שלילת רישיון לנהג חדש

אדם אשר רק כעת קיבל רישיון, לא משנה מה גילו, נצפה ממנו לתקופת למידה של תנאי הכביש ושל דרכי נהיגה זהירות. גם המחוקק נתן לצורך זה ביטוי, תוך הטלת מגבלות אשר ייחודיות רק לנהגים חדשים. במאמר זה, נפרט מה הן המגבלות שנקבעו בחוק וההשלכות של אי עמידה בחובות אלו.

 

החובות לנהג החדש

כל נהג חדש חייב לנהוג בליווי למעט נהגים חדשים אשר עברו את גיל 24. תקופת הליווי תימשך במהלך שישה חודשים, כאשר בשלושת החודשים הראשונים הדרישה הינה לליווי מלא, ובשלושת החודשים הנוספים מדובר בליווי לילי, בין השעות 21:00 בלילה ל- 6:00 לפנות בוקר. בהתאמה, נדרש מנהג חדש בתקופת הליווי לצבור לא פחות מחמישים שעות נהיגה הכוללות בתוכן נהיגה בשעות הלילה, בדרך עירונית ובדרך בין עירונית. כל זאת במטרה שהנהג החדש ילמד ויסתגל לכללי הנהיגה והזהירות.

בנוסף, על נהג חדש שמתחת לגיל 21 יש איסור להסיע יותר משני נוסעים, זאת עד לסוף זמן תקופת הגדרתו כנהג חדש, או עד הגיעו לגיל 21.

כל נהג חדש אשר עבר את גיל 24, לא יהיה מחויב בליווי או בהגבלת הנוסעים, אולם יידרש ממנו לתלות שלט "נהג חדש" בשמשה האחורית במשך שנתיים. 

בנוסף לכל אלו, בפני כל נהג חדש, לא משנה מה גילו, הפרת ההנחיות תגרור ענישה מחמירה דווקא בעקבות הסטטוס של נהג חדש. 

 

בגין אילו עבירות ניתן להגיע לשלילת רישיון?

חשוב לשמור על כל כללי התעבורה, אולם דעו כי בעקבות העבירות הבאות תוכלו להגיע לשלילת רישיון:

  1. נהיגה ללא מלווה.
  2. נהיגה עם רישיון לא תקף, או נהיגה בתנאים להם לא ניתנו רישיון.
  3. עקיפה שאינה לפי החוק.
  4. אי מתן זכות קדימה כמוגדר בחוק.
  5. עבירת תנועה אשר גרמה לתאונת דרכים בה נפגע אדם.
  6. נהיגה שלא במהירות הנסיעה המותרת.
  7. אי ביצוע חובת הדיווח על תאונת דרכים.
  8. אי ביצוע חובת מתן סיוע למי שנפגע בתאונת דרכים.
  9. אי עצירה כחוק לפני מסילת ברזל.
  10. נהיגה תחת השפעה של סמים או אלכוהול.

 

המרב"ד

במידה והורשעתם בעבירה אשר גרמה לתאונת דרכים ולפציעת אדם, או לחילופין ביצעתם עבירה תחת השפעת סמים או אלכוהול, תעברו בדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. הבדיקה תכלול הערכה נפשית, רפואית ומעקב. 

 

שלילת רישיון לנהג חדש

באפשרותו של בית המשפט לפסוק כי אדם לא יוכל להמשיך להחזיק ברישיון הנהיגה או לחילופין לקבל רישיון זה, בין אם לתקופה מוגבלת ובין אם לצמיתות. באפשרות בית המשפט לקבוע שעל הנתבע למלא תנאים מסוימים שבעקבותיהם יוכל לקבל חזרה את הרישיון. במידה ואתם עומדים בפני תביעה בנושא, מומלץ לשכור עורך דין מומחה לדיני התעבורה, אשר יסייע לכם להתמודד מול בית המשפט. 

שלילת רישיון לנהג חדש

אולי יעניין אותך גם

עורך דין תעבורה
דיני תעבורה נהיגה בשכרות

בעוד שמרבית האנשים בטוחים כי נהיגה בשכרות זהה, מבחינת החוק, לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, בפועל, התמונה היא אחרת. בין אם נתפסתם נוהגים בשכרות או תחת

קרא עוד »
עורך דין תעבורה
התיישנות דו"ח תעבורה

אנשים רבים לא מודעים לעובדה כי אם מתעכבות הרשויות בשליחת דו"ח תעבורה, הדבר יכול להוביל לביטולו עקב התיישנות. התיישנות היא עילה שמטרתה להגן על הנאשם,

קרא עוד »
עורך דין תעבורה
עורך דין תאונת דרכים

כל נהג, הולך רגל או נוסע אשר היו חלק מתאונת דרכים יהיו זכאים לפיצויים על נזקים אשר נגרמו בעקבות התאונה. בדין הישראלי, הסדרת תאונות הדרכים

קרא עוד »