מה כרוך בהגשת תביעת תאונת עבודה

ניתן  להגיש תביעה בגין תאונת עבודה לביטוח לאומי וכן נגד המעסיק במידה והתאונה היא תוצאה של התרשלות מצדו. מביטוח לאומי ניתן לתבוע דמי פגיעה בתקופה הראשונית כאשר העובד אינו יכול לעבוד וקצבת נכות מעבודה במידה והפגיעה נמשכת מעבר לזמן בה האדם זכאי לדמי פגיעה. במאמר זה נרחיב לגבי הגשת התביעה לביטוח הלאומי.

 

דמי פגיעה

תביעת דמי פגיעה מביטוח לאומי נועדה לתת פיצוי עבור הימים שבהם העובד נעדר מעבודתו בעקבות הפגיעה בעבודה. יש להגיש תביעה זו 12 חודשים מיום הפגיעה. הגשת תביעה לאחר מכן עשויה לפגוע בזכאותו של הנפגע שכן ניתן לקבל פיצוי רק עד שנה אחורה. בכל מקרה, מומלץ לא להמתין ולהגיש את התביעה בסיוע עורך דין תאונות עבודה קרוב ככל האפשר למועד הפגיעה.

 

 גמלת נכות מהעבודה

כאשר העובד אינו יכול לחזור עבדותו גם בתום ימי הזכאות לדמי פגיעה הוא יכול להגיש תביעת נכות מעבודה, בין אם היא זמנית ובין אם היא קבועה. לזכות זו יהיה זכאי רק מי שהגישו תביעה לדמי פגיעה ולאחר שתביעה זו הוכרה על ידי הביטוח הלאומי. גם תביעת נכות מעבודה  יש להגיש בתוך 12 חודשים מיום הפגיעה ולמעשה התביעות הללו קשורות זו בזו.

 

הליך תביעה לדמי פגיעה

מיד לאחר תאונת העבודה יש לבקש מהמעסיק טופס הפניה לטיפול רפואי. כאשר מדובר בעובד עצמאי יש למלא טופס הפניה לטיפול רפואי עצמאי. יש לפנות למחלקת תאונות עבודה בקופת החולים בה חבר העובד עם טופס זה ולבקש מהרופא תעודה רפואית ראשונית לנפגע עבודה. במידה והתובע פונה לבית חולים יש לקבל דו"ח מיון כתחליף לתעודה רפואית זו.

 

מסמכים נדרשים

לאחר מכן יש למלא אופן מקוון או ידני את טופס הביטוח הלאומי,  "תביעה לתשלום דמי פגיעה בעבודה והודעה על תאונה בעבודה". לטופס התביעה יש לצרף את התעודה שהתקבלה מאת רופא קופת החולים או את דו"ח המיון. כאשר מדובר בפגיעה בעקבות תאונת דרכים שמוגדרת כתאונת עבודה, יש לצרף גם דו"ח משטרה לגבי האירוע והעתק מהתביעה שהוגשה לחברת הביטוח.

 

הגשת תביעה לגמלת נכות

לאחר הגשת התביעה לגמלת נכות מעבודה, התובע יוזמן התובע לוועדה רפואית על מנת לקבוע את אחוזי הנכות שנגרמו לו כתוצאה מתאונת העבודה. הוועדה הרפואית היא זו שבסמכותה לקבל את ההחלטה אם לקבל את התביעה או לדחותה. במידה והתובע אינו מרוצה מהחלטת הוועדה הרפואית הוא יכול להגיש ערר בתוך 30 יום ערר לוועדת העררים.

 

סיכום תביעת תאונת עבודה

לסיכום הנושא, לעובדים בישראל זכויות המוענקות לו על ידי הביטוח הלאומי וחשוב במידה ונפגעתם בתאונת עבודה לדעת כיצד לממש אותן. כדאי בכל מקרה של פגיעה בעבודה לקבל ליווי של עורך דין שתחום מומחיותו הוא מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי. לכל תובע בביטוח הלאומי יש את הזכות להסתייע בייצוג משפטי בהגשת התביעה ובוועדות הרפואיות.

עורך דין

 

אולי יעניין אותך גם

חוקי עבודה
עורך דין דיני עבודה
3 סוגי תביעות בתחום דיני עבודה

תחום דיני העבודה ידוע ככזה שכולל תחתיו כל מיני סוגים של תביעות שמטרתן, לאפשר למעסיק ולעובד לקבל את הזכויות המגיעות להם בהתאם לקבוע בחוק. במדריך

קרא עוד »