מה ההבדל בפיצוי על תאונות אופנוע לפיצוי על תאונות דרכים?

בחירה באופנוע כאמצעי תחבורה בעיר הולכת ונעשית יותר ויותר הגיונית. ככל שמחיר הדלק עולה, והפקקים רק גדלים – אנשים מחפשים את הדרך לצמצם בהוצאות ובזמן על הכביש. האופנוע הוא פתרון מצוין לשתי הבעיות הללו.

אבל עם העלייה במספר הרוכבים – מגיעה העלייה במספר התאונות. אז מה מגיע לכם במסגרת פיצוי על תאונת אופנוע? ומתי לא תהיו זכאים אליו? כל התשובות – בטקסט שלפניכם.

 

מי זכאי לפיצוי בגין תאונת דרכים

החוק במדינת ישראל נועד להיטיב עם מי שהיה מעורב בתאונת דרכים. לכן, בניגוד לדיני פיצוי אחרים – כל אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים זכאי לפיצוי בגין התאונה. התנאי היחיד לקבלת פיצוי בגין מעורבות בתאונת דרכים הוא שעל הנפגע להיות מבוטח כחוק. במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים, כל שעליכם לעשות הוא לשכור את שירותיו של עורך דין תאונות דרכים כדי להבין מי המפצה.

עורך דין תאונות דרכים

כמה גבוה הפיצוי בגין תאונת דרכים

גובה הפיצוי בגין תאונת דרכים משתנה, מן הסתם, בהתאם לנסיבות. מה הפיצוי המקסימלי הקבוע בפוליסה שלכם? האם אתם חווים אובדן כושר עבודה? עד כמה נהגתם בזהירות ובאחריות? כל אלו הן שאלות שיכולות להשפיע על גובה הפיצוי שתקבלו. כדי לקבל את הפיצוי המקסימלי בגין תאונת אופנוע, מומלץ לשכור עורך דין לתאונת אופנוע. עו"ד שכזה יוכל לוודא שתקבלו כל שקל שמגיע לכם.

 

מי לא זכאי לפיצוי בגין תאונת דרכים

למרות כל מה שאמרנו עכשיו, יכול להיות מצב שבו אדם יהיה מעורב בתאונת דרכים – והוא לא יהיה זכאי לפיצוי. למשל, אם הוא לא היה מבוטח כראוי. חשוב לציין שגם אם בהתחלה אמרו לכם שאתם לא זכאים לפיצוי בגין תאונת הדרכים שעברתם – בלא מעט מקרים עורך דין טוב יכול לשנות את זה. לכן, תמיד כדאי להתייעץ עם עורך דין אחרי תאונת דרכים בכלל, ואחרי תאונת אופנוע בפרט.

עורך דין תאונות דרכים

מה ההבדל בפיצוי על תאונות אופנוע לפיצוי על תאונות דרכים

למען האמת, אין הבדל משמעותי בפיצוי על תאונות אופנוע לפיצוי בגין תאונות דרכים רגילות. יחד עם זאת, לרכיבה על אופנוע יצא שם לא טוב של פעולה בסיכון גבוה. לכן, לא תמיד יהיה קל לקבל את מלוא הפיצוי שאתם חושבים שמגיע לכם. כדאי לקרוא טוב מאוד את פוליסת הביטוח שלכם, כדי להבין איך, כמה ומתי תהיו זכאים לפיצוי בגין תאונת אופנוע.

 

סיכום

לסיכום, אף אחד לא רוצה לחשוב על היום שבו הכל ישתבש. יחד עם זאת, בתור רוכבי אופנוע – אתם חייבים לצפות לגרוע מכל. להרבה מאוד נהגים ישראלים אין כל תרבות נהיגה, והראשונים להפגע הם הולכי הרגל, ורוכבי האופנועים. אם הייתם מעורבים בתאונת אופנוע, או בכל תאונת דרכים באופן כללי, כדאי לפנות לעורך דין. עורך דין המתמחה בתאונות דרכים יעזור לכם למצות את הזכויות שלכם.

עורך דין תאונות דרכים

אולי יעניין אותך גם

ניהול עיזבון
עריכת דין
מה עושה מנהל עיזבון?

למנהל נכסים יש תפקיד מכריע בתפעול חלק וניהול יעיל של נכסים מגוונים, בין אם הם אחוזות למגורים, מתחמים מסחריים או נכסים בקנה מידה גדול. עם

קרא עוד »
תאונת דרכים
עריכת דין
תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה להיות חוויה טראומטית, שמותירה את הנפגעים עם פציעות פיזיות, מצוקה רגשית ועומסים כלכליים. בזמנים מאתגרים כאלה, הבנת תהליך הגשת תביעת נזקי גוף

קרא עוד »
המשך תביעת תאונת דרכים
עריכת דין
איך מתנהלת תביעת תאונת דרכים?

תאונות דרכים יכולות להיות חוויה טראומטית עבור המעורבים. בנוסף לפציעות פיזיות, תאונות דרכים עלולות לגרום גם להפסדים כספיים, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ונזקי רכוש.

קרא עוד »