מתי ישנה עילה לתביעה ברשלנות רפואית?

מקרים של רשלנות רפואית עשויים להיות מאוד מבלבלים שכן לא תמיד ברור האם אכן היה זה נזק שניתן למנוע והאם בכלל יש עילה לתביעה או לבקשת פיצויים כתוצאה מהנזק שנגרם. נוסף על כך, כל המקרים שבהם איש צוות רפואי רצה לעשות טוב למטופל שלו אך גרם נזק, הם מאוד מורכבים ומעורבים בהם הרבה שיקולים ורגשות שלעיתים מאפילים ומקשים על ההחלטה מה לעשות בגין מה שקרה.

 

תביעה בגין רשלנות רפואית

באופן כללי, תביעה בגין רשלנות רפואית תהיה אל מול האדם אשר נהג ברשלנות וגרם לנזק. אך לא תמיד מדובר באדם יחיד ויכול להיות כי דווקא מדובר בצוות רפואי של כמה אנשים או אפילו בגוף גדול מאוד כמו קופת חולים או בית חולים. על כן, חשוב קודם כול להבין מול מי יש עילה לתביעה כי בהחלט יכול להיות שמול אדם אחד לא תהיה עילה אך מול גוף מסוים כן תהיה עילה.

 

הוכחת נזק עקב רשלנות

כדי שבאמת תהיה עילה לתביעה ויהיה ניתן להמשיך מהמקרה לבית המשפט ולדרוש פיצויים, חייבת להיות כחלק מבניית התביעה המלצה של איש מקצוע שאכן הייתה רשלנות רפואית במהלך האבחון, הטיפול או המעקב שניתן למטופל וכי כול אדם אחר עם אותו ידע לצורך העניין אך עם זהירות מספקת, היה מצליח למנוע את הנזק ולזהות את הנקודה בה ננקטה רשלנות. באם יש המלצה שכזאת, תהיה עילה לתביעה.

 

מרכיבים ברשלנות רפואית

ישנם כמה מאפיינים או יותר נכון מרכיבים אשר עורכי דין כדוגמת עו"ד אוינגר שויגמן יחפשו. באם כול אלו נמצאים סביר מאוד שיש לכם עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית ושתוכלו כתוצאה מכך לקבל פיצויים.

  1. מאפיין רפואי – מן הסתם, שעל מנת שתהיה רשלנות רפואית חייב להיות אופי רפואי להתנהגות שנקט האחראי, לצורך העניין באם החלקתם בבית חולים כתוצאה מרשלנות של המנקה, לא תהיה זאת רשלנות רפואית למרות שזה מוסד רפואי.
  2. נזק – על מנת שתוכלו לדרוש פיצויים צריך להיות איזה שהוא נזק שנגרם לכם, בין אם מדובר בנזק חמור ובין אם הנזק יחסית קל, אם נגרם נזק שהיה ניתן למנוע, מדובר ברשלנות רפואית.
  3. זהירות או תשומת לב – כדי להוכיח שבאמת מדובר ברשלנות רפואית צריך להראות כי מדובר במקרה שהרופא או כול מגיש טיפול רפואי אחר נקט בו ללא זהירות מספקת או ללא תשומת לב מספקת וכתוצאה מכך, פספס משהו אשר גרם לנזק.

 

כדי לברר האם יש עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית בהתבסס על כך שנגרם לכם נזק כתוצאה מהליך רפואי כלשהוא, פנו לעורך דין רשלנות רפואית ושתפו אותו במקרה, לאור הידע הנרחב והניסיון שלו, הוא יוכל להמליץ האם יש עילה לתביעה.

Medical, Care

אולי יעניין אותך גם

עורך דין רשלנות רפואית
מהו מבחן הרופא הסביר?

רשלנות רפואית היא ענף משפטי מורכב, שבו נבחנת התנהגותו של הצוות הרפואי שהתרשל לכאורה אל מול סטנדרט התנהגות סביר. במרכז הבחינה עומד מבחן הרופא הסביר,

קרא עוד »
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בהריון ולידה

ככלל, תחום הרשלנות הרפואית יעסוק בהתנהגותם של רופאים כלפי מטופליהם. מה שיוגדר כהתנהגות הוא הטיפול אותם הרופאים נותנים למטופלים. כל רופא מחויב בטיפולו כלפי החולה

קרא עוד »
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בניתוח

אחד התחומים בהם ניתקל ברשלנות רפואית הוא תחום הניתוחים. בהקשר לזה נרצה לשאול מה מוגדר רשלנות רפואית בניתוח, באיזה שלב בהליך הניתוחי יכולה להתרחש רשלנות

קרא עוד »
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית על ידי רופא משפחה

מהי בכלל רשלנות רפואית? בהגדרה, רשלנות רפואית הינה מצב בו כתוצאה מטיפול רפואי שקיבל אדם נגרם לו נזק. קיומה של עילת הרשלנות הרפואית מאפשרת לאדם

קרא עוד »