באילו מקרים מומלץ להיוועץ עם עו"ד צבאי?

עורכי דין בישראל בדרך כלל מוצאים לעצמם תחום התמחות מסוים כמו תחום המשפט הפלילי, תחום המשפט המשפחתי והזוגי או תחום כזה או אחר בדיני נזיקין. עורכי דין מסוימים מתמחים במערכת המשפט הצבאית ובהגנה על חיילים בבתי משפט צבאיים. בכתבה שלפניכם ריכזנו 3 מקרים שבהם כדאי לפנות לעורך דין עם התמחות בדיני צבא. 

 

מה ההבדל בין עורך דין צבאי לעורך דין אזרחי?

עורך דין צבאי הוא כזה שהתמחה בדיני הצבא ובייצוג של חיילים בבתי משפט צבאיים. תחום התמחות זה כולל עולם ידע שלם שעל עורך הדין להכיר. בנוסף הוא גם כולל הכרה של הגורמים השונים במערכת המשפט הצבאית ועבודה מולם. עורך דין צבאי מקצועי יודע לשמור על זכויות החייל לאורך כל ההליך המשפטי, וכמו כן הוא משתמש בידע המשפטי שלו בכדי להפחית את האישומים שעומדים כנגד החייל, ואת העונשים שיוטלו עליו על ידי בית הדין הצבאי.

הנה 3 מקרים שבהם כדאי מאוד לפנות להתייעצות עם עורך דין צבאי.

 

חשד לעבירות סמים מסוכנים מסוגים שונים

צה"ל רואה את בעיית הסמים בקרב חיילי הסדיר והמילואים כבעיה חמורה שיש לפתור אותה בצורה נחרצת. לכן בתי המשפט הצבאיים נוטים להחמיר בעונשם של חיילים שהורשעו בשימוש או באחזקה של סמים לאחזקה עצמית, זאת בניגוד למקובל במערכת המשפט האזרחית. במקרה שנכשלתם בבדיקת סמים של המשטרה הצבאית, או שהוזמנתם לחקירה בנושא – חשוב מאוד שתתייעצו עם עורך דין לענייני צבא בהקדם האפשרי.

 

עריקות משירות סדיר או משירות מילואים

חייל שנעדר מהשירות הצבאי שלו ללא אישור לתקופה של 14 יום ומעלה, נחשב בעיני הצבא כעריק. בדרך כלל חיילים שחוזרים לצבא בפרק זמן סביר, יקבלו עונשים קלים בלבד, לעיתים לאחר משפט משמעתי בלבד. לעומת זאת, עריקים שמשך זמן העריקות שלהם הוא ארוך, עלולים למצוא את עצמם נכנסים לכלא לתקופה של מספר חודשים, ולעיתים אף יותר מכך. אין צורך או סיבה לחכות למעצר על ידי המשטרה הצבאית או האזרחית. עדיף להתקשר עוד לפני כן לעורך דין שיעזור לכם לפתור את הנושא.

 

חשד לסחר בנשק או באמצעי לחימה

חשד לסחר בנשק ובאמצעי לחימה יכול להוביל לעונשים כבדים של ישיבה שנים רבות בבית הסוהר. במקרה שאתם חשודים בסחר בנשק או באמצעי לחימה, עליכם לפנות בצורה מיידית אל עורך דין עם התמחות בדיני צבא.

 

מקרים שבהם מומלץ להיוועץ עם עורך דין צבאי – סיכום

מערכת המשפט הצבאית דורשת התמחות נפרדת של עורכי הדין שמבקשים לייצג בה חיילים שמואשמים בעבירות שונות. עורכי דין אלה עוזרים לחיילים שמואשמים בעבירות פליליות שונות כדי לשפר את המצב המשפטי שלהם ככל האפשר במסגרת החוק. אם אתם מואשמים בעבירות של סמים, עריקות או סחר בנשק, עליכם לפנות אל עורך דין צבאי בהקדם.

עורך דין צבאי מקצועי

אולי יעניין אותך גם

עורך דין צבאי
עבירות אלימות בצבא

המסגרת הצבאית הינה מסגרת זרה לחלוטין למגיעים אליה מבחוץ. אמנם, מתבצעים הכנות מרובות לקראת גיל הגיוס אשר מטרתן להכשיר את המתגייסים העתידיים ככל הניתן לקראת

קרא עוד »
עבירות נשק בצבא ראשית
עורך דין צבאי
עבירות נשק בצבא

עבירות נשק במסגרת הצבאית נחשבות לסוג העברות החמורות ביותר לפי הדין הצבאי. לא מעט מעבירות שקשורות לתחום הנשק והסחר בנשק בצבא יכולות להסתיים במאסר. במאמר

קרא עוד »
עורך דין צבאי
שימוש בסמים בצבא

חיילים רבים עלולים למצוא את עצמם מסובכים תחת האיסור של שימוש סמים בצבא, לרבות החזקת סמים בצבא, סחר בסמים ועבירות הנוגעות לסירוב להיבדק לגילוי סמים

קרא עוד »