכר בשגרת היום – יום שלנו, כאשר לעיתים אנחנו נמצאים בה יותר זמן מאשר בבית. מטבע הדברים, במהלך העבודה אנחנו חשופים לסיכונים שונים, העלולים לגרום לנו למחלות, פציעות ובעיות בריאותיות שונות, בגינן ניתן יהיה להגיש תביעת נכות מעבודה.

תאונת עבודה מוגדרת בחוק כתאונה שהתרחשה במקום העבודה ו/או כתוצאה ממנה, לרבות במהלך הפסקותיהם של העובדים וכן, במידה והתרחשה בדרך אל העבודה וממנה. בעבור עצמאים, תאונת עבודה תיחשב ככזאת במידה ומקורה במהלך ו/או כתוצאה ממשלח ידו של הנפגע.

 

את מי ניתן לתבוע במקרה של תאונת עבודה?

הגשת תביעת נכות עבודה מתבצעת בעיקר כנגד המוסד לביטוח לאומי וזאת בהתאם לתשלום החודשי שכל אזרח מגיל 18 מפריש לביטוח לאומי, תשלום הכולל בתוכו רכיב של ביטוח תאונות עבודה ואובדן כושר עבודה.

במקרים בהם המעסיק ביטח את עובדיו בפוליסת ביטוח חיים / מנהלים או שהעובד רכש לעצמו באופן פרטי, הרי שבמקרים מסוימים ניתן יהיה להגיש את התביעה כנגד חברות הביטוח הפרטיות (למעט בגין תאונות עבודה שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים).

 

הצעדים הראשונים בהגשת תביעת נכות עבודה

כספי הפיצויים המגיעים לנו בגין תאונת העבודה, הופכים להיות הכרחיים במיוחד במקרים בהם כושר ההשתכרות שלנו נפגע ולפיכך, בשלב הראשון חשוב להיוועץ בעו"ד מומחה בדיני עבודה, אשר יבחן היטב את פרטי המקרה וידריך אתכם לעניין האפשרויות המשפטיות העומדות בפניכם ומה גובה הפיצויים אותם תוכלו לדרוש.

 

הגשת תביעת נכות עבודה

הגשת תביעת נכות העבודה עצמה, תתבצע באמצעות מילוי טפסים ייעודיים, אותם ניתן למלא באופן מקוון או באחד מסניפי הביטוח הלאומי, אליהם יש לצרף את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. לאחר הגשת התביעה, יקבל התובע זימון לוועדה רפואית, אשר תקבע את אחוזי הנכות והזכאות לקצבה.

 

תביעת נכות עבודה – דברים שחשוב לדעת

את תביעת הנכות מהעבודה ניתן יהיה להגיש עד 12 חודשים ממועד אירוע הפגיעה, כאשר הגשת התביעה לאחר מכן, יכולה לגרור פגיעה בזכאות ואף לשלול אותה לגמרי. לפיכך, חשוב להגיש את התביעה סמוך ככל האפשר למועד אירוע הפגיעה.

פרט נוסף שחשוב לדעת הוא, כי גם במקרים בהם נדחתה התביעה או נקבעו לכם אחוזי נכות מופחתים, הרי שקיימת לכם האפשרות לערער על ההחלטה, כאשר את הערעור יש להגיש עד 30 ימים ממועד קביעת הוועדה הרפואית.

 

לסיכום

תאונת עבודה יכולה להתרחש גם במקומות עבודה משרדיים ובמידה ונגרמה לכם נכות כתוצאה מהתאונה, הרי שתוכלו להגיש תביעת נכות כנגד ביטוח לאומי ובמקרים מסוימים, אף כנגד חברות הביטוח הפרטיות. על מנת למקסם את סיכויי הצלחת התביעה, מומלץ בשלב הראשון להתייעץ עם עו"ד דיני עבודה מקצועי, שידריך אתכם כיצד ואיך להתקדם בתהליך.

תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה

אולי יעניין אותך גם

עורך דין ביטוחים
כנגד מי מגישים תביעה לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים הן לצערנו אירועים נפוצים שיכולים לגרום לנזקים פיזיים, רגשיים וכלכליים משמעותיים. מלבד הטראומה הישירה מהתאונה עצמה, הפציעות והנזק לרכב עלולים להוביל להוצאות גבוהות,

קרא עוד »