מהו ניהול עיזבונות ומי אחראי לעשות זאת

כל נושא הירושות והעיזבונות נתפס בקרב רבים כנושא מורכב ביותר שדורש לא פעם טיפול מטעם בעלי מקצוע שמכירים את התחום באופן מעמיק. המורכבות של נושאים אלו נובעים לא פעם ממחלוקות שמתעוררות בין היורשים. כדי לעשות סדר בנושאים אלו, יצאנו בסדרת מדריכים מקיפה. במדריך זה נתמקד בניהול העיזבונות ונסביר מי אחראי לעשות זאת. הישארו אתנו ותצאו מומחים בנושא.

 

הרקע המקיף לכתיבת המדריך הנוכחי

מדריך זה נכתב לאחר שקיבלנו מספר רב של פניות מצד גולשים שביקשו לדעת פרטים אודות ניהול עיזבונות וצוואות. שכן, לפני כמה חודשים פרסמנו מדריך קצר שעסק בנושא והדבר גרם לרבים לרצות להבין את הנושא מקרוב. לאחר שגילינו שמדובר ביותר מ – 80 פניות, החלטנו לכתוב סדרת מדריכים שתעסוק בנושא המדובר. אם שלחתם לנו בקשה בנוגע לכתיבת מדריך מקיף בנושא, תדעו שבזכותכם, המדריך הנוכחי רואה אור.

 

אז מהו ניהול עיזבונות?

הכוונה בניהול עיזבונות היא בעצם ניהול של העיזבון הכולל של המנוח. כלומר, הנכסים וההון שהיו שייכים עד לא מזמן לנפטר. רבים בוחרים לערוך חיפוש מקיף אחר עו"ד צוואות מומלץ ברמת השרון או באזור המגורים שלהם כדי שהם יוכלו להיות בטוחים שיש להם תמיכה מקצועית בנושא. שכן, עורך הדין הוא זה שבעצם אחראי לבצע את ניהול העיזבונות.

 

מתי צריך לבצע ניהול עיזבונות?

המדינה משתדלת להימנע ככל הניתן ממינוי של מנהל עיזבון במצבים שאין בהם באמת צורך. כך שאם היורשים של אותו נפטר מצליחים לפעול יחד תוך הסכמה ולחלק את העיזבון ללא מחלוקות, אז אין צורך בסיוע מטעם מנהל עיזבונות. במצבים שבהם יש היעדר הסכמה בין היורשים, אז יש צורך בניהול של מנהל עיזבונות כי המשך ההליך ללא סיוע שכזה עלול לפגוע בתהליך או להביא לעיכוב משמעותי.

 

חשיבות ההסתייעות בעורך דין מומלץ

חשוב מאוד לפנות אל עורך דין מומלץ בעת ההליך הזה. שכן, כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים את המענה המקצועי ביותר. ניהול עיזבונות הוא עניין לא פשוט שמצריך לא רק ידע מעמיק בתחום, אלא גם יכולת גבוהה של יחסי אנוש.

 

איך תמצאו עורך דין מומלץ?

כדי לחסוך לעצמנו מדריך נוסף בנושא (פשוט כי סביר להניח שהקוראים הקבועים שלנו יבקשו לדעת פרטים על מציאת עורך דין מומלץ), אנו נציין בפניכם כי תוכלו למצוא עורך דין מומלץ בתחום די בקלות. הנה 3 פלטפורמות שתוכלו לקרוא בהן חוות דעת על עורכי דין מומלצים, כך שתצטרכו רק לבחור את המתאים לכם ביותר:

  • רשתות חברתיות
  • גוגל (לשונית הביקורות)
  • פורומים

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם להכיר את מנהל העיזבונות, להבין מי הוא, מה תפקידו ומתי צריכים את שירותיו. נאחל לכם בהזדמנות זו הצלחה בהליך ושתגיעו אל עורך דין מומלץ בלבד. להתראות במדריך הבא בסדרה.

ניהול עיזבון

אולי יעניין אותך גם

עורך דין מקרקעין
הסכם חלוקת עיזבון

הסכם חלוקת עיזבון מתבצע בין יורשים ובהתאם לחלוקת הירושה של המנוח, על פי דין או על פי צוואה. ביצוע ההסכם יקרה לאחר שהיורשים יחליטו כי

קרא עוד »
עורך דין מקרקעין
עורך דין ארנונה

בין אם כאנשי עסקים ובין אם כאנשים פרטיים כולנו נתקלים בדרישה לתשלום ארנונה המוטלת באמצעות הרשויות המקומיות בעיר בה אתם פועלים או מתגוררים. ללא ספק,

קרא עוד »