באיזה מקרים תשלחו מכתב התראה לפני תביעה וכמה זה יעלה לכם

אתם שוקלים לשלוח מכתב התראה לפני תביעה אך לא בטוחים אם המקרה שלכם מאפשר שליחה של מכתב כזה ואתם גם תוהים על העלויות של שליחת המכתב.

המאמר הבא יעזור לכם לעשות קצת סדר. פרמטרים שישפיעו על המחיר

ישנם מספר פרמטרים שונים שעלולים להשפיע על מחיר שליחת מכתב התראה. בין הפרמטרים נכללים מורכבות המקרה, הוותק של עורך הדין, הערכת מספר השעות שישקיע עורך הדין בניסוח המכתב, היקף המחקר שיצטרך עורך הדין לבצע, המוניטין של עורך הדין ועוד.

 

עלויות מסירת המכתב

  • דואר רשום ואישור מסירה – שיטה זו היא זולה יחסית ומתבצעת על ידי דואר ישראל. היא מצריכה ידיעת כתובתו המדויקת של הנתבע.
  • מסירה אישית – במקרה זה שליח מבית המשפט פועל על מנת לאתר את הנתבע ומוסר את המכתב לידי הנתבע. הוא אף ממלא דו"ח המתאר את הנסיבות בהן נמסר המכתב. עם זאת, שיטה זאת תעלה לפחות 100 שקלים תלוי בחברת השליחויות בה תבחרו.

 

מחירים

לתחומי משפט שונים מחירים שונים לכתיבת מכתבי התראה:

סוג מכתב ההתראה מחיר
דיני עבודה מ – 1,500 ועד 10,000 שקלים. בדיני עבודה לעיתים יש צורך בהעסקה של איש מקצוע נוסף על ידי עורך הדין.
פינוי מושכר כאשר יש לפנות מושכר כי הפר חוזה או מסרב להתפנות בסיום החוזה. מחירו של מכתב ההתראה ינוע בין 800 ל – 3,000 שקלים.
לשון הרע והוצאת דיבה בין 2,500 ל – 10,000 שקלים.
תשלום חוב מצריך לרוב עבודת מחקר מקיפה במיוחד. מחיר המכתב ינוע בין 1,500 ל – 4,000 שקלים.
סכום קצוב בין 600 ל – 1,500 שקלים. תלוי בסכום התביעה ומורכבותה.

 

מקרים בהם ניתן לשלוח מכתב התראה לפני נקיטת אמצעים משפטיים:

  • הפרת זכויות על ידי מעסיק
  • חוב כספי ללקוח
  • שוכר שהפר חוזה
  • קבלן שלא עמד בהתחייבויות שלו
  • הפרת חוזה
  • לפני תביעה כספית

אלו חלק מהמקרים אך יכולים להיות מקרים נוספים.

 

לסיכום

ישנם מקרים שונים בהם תוכלו לשלוח מכתב התראה לפני תביעה. למכתב התראה יכולים להיות מחירים שונים המושפעים מפרמטרים שונים. בין הפרמטרים שישפיעו על מחיר המכתב נכללים מורכבות המקרה, הוותק של עורך הדין, הערכת מספר השעות שישקיע עורך הדין בניסוח המכתב ועוד. עלויות מסירת המכתב ישפיעו גם הן על ההוצאות שלכם בשליחת מכתב ההתראה. דואר רשום דרך דואר ישראל תהיה מסירה זולה ואפשרי כאשר יש כתובת מדויקת למשלוח. במסירה אישית נשלח שליח משפטי אשר מוצא את הנתבע ומוסר את המכתב לידיו. דרך מסירה זו תעלה כמאה שקלים לפחות. לתחומים שונים מחירים שונים, המחירים יכולים להתחיל מכ – 600 ולהגיע עד 10,000 שקלים בהתאם לתחום בו עוסק המכתב ולמורכבות המקרה. אלו חלק מהמקרים בהם ניתן לשלוח מכתב התראה: הפרת זכויות על ידי מעסיק, חוב כספי ללקוח ועוד.

 

משקל

אולי יעניין אותך גם

ניהול עיזבון
עריכת דין
מה עושה מנהל עיזבון?

למנהל נכסים יש תפקיד מכריע בתפעול חלק וניהול יעיל של נכסים מגוונים, בין אם הם אחוזות למגורים, מתחמים מסחריים או נכסים בקנה מידה גדול. עם

קרא עוד »
תאונת דרכים
עריכת דין
תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה להיות חוויה טראומטית, שמותירה את הנפגעים עם פציעות פיזיות, מצוקה רגשית ועומסים כלכליים. בזמנים מאתגרים כאלה, הבנת תהליך הגשת תביעת נזקי גוף

קרא עוד »
המשך תביעת תאונת דרכים
עריכת דין
איך מתנהלת תביעת תאונת דרכים?

תאונות דרכים יכולות להיות חוויה טראומטית עבור המעורבים. בנוסף לפציעות פיזיות, תאונות דרכים עלולות לגרום גם להפסדים כספיים, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ונזקי רכוש.

קרא עוד »