4 מסמכים שחייבים לתביעת כושר עבודה

תאונות והתפרצויות של מחלות למיניהן, יכולות להוביל לנזקים מסוגים שונים אצל מי שנפגע במהלכן. החישוב של הנזק שנגרם לנפגעים של תאונות מסוגים שונים כמו תאונות עבודה ותאונות דרכים הוא חשוב לצורך מתן הפיצויים שייקבעו להם. אחד המרכיבים החשובים ביותר בחישוב הנזק הוא אובדן כושר העבודה. בכתבה נפרט בנושא זה. 

 

מה זה תביעת אובדן כושר עבודה?

תביעת כושר עבודה היא תביעה שמוגשת על ידי מי שניזוק מתאונה או ממחלה קשה, שגרמו לכך שהוא לא יכול יותר לעסוק במשלח ידו ולפרנס את עצמו כפי שעשה בעבר. תביעה זאת מוגשת לחברת ביטוח פרטי, ביטוח לאומי או כחלק מתביעת נזיקין. בכדי לקבל את הפיצויים בגין אובדן כושר עבודה וההכנסות העתידיות של התובע, יש להגיש את התביעה בצירוף מסמכים לתביעת כושר עבודה. ריכזנו עבורכם רשימה של ארבעה מסמכים שצריך לצרף בעת הגשת התביעה בכדי לקבל את רף הפיצויים הגבוה ביותר.

 

1 – חוות דעת של רופא תעסוקתי

בכל מקרה של הגשת תביעה לקבלת פיצויים על אובדן כושר עבודה, יש להגיש במצורף לתביעה חוות דעת של רופא תעסוקתי. רופא זה הוא רופא שהתמחה בבדיקה וטיפול של מקרים שקשורים ליכולת לעבוד. הרופא יקבע את הנזק שקיים לדעתו אצל התובע, את הסיבות לנזק זה ואת רמת אובדן כושר העבודה שנגרמה לתובע. חשוב להגיע אל הרופא התעסקותי עם מסמכים רפואיים שונים, עליהם נפרט בפסקה הבאה.

 

2 – סיכומי אשפוז, ניתוח, בדיקות וביקורי רופא

במקרה של אובדן כושר עבודה שנבע ממחלה או מפציעה, יש להגיש ביחד עם התביעה גם את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים למקרה. מסמכים אלה יכולים להיות סיכומי אשפוז שונים, סיכומי ניתוחים או בדיקות רפואית שונות כמו בדיקות דם, וגם סיכומים של פגישות עם רופאים מומחים מסוגים שונים.

את המסמכים האלה יש להביא כאמור גם לפגישה עם הרופא התעסוקתי, בכדי שהוא יוכל להבין את מצבכם הרפואי בצורה מקיפה ויסודית יותר.

 

3 – ראיות לאובדן הכנסות של התובע

במרבית המקרים, תביעת אובדן כושר העבודה תימשך לאורך תקופת זמן משמעותית שבה התובע כבר לא יכול לעבוד. לכן, יש צורך להוסיף לתביעה גם הוכחות על אובדן של ימי עבודה ושל שכר על העבודה הזאת. מסמכים אלה הינם משלימים למסמכים שמוכיחים את כושר העבודה של התובע לפני הפגיעה.

 

4 – אישורים על הכנסות של התובע

אחד החלקים החשובים ביותר בתביעת אובדן כושר עבודה. הוא להוכיח את כושר העבודה של התובע לפני שנפגע. בהתאם לגובה השכר שהתובע היה מקבל לפני האירוע, ייפסקו לו פיצויים להמשך החיים  או לתקופת אי הכושר. אישורים על הכנסות מעבודה כוללים תלושי שכר מכל מקומות העבודה שעבדתם בהם, דוחות רווח והפסד במקרה של עסק או חברה שבבעלותכם, וקבלות וחשבוניות שהוצאתם במקרה ואתם עובדים בצורה עצמאית.

תביעת כושר עבודה

אולי יעניין אותך גם

ניהול עיזבון
עריכת דין
מה עושה מנהל עיזבון?

למנהל נכסים יש תפקיד מכריע בתפעול חלק וניהול יעיל של נכסים מגוונים, בין אם הם אחוזות למגורים, מתחמים מסחריים או נכסים בקנה מידה גדול. עם

קרא עוד »
תאונת דרכים
עריכת דין
תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה להיות חוויה טראומטית, שמותירה את הנפגעים עם פציעות פיזיות, מצוקה רגשית ועומסים כלכליים. בזמנים מאתגרים כאלה, הבנת תהליך הגשת תביעת נזקי גוף

קרא עוד »
המשך תביעת תאונת דרכים
עריכת דין
איך מתנהלת תביעת תאונת דרכים?

תאונות דרכים יכולות להיות חוויה טראומטית עבור המעורבים. בנוסף לפציעות פיזיות, תאונות דרכים עלולות לגרום גם להפסדים כספיים, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ונזקי רכוש.

קרא עוד »