כיצד להתחיל תהליך הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית הינו מצב שבו רופא, או כל חבר צוות רפואי אחר, אינו פועל על פי המקובל והסביר בתחום עיסוקו ובשל כך גורם נזק למטופל שלו. במידה ואתם חוששים כי נפגעתם מרשלנות רפואית, חשוב לפנות לעורך דין הבקיא בתחום על מנת לברר האם אכן התרחשה במקרה שלכם רשלנות רפואית ומשם לטפל בכך בערכאות המתאימות.

משרד עורכות הדין חדיד- הלד עוסקות בתחום הרשלנות הרפואית ויסייעו גם לכם להוציא את הצדק לאור ולקבל פיצוי על הנזק שנגרם לכם. במאמר זה נסביר כיצד להתחיל תהליך הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית ולאיזה תוצאות לצפות.

 

משרד עורכות הדין חדיד – הלד

משרד עורכות הדין חדיד – הלד הינו משרד העוסק בתחומי מימוש הזכויות הרפואיות מול גופים כגון המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח השונות ורשלנות רפואית. במידה ואתם זקוקים לייעוץ, הדרכה, ליווי וייצוג של עורך דין ביטוח לאומי או עורך דין רשלנות רפואית, הגעתם למקום הנכון. במשרד יטפלו במקרה שלכם במקצועיות, באמינות ובמהירות על מנת שגם אתם תוכלו לממש את הזכויות הרפואיות שלכם ולהתמקד בהחלמה ובהתאוששות שלכם ללא דאגות נוספות.

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הינו מצב שבו הרופא שמטפל בכם, חבר צוות רפואי או מוסד רפואי כלשהו לא אבחן ( או שגה באבחון ) מצב רפואי מסויים למרות סימנים מובהקים, נהג באופן בלתי סביר ובלתי מקובל בתחום, סטה מנהלים ותקנות או לא מילא הוראות של איש צוות רפואה בכיר ממנו, וכתוצאה מכך נפגע המטופל באופן משמעותי.

המקרים הנפוצים ביותר הם אי אבחנה של מחלה קשה למרות תוצאות בדיקה שעוררו סימני אזהרה, עיכוב משמעותי בהגשת טיפול רפואי, קבלת החלטות לא סבירות ולא נכונות או שגיאה במינוני וסוגי התרופות. גם מקרים שבהם ניתנת תרופה לא מתאימה לאדם רגיש או אלרגי לה הינה רשלנות רפואית. עם זאת, חשוב לא לבלבל בין תוצאות לא רצויות או כשלון בטיפול לבין רשלנות רפואית. מסיבה זו הגורם אשר יכריע האם אכן מדובר ברשלנות רפואית הוא עורך דין רשלנות רפואית אשר פועל בשיתוף פעולה עם מומחה רפואי.

 

כיצד להתחיל תהליך הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית?

אם אתם חוששים כי אתם או יקירכם נפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית, חשוב לפנות מיד לעורך דין רשלנות רפואית אשר יבחן את המקרה לגופו ויברר האם אכן התבצעה רשלנות. בדרך כלל עורך דין לרשלנות רפואית עובד בשיתוף פעולה עם גורמים רפואיים מוסמכים, ושניהם בודקים את תהליכי הטיפול בנפגע, את מינוני התרופות, את הטיפולים השונים והאבחנות השונות, את תוצאות הבדיקות וכן הלאה. לכן עליכם להצטייד בכל אלו בעת שאתם פונים אליו. במידה ויתברר כי אכן היתה רשלנות רפואית, עורך הדין יכין את התיק המשפטי הכולל את כל המסמכים המצביעים על כך ויגיש אותו לבית המשפט.

 

למה לצפות לאחר הגשת תביעת רשלנות רפואית?

הוכחת רשלנות רפואית מתבססת על החלטה שגויה של גורם רפואי, אשר לו היתה ניתנת על ידי גורם רפואי סביר אחר, היה מגיע למסקנות או מבצע פעולות שונות לחלוטין. לדוגמא, אם רופא שיניים לא רשם לכם אנטיביוטיקה לאחר עקירת שן ובשל כך נגרם לכם זיהום כללי בפה , ומתברר כי סביר ומקובל בתחום זה כן לרשום תרופה אנטיביוטית על מנת למנוע זיהום זה, ייתכן ובית המשפט יראה בכך רשלנות רפואית. עם זאת, חשוב לזכור כי לא כל טיפול כושל או שהביא לתוצאות לא רצויות ייחשב לרשלנות, וכי יש לתת לגורמים המומחים לקבוע כן.

עורך דין רשלנות רפואית

אולי יעניין אותך גם

עורך דין רשלנות רפואית
מהו מבחן הרופא הסביר?

רשלנות רפואית היא ענף משפטי מורכב, שבו נבחנת התנהגותו של הצוות הרפואי שהתרשל לכאורה אל מול סטנדרט התנהגות סביר. במרכז הבחינה עומד מבחן הרופא הסביר,

קרא עוד »
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בהריון ולידה

ככלל, תחום הרשלנות הרפואית יעסוק בהתנהגותם של רופאים כלפי מטופליהם. מה שיוגדר כהתנהגות הוא הטיפול אותם הרופאים נותנים למטופלים. כל רופא מחויב בטיפולו כלפי החולה

קרא עוד »
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בניתוח

אחד התחומים בהם ניתקל ברשלנות רפואית הוא תחום הניתוחים. בהקשר לזה נרצה לשאול מה מוגדר רשלנות רפואית בניתוח, באיזה שלב בהליך הניתוחי יכולה להתרחש רשלנות

קרא עוד »