נפגעת במהלך תאונת דרכים? למד אילו פיצויים אתה יכול לקבל

תאונת דרכים הן חלק מחיינו. גם כל ההתקדמות הטכנולוגית לא מצליחה לצמצם את המכה הנוראה הזאת. מדינת ישראל חוקקה חוק שיבטיח פיצוי מהיר ומיידי לכל מי שנפגע. לכן חשוב לדעת, נפגעת במהלך תאונת דרכים? למד אילו פיצויים אתה יכול לקבל?

 

מהי תאונת דרכים?

על מנת שנוכל לגשת לשאלת הפיצוי המגיע בעבות תאונת דרכים והאם ניתן להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף בתאונת דרכים? רצוי קודם כל להסביר מה ההגדרה של תאונת דרכים. ההגדרה לתאונת דרכים קובעה בחוק הישראלי באמצעות חוק הפיצויים לנפגעי דרכים או בשמו העממי יותר, הפלת"ד. החוק קובע בכלליות שתאונת דרכים היא: "מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה".

החוק מציין מספר רב של מצבים בהם יש הכרה כתאונת דרכים גם אם הם לא עונים באופן מדויק להגדרה, וישנם פגם מצבים העונים להגדרה אך מוחרגים מהחוק, מספרם זניח. בתוך החוק עולה גם שאלת הפיצוי. נקודת המוצא של החוק היא שתאונות דרכים הן לצערנו חלק מהחיים, אי אפשר למנוע אותם לחלוטין ויש לקבוע פיצויים מהירים לנפגעים. אין זמן להמתין לפסיקת בית המשפט בכל הקשור לאשמה. לכן יש חובת ביטוח לכל רכב ולכל נהג.

מהי תאונת דרכים

הפרמטרים המשפיעים על גובה הפיצוי:

הסכום המשולם לפיצויים בעקבות תביעה לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף בתאונת דרכים הוא סכום אשר בוחן בתוכו מספר פרמטרים שכל אחד מהם משפיע בדרכו על גובה הפיצוי, פרמטרים אלו מכונים לעיתים גם ראשי נזק.

  • גיל המבוטח – לגיל המבוטח יש השפעה היות שאם הוא נחשב כמפרנס אשר על שולחנו נסמכים אחרים יש לכך משמעות לעומת אדם בגיל פנסיה. לכן עבור מי שנמצא בגיל התעסוקה.
  • מדרגות נכות – מומחי רפואה מטעם בית המשפט או ביטוח לאומי יקבעו אחוזי נכות זמניים או לצמיתות. על בסיס קביעות אלו יקבעו גם הפיצויים. בתהליכים אלו חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין לתאונות דרכים
  • כושר השתכרות – ישנה הגבלה בחוק על כך שיש הגבלה לגובה פיצוי בגין אבדן הכנסה עד לסכום המגיע לשלוש משכורות בשכר הממוצע בשוק.
  • רמת כאב וסבל – נוסחת חישוב מתמטית הבאה לנסות לקמט את אחוזי הנכות לכדי מספר, ללא קשר לכאבים.
  • פיצויים נוספים – ישנם עוד ראשי נזק רבים, אולם הם פחות נפוצים, אך אין זה אומר שהם לא בשימוש, ביניהן : פגיעה בפנסיה, אבדן קרוב משפחה בדרגה ראשונה, הוצאות רפואיות ועוד.

 

מי הם הגופים אותם תובעים בתאונת דרכים?

האחריות הביטוחית בתאונת דרכים מתוקף הפלת"ד מוטלת על חברות הביטוח ללא צורך בהוכחת אשם. הביטוח מתבסס על שני ענפים שונים המקיימים השלמה האחד של השני:

ביטוח חובה : פוליסה אותה חייב כל נהג להחזיק עבור הרכב שלו. הפוליסה מבטחת את הנהג והנוסעים שאיתו ברכב. וכן לנפגעים כתוצאה מפגיעת הרכב לרבות הולכי רגל. ביטוח קרנית : זוהי למעשה קרן הפועלת מכוח הפלת"ד ותפקידה לדאוג לפיצוי עבור מי שאינו מבוטח וזכאי לפיצויים מסיבות שונות ומגוונות.

 

מי נושא באחריות לביטוח?

  • תאונת דרכים עצמית – הנהג תובע את חברת הביטוח שלו.
  • תאונת דרכים מעורבת – כל נהג יתבע את חברת הביטוח שלו.
  • נוסע ברכב שעבר תאונה והוא אינו הנהג, יתבע את חברת הביטוח של הנהג.
  • הולך רגל, יתבע את חברת הביטוח של הנהג שפגע בו.
  • מקרים חריגים, במקרים אלו יתבעו את ביטוח קרנית למשל באירוע של פגע וברח.

בכל מקרה של פגיעה בתאונת דרכים מומלץ לפנות בהקדם להתייעצות עם עורך דין לתאונות דרכים.

עורך דין לתאונות דרכים

אולי יעניין אותך גם

ניהול עיזבון
עריכת דין
מה עושה מנהל עיזבון?

למנהל נכסים יש תפקיד מכריע בתפעול חלק וניהול יעיל של נכסים מגוונים, בין אם הם אחוזות למגורים, מתחמים מסחריים או נכסים בקנה מידה גדול. עם

קרא עוד »
תאונת דרכים
עריכת דין
תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה להיות חוויה טראומטית, שמותירה את הנפגעים עם פציעות פיזיות, מצוקה רגשית ועומסים כלכליים. בזמנים מאתגרים כאלה, הבנת תהליך הגשת תביעת נזקי גוף

קרא עוד »
המשך תביעת תאונת דרכים
עריכת דין
איך מתנהלת תביעת תאונת דרכים?

תאונות דרכים יכולות להיות חוויה טראומטית עבור המעורבים. בנוסף לפציעות פיזיות, תאונות דרכים עלולות לגרום גם להפסדים כספיים, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ונזקי רכוש.

קרא עוד »